Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Czołem, może ktoś przerabiał temat i zna rozwiązanie. Kupiłem te sprężynki: http://www.ebay.pl/itm/BMW-X5-e53-AUTOMATIC-opening-trunk-/222046276329?hash=item33b2fd4ae9:g:jvUAAMXQyFFTlauQ I po ich dotarciu zaczęły się problemy. W samochodzie były oryginalne, fabryczne, stare teleskopy, i za cholerę nie dało się odkręcić tych plastikowych główek żeby można było nasunąć sprężyny, nie dość że główki zapieczone, to razem z główkami kręci się pręt do którego są przykręcone. Zacząłem szukać zamienników, tutaj główki odkręcają się bez problemu natomiast są inne problemy, najpierw kupiłem Krosno - cylinder tj. szersza część siłownika okazała się krótsza niż w oryginalnym teleskopie i sprężyny nie miały sposobności się skurczyć. Następnie kupiłem HART'y - cylinder okazał się dłuższy od oryginału i z założonymi sprężynami klapa się nie domyka. Sprawdziłem osobiście również POLCAR'y i sytuacja jak w Krosno. Krew mnie już zalewa co tu zrobić, czy istnieje jakaś firma która zrobiła te siłowniki co do milimetra w wymiarach zgodne z oryginałem, czy trzeba się wykosztować 400zł na oryginalne siłowniki i też nie wiadomo czy w oryginałach w ogóle będzie sposobność te plastikowe główki odkręcić żeby nasunąć sprężyny. Teoretycznie mógłbym założyć sprężyny na siłowniki te z krótszym cylindrem i dodać jakieś podkładki, ale primo będzie to telepać, secundo zwróciłem już złe i nie chcę drugi raz tego kupować, a tertio że są filmy na YT gdzie ludzie mają dokładnie te sprężyny, bez żadnych podkładek i wszystko pięknie gra i tańczy, pytanie jakie oni na tych filmach mają siłowniki, i jeżeli są to oryginały to jak odkręcili te główki, bądź może kupili nówki oryginały i w nówkach nie ma problemu z odkręceniem, sprawdzić to mogę tylko wydając w ciemno 400zł, albo ktoś znający ten temat coś podpowie. Edytowane przez Flo_HF
http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Opublikowano
Ten patent jest do dupy, zastosowałem go w e46, teleskopy miałem dobre, główki udało się odkręcić, podziałało tydzień, potem teleskopy osłabły i przestały podnosić klapę, potem całkiem szlag je trafił i klapa zaczęła opadać. Poza tym klapę ze sprężynami źle się zamyka. Generalnie szkoda kasy i nerwów.
Opublikowano
Kasa i nerwy już poszły, także nie chcę dawać za wygraną i chcę dopiąć temat choćby żeby na własnej skórze przekonać się że misterny plan najprawdopodobniej w piździet i więcej z takimi patentami nie kombinować. Problem że jestem w kropce, a problem spowodowała takie pierdoła jak te teleskopy.
http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Opublikowano
Imadło to dobry pomysł. Problem że ze starych oryginalnych teleskopów został mi jeden, drugi tak próbowałem odkręcić, że nie wiem jakim cudem przy tej główce pręt zwyczajnie pękł :duh: A wyszło na to że wraz pasować będą tylko oryginalne siłowniki nawet jakby trzeba było przeciąć tą plastikową główkę szlifierką i potem dokupić tą końcówkę za grosze. Spróbuję dla testu dorwać imadło, psiknąć WD40 i jak da rade najwyżej dokupi się jedną używke za 30zł.
http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Opublikowano
ja bym z checia cos pomodzil ale z elektrycznie otwierana i zamykana klapa :D e39 ma taki bajer wiec możliwe ze i w e53 nie byłoby cos skomplikowanego :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.