Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem ze zdjęciem pokrywy kolektora. Odkręcone są wszystkie śruby, wypiete kostki. Pokrywa się rusza i mogę ją odchylić na kilka centymetrów. Ale od spodu coś ja trzyma. 4 godziny macałem i nic. :cry: Silnik 2.0 d X3 e83. Przeszukałem wszystkie fora i nic. Świetnie to wygląda na zdjęciach po zdjęciu pokrywy ale nie ma nic w temacie samego zdjecia. Proszę o pomoc i dzięki z góry.

Opublikowano

Przerabiałem chwilę temu w 3.0 d.

Odpiąłeś wszystkie wtyczki .

Musisz wypiąć z tyłu kolektora -wężyk z elektrozaworka sterującego klapkami

-wtyczkę tego zaworka

-wtyczkę z góry kolektora

-odkręcić mocowanie bagnetu oleju

--od tyłu kolektora po stronie kierowcy idą przewód do skrzynki sterownika i bodajże przewód do nagrzewnicy,sprawdż dokładnie.

U mnie w 3.0 sd jest jeszcze jeden elektrozaworek ,chyba od podciśnienia poduszek silnika .Tam złamałem obudowę wtyczki.

Jak na mój pierwszy raz zrzucania kolektora to i tak super .

Gorzej z montażem.Kilka śrubek wylądowało pod silnikiem :duh:

Na marginesie 2 nakretki kolektora w Bawaria Kat. 6.50 z vat :mrgreen: Trzeba mieć dłonie ginekologa :mrgreen:

Opublikowano
Witam.

Mam problem ze zdjęciem pokrywy kolektora. Odkręcone są wszystkie śruby, wypiete kostki. Pokrywa się rusza i mogę ją odchylić na kilka centymetrów. Ale od spodu coś ja trzyma. 4 godziny macałem i nic. :cry: Silnik 2.0 d X3 e83. Przeszukałem wszystkie fora i nic. Świetnie to wygląda na zdjęciach po zdjęciu pokrywy ale nie ma nic w temacie samego zdjecia. Proszę o pomoc i dzięki z góry.

 

Jeśli podkręcałeś wszystkie śrubki i odpiąłeś wszystkie przypięte do kolektora przewody i wężyki, to trochę trzyma gruszka sterująca klapami wirowymi. Ruszając w jedną i drugą stronę wyjdzie. Jeśli demontujesz klapy, możesz też zdemontować ten sterownik i zaślepić wężyk podciśnienia, który do niego idzie, wtedy kolektor łatwiej "wskoczy" na swoje miejsce.

 

Usuwałem klapy po tygodniu posiadania pierwszego w życiu BMW E83 z identycznym silnikiem i dałem radę, więc Ty też sobie poradzisz. Tylko dokładnie pooglądaj, czy na 100% wszystko poodpinałeś i odkręciłeś. Dobra lampka się przyda - z tyłu kolektora są do niego przymocowane też przewody.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.