Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Czy poniższe objawy są normalne, zaraz po wymianie sprzęgła i dwumasu, czy może to się po prostu musi dotrzeć jak mówi mój mechanik ? Dodam jeszcze że dzisiaj odebrałem auto i dopiero zrobiłem nim 30-40 kilometrową trasę testową.

 

- pare razy przy wciśnięciu pedału sprzęgła do końca coś zaczęło głośno chrobotać zupełnie jakby się sprzęgło nie do końca wysprzęgliło albo coś ocierało o tarcze.

 

- kiedy ruszam, powoli podnosząc pedał sprzęgła (bez gazu), słychać głośne chrobotanie z tylu auta a całym autem telepie. Nie miałem tego objawu przed wymianą

 

- Jadąc powoli na jedynce lub dwójce (bez gazu) auto żabkuje a na progach zwalniających prawie gaśnie.

 

- Przy lekkim muśnięciu pedału sprzęgła czuć na nim drgania

 

-Koło dwumasowe : LUK OEM

-Sprzęgło : uzupełnię jak się dopytam mechanika

 

Z góry dziękuje za wszelką porade

Opublikowano

To nie jest normalne. Przy kompletnym nowym sprzęgle powinna być błoga cisza i płynne ruszanie. Lepsze wykonanie ma zdecydowanie Sachs.

Ja powiem historię z innej beczki: taksówkarz wymienił kompletne sprzęgło (LUK) bo stare się już ślizgało i po wymianie pedał sprzęgła chodzi tak jakbyś wciskał pedał hamulca czyli z wyraźnym oporem jakby coś niemal klinowało-przed wymianą leciutko prawie czuć nie było... Zrobił z 80 tys i dalej tak samo nic lepiej ani gorzej. Winny mechanik który nie zrobił tego do końca profesjonalnie (bo zapewne lepiej nie umie) i nie nasmarował pewnych pracujących elementów, a nie samo sprzęgło czy tam jakieś elementy,które muszą się dotrzeć; żadne narzekania i reklamacje na robotę nie pomogły.

Czy w BMW nie ma sprzęgła typu SAC samonastawnego, które trzeba wstępnie ustawić specjalnym sprzętem? Jeśli tak a nie użył specjalistycznego sprzętu to nie ma się co dziwić...Pojeźdź więcej i obserwuj.

Opublikowano
Może jakaś tarcza Słabej jakości krzywa , lub łożysko oporowe . Bez przyrządu idzie tarcze ustawić bez problemu . Stawiam na wadliwy któryś z elementów sprzęgła lub uszkodzenie podczas montażu . Może nie ustawił dobrze tarczy pchał skrzynia mocno aby weszła na swoje miejsce i coś uszkodził . Ważna sprawa tez są trzpienie naprowadzajace skrzynie aby centrycznie siadła . Wystarczy brak jednego i już może być problem bo skrzynia delikatnie się przestawi . Nie liczył bym na dotarcie tego bo to nierealne . Wracaj do mechanika i niech to demontuje . Nie jezdzij za bardzo aby nie zrobiło większego młynu niż się robi . Luz zmień mechanika ;)
Opublikowano
Słyszałem, że kompletne sprzęgło LUK-a to nie najlepszy wybór. Nawet gdy wszystko jest ok, po pewnym czasie łożysko oporowe potrafi ponownie hałasować. Oem zestaw jest lepszym wyborem, ale zapewne cena zupełnie inna.
Opublikowano
Bardzo wam dziękuje, auta nie ruszam i jadę od razu do mechanika po długim weekendzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.