Skocz do zawartości

Odpalenie rozgrzanego silnika - potrzebny tłumacz!!:]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.od dłuższego czasu nie moge sie uporać z problemem odpalenia silnika gdy jest rozgrzany.Bardzo rzadko zapali za pierwszym razem normalnie.Z reguły trzeba go pokrecic , ale jak załapie obroty momentalnie spadają i gaśnie , za drugim razem odpala w miare normalnie.Na zimnym jest wszystko ok.

Znalazłem w internecie opis , jaka może być tego przyczyna.Niestety jest to po angielsku i paru wyrazów nie rozumiem. Jeżeli ktoś potrafi proszę aby mi to przetłumaczył w miare sensownie.Poniżej podaje linka

 

http://www.bmwe36tips.20m.com/hard-hotstart.htm

 

Jeżeli ktoś ewentualnie ma jakieś sugestie bede wdzieczny za wszelkie rady.Jak dotąd wymieniełm:

Przewody WN

Świece

Filtr paliwa

Dolot szczelny

Pompa paliwa sprawna

 

Z góry dzieki

Opublikowano (edytowane)

Proszę bardzo:

Trudny start zimnego silnika może być spowodowany przez uszczelnienie typu o-ring wtryskiwacza. Z powodu ciągłego jego nagrzewania się z czasem traci ono swoje właściwości użytkowe - tzn. traci giętkość i sztywnieje. To z kolei powoduje, że powstaje nieszczelność przez, którą do silnika trafia dodatkowe powietrze zubożając mieszankę. Najprostszym sposobem na sprawdzenie czy tak się dzieje naprawdę jest zakupienie środka do mycia gaźników i kiedy silnik pracuje należy spryskać miejsca wokół wtryskiwaczy oraz obserwować "wolne" obroty silnika, jeśli ulegną zmianie należy wymienić uszczelnienia.

 

Wymiana tych uszczelek jest bardzo prosta, z wtryskiwacza (nr 3) należy najpierw zdjąć mocowanie do listwy (nr 5) a następnie wyjąc go i wymienić o-ring, a potem zamontować ponownie do listwy. W rzeczywistości wyjęcie wtryskiwacza z listwy jest trudne i prawdopodobnie potrzebne będą narzędzia.

 

PS.

EDIT 23.06.2006:

numery w tekście odpowiadają temu schematowi

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CB31&mospid=47444&btnr=13_0369&hg=13&fg=15

Z mojego skromnego doświadczenia wiem, że taka usterka zdarza się dość rzadko, wtryskiwacze wyjmuje się raczej bez większych kłopotów, pozatym gdyby te o-ringi były zniszczone (na schemacie numer 4), to nastąpił by wyciek paliwa z listwy i paliwo płynęło by po obudowie wtryskiwacza, co zauważyłbyś bez żadnych kłopotów. W listwie paliwo znajduje się pod ciśnieniem a z tego o-ringu powietrze nie przedostanie się do silnika choćby nie wiem co, może natomiast dochodzić właśnie do wycieków paliwa, co może skutkować zmniejszeniem dawki paliwa i powodować brak mocy oraz właśnie kłopoty z rozruchem ciepłego silnika, bo jak paliwo wyciekło to musi minąć kilka chwil zanim układ ponownie się napełni - na pewno nie ma to żadnego związku z łapaniem "lewego" powietrza do silnika.

Edytowane przez enkei
Opublikowano

enkei:

Ten opis jest bardzo dobry.

Pomyliłeś oringi, gdyż nie chodzi tu o oring uszczelniający wtryskiwacz przy wejściu do listwy tylko oring uszczelniający przy wejściu wtryskiwacza do kolektora ssącego.

Właśnie nieszczelność tego drugiego nie powoduje żadnych wycieków paliwa lecz zasysanie lewego powietrza, tak jak w powyższym opisie i można to sprawdzić za pomocą spreja.

W praktyce od wysokiej temperatury twardnieją jedynie te oringi przy wejściu do kolektora, a te w listwie nawet w starych autach z dużym przebiegiem są elastyczne, co nie znaczy, że zawsze łatwo chcą wyjść.

Opublikowano
Fakt, różne są rozwiązania, zdaję się na twoje doświadczenie, nie znalazłem ich na schemacie części i dlatego poszedłem tą drogą, dzięki, że mnie poprawiłeś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.