Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam następujący problem z silnikiem (E32 740 V8 92r. przebieg 225000 z gaz sekwencyjnym OMVL 4 generacji), w pewnym momencie stwierdziłem że „śmierdzi mi gazem” i auto na wolnych obrotach delikatnie drży (na benzynie mniej ale też, wiadomo gaz jest bardziej czuły), lecz nie zawsze nie raz chodzi idealnie. Po pojechaniu do mechanik, który instalował gaz aby wyregulował spalanie okazało się że norma emisji CO2 (benzyna też) jest mocno przekroczona i ciężko było zbić do jakiś sensownych wartości. Okazało się, iż główny komputer auta „nie widzi” cylindra 5 (błąd cylindra 5),choć ten pracuje, bo próba odpięcia cewki powoduje mocniejsze telepanie silnika, to samo z wtryskiem (świece wymienione na nowe). Po przekroczeniu 3000 obr emisja spalin na benzynie spada do normalnych wartości. Nie raz auto na wolnych obrotach pracuje równo i wtedy emisja tez jest w normie.

Mechanik stwierdził że gdy główny komp nie widzi cylindra przechodzi w tryb awaryjny i podaje napięcie na cewkę oraz paliwo aby ten tłok "latał na luzie” a moc jest przenoszona na pozostałe 7 cylindrów

Nie ma żadnego lewego powietrza

Pytanie co jest przyczyną wypadnięcie cylindra 5. Co sprawdzić? Pomóżcie, bo zaczynają się kończyć pomysły

Opublikowano

Cześć

Nie wiem jak to jest u ciebie wykonane ale może zasugerowałbyś sprawdzenie układu identyfikacji pracy cylindrów- nie wiem czy jest na czujnikach np. halla czy inaczej rozwiązany....Może wypadnięcie któregoś z czujników identyfikacji powoduje w/w sytuację i w ten sposób komputer odwołuje się do danych adaptacyjnych dla tego uszkodzenia.

ale to moje domniemania- niech się wypowiedzą spece od 8 garków :twisted2:

:mrgreen: pozdrawiam

 

Napisz czy masz problemy z odpalaniem silnika???

Opublikowano

raczej nie mam, choc nie którzy twierdzą że troche za długo kręci (muszę kluczy przytrzymać około 2sek.)

Swiece były wymieniane, a stare wszystekie wygladały normalnie

Opublikowano

Jest kilka rzeczy.

1. Lewe powietrze na dolocie do tego cylindra w wyniku nieszczelności na łączeniu kolektora ssącego z głowicą lub nawet na oringu wtrysku paliwa bądź dyszy gazu.

2. Wypadanie iskry w niektórych momentach.

3. nierównomierna dawka gazu na ten jeden cylinder - nie może być bogatsza ani uboższa.

4. Spadek cisnienia sprężania na wolnych obrotach.

Ta ostatnia możliwość jest całkiem prawdopodobna, gdyż już o tym na forum pisałem jakie problemy wynikaja z silnikami M60.

Opublikowano

Mam podobny problem z V12

Niedawno troche przy nim robiłem bo niepracowało mi chyba ze 3 cylindry

wymieniłem przewody wn, świece, kilka wtryskiwaczy, uszczelniłem dolot, wymontowałem instalacje gazową i autko odżyło

 

Niestety dalej został mi jeden niepracujący cylinder i nie wiem o co może mu chodzić że nie pracuje

Też najmoądzejsi nie wiedzą

 

robertbmw daje tutaj widze jakieś całkiem sensowne sudestie

robertbmw można by cie prosić o rozwinięcie 2 i 4 punktu twojej wypowiedzi

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano

Dzieki Robercie, sprawdze Twe sugestie i dam znać co wyszło z Tego, choc jeszcze inne podpowiedzi są mile widziane

 

Pozdrawiam Adrian

Opublikowano

Rozwinięcie punktu 2 i 4 z mojej poprzedniej wypowiedzi.

Co do wypadania iskry, to mam na myśli cewki, które znane są z tego, że iskra w nich dostaje przebicia do rdzenia na którym cewka jest nawinięta, a jako że jest on metalowy i przykręcany do pokrywy to jest w ten sposób omasowany.

