Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Ostatnimi czasy cos niedobrego dzieje sie z moim samochodem(BMW 528i

'98 automat) A wiec po kolei:

1) Caly czas swieci kontrolka od ABS i zeczywisce ten system nie dziala

2) Swieci kontrolka od systemu kontroli trakcji

3) Nie dziala predkosciomiez i wskaznik chwilowego zuzycia paliwa

4) Swieci jeszcze kontrolka stanu klockow ham. ale tym nic nie brakuje bo

jakis miesiac temu je wymienialem(ten problem to chyba cos innego niz

wczesniejsze podpunkty bo wystapil wczesniej)

5) "Zniknelo" wspomaganie kierownicy

Pierwsze 3 problemy raz sie pojawiaja a raz nie tzn uruchomie silnik i

kontrolki swieca, przejade 10, 20 czy 100km wylacze silnik, za 10sek odpale

i wszystko jest ok. Nie ma na to reguly.

Wspomagania kierownicy nie ma jakis

tydzien.

Co moze byc przyczyna tych usterek?

Opublikowano

Witaj,

 

Pierwsze 3 pkt. opisuja typowe objawy uszkodzonego czujnika ABS, tylnego lewego kola. Nowy to koszt 317zł.

Pkt. 4 - jesli piszesz o kontrolce "(!)" z wykszyknikiem to poza zuzyciem sie okladzin hamulcowych sygnalizuje ona rowniez niski poziom plynu hamulcowego. Proponuje wiec sprawdzic ile masz tego plynu.

Co do braku wspomagania to nie mam zadnych sugestii, poza jedynie oczywista uwaga dotyczaca odpowiedniej ilosci plynu hydraulicznego.

Pozdr

GO NAVY...
Opublikowano

Kolejnym powodem wyłączania się ABS i kontroli trakcji mogą być opony niewłaściwego rozmiaru (inny rozmiar opon na przedniej i tylniej osi). Głupieje wtedy ABS i ASC, bo koła kręcą się z różną prędkością, co system odczytuje jako stały poślizg (czyli tak na prawdę jako awarię) i wyłącza systemy.

 

Co do wspomagania, napisz, czy dodatkowo nie pojawiły się jakieś hałasy?

 

Pzdr,

Opublikowano
Co do rozmiaru opon to jest on identyczny z przodu jak i z tylu. Jesli chodzi o wspomaganie to nie slychac zadnych niecodziennych chalasow i wspomaganie nie zniknelo calkowicie tylko znacznie stracilo na sile. Plyn hamulcowy tez jest na max zalany. A co do tego czujnika ABS w lewym tylnym kole to jak ocenic czy jest on dobry czy zepsuty?
Opublikowano

Wymienione objawy opisane przez ciebie (pkt. 1 do pkt. 3) wskazuja na czujnik ABS. Napisalem przeciez, ze sa to wlasnie wlasciwe tej usterce objawy.

Jesli chcesz miec pewnosc na 100% po podlacz auto do komp. w jakims warsztacie, ktory zajmuje sie BMW. Taka diagnoza blędów kosztuje ok. 50zł.

Pozdr

GO NAVY...
Opublikowano

dodam, ze komputer diagnostyczny moze powiedziec - "błąd w obwodzie czujnika" co sugeruje zarówno problem okablowania jak i problem samego czujnika. pewnie da sie go jakos pomierzyć ale jak dokładnie to nie wiem. Wtyczka od czujnika jest pod plastikowym nadkolem. U mnie w kombi wystarczy odkręcić jedną plastikową nakretke od oslony nadkola (klucz 10mm) i z wyczuciem odchylić nadkole. Da sie wyczuc taki plastikowy trzymak, w ktorym siedza polaczone wtyczka i gniazdo od czujnika.

 

W prawym tylnym kole jest tez czujnik klocków - prymitywne dziadostwo z blaszka, ktora zaczyna sie scierac i otwierac obwod, gdy zycie klocków dobiega końca. Sprawdz, czy czujnik siedzi dobrze, czy jest kompletny. Podobnie w przednim kole. Czujniki sa wetkniete w miejsce w klocku hamulcowym i dostepne są przez zacisk, jakbyt od gory zacisku. Raczej bym ich nie wyciągał tylko zweryfikował ich stan i ewentualnie docisnął

pozdrawiam

t.

Opublikowano

Siema miałem ten sam problem jakie opisujesz w punkcie1-3 wymianiłem czujnik ABS i wszystko wróciło do normy.

Pozrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.