Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zrobiło się ciepło i coraz częscięj jeżdże z visco ( ahh to brzmienie )

 

Zastanawiam się jednak, który element osprzętu bezpośrednio odpowiada za to kiedy i na jak długo "włączy się wentylator na wale"

 

Jak auto stoi np w korku, wzkazówka temt wychyla się poza OPTIMUM jakiś 1 - 2 mm. Niby nic .... ale zawsze to wiecej niz powinno być

 

Na trasie znów ( dłuża trasa np autostrada ) wskaźnik temp jest na 1/4 czyli nie dogrzewa sie <- to pewnie kwestia termostatu <- na zimę zapodam sobie na 92 stopnie ( teraz pewnie jest 88 st. )

 

to co z tym visco ?

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano
Zrobiło się ciepło i coraz częscięj jeżdże z visco ( ahh to brzmienie )

 

Zastanawiam się jednak, który element osprzętu bezpośrednio odpowiada za to kiedy i na jak długo "włączy się wentylator na wale"

 

Jak auto stoi np w korku, wzkazówka temt wychyla się poza OPTIMUM jakiś 1 - 2 mm. Niby nic .... ale zawsze to wiecej niz powinno być

 

Na trasie znów ( dłuża trasa np autostrada ) wskaźnik temp jest na 1/4 czyli nie dogrzewa sie <- to pewnie kwestia termostatu <- na zimę zapodam sobie na 92 stopnie ( teraz pewnie jest 88 st. )

 

to co z tym visco ?

Na necie poszukaj sobie zasade działania sprzęgła wiskotycznego. Wiele mysle Ci to wyjaśni. Wentylator nie jest na "sztywno" sprzęgnięty z wałem. Nie załącza sie keidy chce ani kiedy musi, on pracuje cały czas, kiedy tem jest wyższa on powinien przyspieszać. Wiscko nie hałasuje tak, że huczy i ze mozna sie tym rajcowac. jezeli tak masz to znaczy że czeka cię wydatek na VISCO. pzdr

Opublikowano
Wiscko nie hałasuje tak, że huczy i ze mozna sie tym rajcowac. jezeli tak masz to znaczy że czeka cię wydatek na VISCO. pzdr

 

huczy , huczy, jak jest załączone to wyje jak odrzutowiec :mrgreen: i tak powinno być :cool2:

a za sam moment włączania wiska odpowiada blaszka ( bimetal ) na zew wiska od strony chłodnicy,

jak okresowo się załącza a póżniej cichnie to wisko raczej dobre masz,

a niedogrzanie to oczywiście wina termostatu

Opublikowano

zastanawiam sie co zrobic żeby sie wcześniej to visco załaczało ponieważ włacząc i wyłaczać to działa - tylko że jak na mój gust deko za późno ( sytuacje tylko i wyłacznie w korkach )

 

podczas normalnej jazdy w mieście ( kraków wiec nawet ciasno troche jest ) jest OK

 

EDIT "jak odrzutowiec" - jedwabiste porównanie - jak dodam jak F14 podczas startu z ciągiem na maxa :twisted:

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano
zastanawiam sie co zrobic żeby sie wcześniej to visco załaczało ponieważ włacząc i wyłaczać to działa - tylko że jak na mój gust deko za późno ( sytuacje tylko i wyłacznie w korkach )

 

Nic nie zrobisz w tej materii. Tak ma to działać i nic się nie zmieni. To nie elektryk że w korkach po wzroście temperatury wiatrak zaczyna pędzić jak oszalały. Zauważ że po wzroście temp. w korku (1-2 mm ponad środkową kreskę) jak przytrzymasz go trochę dłużej i wyżej na obrotach to temp. zacznie spadać do pionu (musi dostać wyższych obrotów wału korbowego), nie wspominając o ruszeniu z miejsca.

 

P.S. problem zimowy to termostat :dance:

Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Opublikowano
visco nie powinno chuczeć i zasprzęglać się na sztywno,powinno kręcić się wolniej niż silnik, a jego maksymalne obroty przy rozgrzanym silniku nie powinny przekroczyć 3tyś nawet jesli silnik kręcimy do 6tyś

 

ciekawa teoria :duh: stąd takie bzdury wytrzasnąłeś, mierzyłeś obroty wiska :mad2:

 

 

odpowiedz jest prosta, jako kolega napisał, stojąc w korku zwiększasz obroty do 2000-2500 i po chwili juz temp. na środku :mrgreen:

Opublikowano
U mnie wisko wcale sie nie wlacza nie wiem dlaczego temperatura caly czas na srodku mam klime i czesto sie wlacza ten drugi wiatrak nawet jak klima nie chodzi nie wiem czy tak powinno byc.
Opublikowano
U mnie wisko wcale sie nie wlacza nie wiem dlaczego temperatura caly czas na srodku mam klime i czesto sie wlacza ten drugi wiatrak nawet jak klima nie chodzi nie wiem czy tak powinno byc.
Gdzieś czytałem że on także pomaga chłodzić w sytuacjach kiedy wisco nie daje rady.
http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Opublikowano
visco nie powinno chuczeć i zasprzęglać się na sztywno,powinno kręcić się wolniej niż silnik, a jego maksymalne obroty przy rozgrzanym silniku nie powinny przekroczyć 3tyś nawet jesli silnik kręcimy do 6tyś

ciekawa teoria :duh: stąd takie bzdury wytrzasnąłeś, mierzyłeś obroty wiska :mad2:

odpowiedz jest prosta, jako kolega napisał, stojąc w korku zwiększasz obroty do 2000-2500 i po chwili juz temp. na środku :mrgreen:

No nie powiesz chyba że wycie visca to normalna sprawa,

To prędzej świadczy o padnięciu termostatu lub samego visca,,,,mam beemke już kilka lat i visco nigdy mi nie zawyło a temperaturka nigdy nie dochyliła się nawet o mimimetr od sierodka.

Proponuje poczytać posty ludzi którzy pisali już na forum na ten temat i wiedzą o tym znacznie więcej od nas

Pozdor dla wszystkich czytających to forum BL

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano
No nie powiesz chyba że wycie visca to normalna sprawa,

To prędzej świadczy o padnięciu termostatu lub samego visca,,,,mam beemke już kilka lat i visco nigdy mi nie zawyło a temperaturka nigdy nie dochyliła się nawet o mimimetr od sierodka.

 

Wycie napewno nie, ale huczenie tak (często odgłos załączonego wiska jest porównywany z samolotem lub silnikiem o poj. 5L :D ).

Piszesz, że masz BMW kilka lat i nic nie huczało (może nie słyszałeś?). Ja już miałem trzy modele BMW i uwierz mi że załączone wisko słychać bdb.

 

P.S. Ciekawa teoria z obrotami wiska (3 tys. rpm?). Spróbuj zatrzymać w takim razie wisko jak się załączy :norty: UWAGA na paluszki :cool2:

P.S.2. U Ciebie 5L zagłusza wisko :dance:

Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.