Jednak dla mnie, jeżeli pierwsze przyczyny można już wykluczyć, wina będzie leżała w niskim stopniu sprężania. Pisałem o tym w temacie poniżej.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=16513&postdays=0&postorder=asc&start=0

Opublikowano
raczej nie mam, choc nie którzy twierdzą że troche za długo kręci (muszę kluczy przytrzymać około 2sek.)

Swiece były wymieniane, a stare wszystekie wygladały normalnie

 

2 sek to juz ciut za długo. ja zaczałbym od zmierzenia ciśnienia na poszczegolnych cylindrach, bo mozliwe, ze kompresja juz słabnie i stad te objawy.

A sondy lambda sprawne? mozliwe, ze juz delikatnie szwankują.

 

M60 to niestety konstrukcja niedopracowana i niektóre się po prostu rozsypują- na forum 7er.com ostatnio własciciel E38 740 z silnikiem M60 , zamiescił fotki co stało sie w jego silniku podczas rozruchu- przebieg 215 000km . %5B640%3A480%5Dhttp%3A//img439.imageshack.us/img439/2462/dsc01669medium2ft.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img439.imageshack.us/img439/2702/dsc01670medium0ne.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img60.imageshack.us/img60/7490/dsc01671medium5ur.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img59.imageshack.us/img59/7986/dsc01673medium1kd.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img478.imageshack.us/img478/8007/dsc01674medium6le.jpg

Opublikowano

No to straszna przykrość mu sie stała

 

Moje v12 też delikatnie się telepie

i wszystkie v12 które widziałem się delikatnie telepały a ludzie nimi jeżdżący nie zdawali sobie nawet sprawy że tak nie powinno być i że jakieś cylinderki nie pracują wydawało im się to normalne że autko pali ponad 20l średno tymczasem zdrowa v12 bez problemu powinna palić 5l mniej

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano

Co do tego urwanego korbowodu to spowodowało go zjawisko karbu.

Z tym pęknięciem jeździł już długo, bo zdążył je pokryć nagar.

Dość ciekawa sytuacja, że stało się to przy rozruchu a nie przy wysokiej prędkości obrotowej, gdzie siły bezwładności przy zmianie kierunku ruchu tłoka są bardzo duże. Prawdopodobnie wkręcił silnik na wysokie obroty zaraz po odpaleniu.

Opublikowano
Co do tego urwanego korbowodu to spowodowało go zjawisko karbu.

Z tym pęknięciem jeździł już długo, bo zdążył je pokryć nagar.

Dość ciekawa sytuacja, że stało się to przy rozruchu a nie przy wysokiej prędkości obrotowej, gdzie siły bezwładności przy zmianie kierunku ruchu tłoka są bardzo duże. Prawdopodobnie wkręcił silnik na wysokie obroty zaraz po odpaleniu.

 

Dokładnie- mysle, ze miał jakis kłopot z odpalaniem i podczas uruchamiania zimnego silnika miał wcisniety do oporu pedał gazu.

8 cylinder...ehhh :doh:

Opublikowano
No to straszna przykrość mu sie stała

 

Moje v12 też delikatnie się telepie

i wszystkie v12 które widziałem się delikatnie telepały a ludzie nimi jeżdżący nie zdawali sobie nawet sprawy że tak nie powinno być i że jakieś cylinderki nie pracują wydawało im się to normalne że autko pali ponad 20l średno tymczasem zdrowa v12 bez problemu powinna palić 5l mniej

 

No to muszę sie pochwalić i mam nadzieję, że nie zapeszę :mrgreen:

Moja po wymianie 2 wtryskiwaczy, sondy lambda (wcześniej źle zamontowanej tak, że kable pourywało) i dokręceniu zacisków na przewodach paliwowych przy listwie wtryskowej (wcześniej paliwko wracało do natury w stanie płynnym i to też robota panów od urwanej sondy) chodzi równiutko.

Sporadycznie zdarzy się małe zachwianie ale cóż pasowało by wymienić jeszcze ze dwa wtryskiwacze.

Ale ogólnie rzecz biorąc jestem prawie zadowolony :D

A co do spalania to 24 litry LPG w Krakowskich korkach przy zwykłej instalce to chyba nie najgorzej :D

Opublikowano

Witam, dziś sprawdziłem ciśnienie na cylindrze 5 i wynosi ono 11,2 zaś na 6 11 (wedle instrukcji powinno byc 10-12), więc jest cacy. Dzis poadło podejrzenie na wtrysk - co otm sądzicie

Pozdrawiam Adrian

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.