Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam specyficzny problem z samochodem BMW E60 218KM, mianowicie z odpiętym przepływomierzem ma pełną moc, natomiast z podpiętym jakby koło 150KM. Po wymianie filtra powietrza, z podpiętym przepływomierzem, czasem dostaje chwilowe skoki mocy przy przyśpieszaniu (jak by na chwilę dostawał pełnej mocy). Skoro po wymianie filtra powietrza dostaje czasem pełnej mocy zakładam że układ dolotowy jest zapchany. Tylko co sprawdzić w pierwszej kolejności?

 

Jeszcze przed wymianą filtra analizowalem go DISem, w którym robiłem Air mass test. Przepływomierz pokazywał tam wtedy niższy niż spodziewany przepływ, a na koniec testu w podsumowaniu wyskoczył problem z EGR. Wygląda na to że zawór EGR się nie porusza i jest caly czas w pozycji zamkniętej. Wymontowałem zawór EGR, był czysty w środku i próbowałem go ręcznie poruszyć, z pomocą śrubokręta i z użyciem trochę większej siły poruszył się. Czy na spadki mocy w tym przypadku może wpływać uszkodzenie pompy podciśnienia od zaworu EGR lub zaworu podciśnienia? Czy może warto sprawdzić coś jeszcze?

Opublikowano

Niestety nie jestem w stanie teraz sprawdzić samochodu bo jestem poza domem dopiero w przyszłym tygodniu.

Z tego co pamiętam przed wymianą filtra w DISie przepływ rzeczywisty był o kilkaset mniejszy od spodziewanego przy średnio-wysokich obrotach.

Opublikowano

ciekawy jestem pomiarów twoich

 

u mnie jest podobny problem, na podłączonej przepływce mam 800mg około i przy 120km/h na pełnej mocy mam szarpnięcie i wskakuje na 1000mg około wartość

na odłączonej idzie cały czas 1000 mg i jest większa moc (szarpnięcie ustaje)

Opublikowano

Jezeli na odpietej przeplywce jedzie lepiej, sądze ze jest uszkodzona, zle mierzy przeplyw. Stary prosty sposób na sprawdzenie sprawnosci tego elementu.

 

Jak element pomiaowy jest firmy bosch, mozesz jej zrobic dziurke fi5 w slimaku pomiarowym, co powoduje wiekszy przeplyw powietrza przez zabrudzony element pomiarowy, z pół roku jeszcze polatasz :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Przepływomierz już wymieniałem i objawy są takie same. Mam tu filmik z przejazdu i wartości z INPy na bieżąco (nagrywany telefonem i niestety obrócony za co przepraszam). Czy może to wskazywać na to że ktoś grzebał w oprogramowaniu i zmieniał mapy? Czy może przyczna leży gdzieś indziej?

https://drive.google.com/file/d/0B4R8EDQrHOdieGFUYzRCeHZ2Y28/view?usp=sharing

Czy może to powodować niesprawny przetwornik podciśnienia od turbiny? Od EGRa miałem niesprawny, wymieniłem razem z wężami podciśnienia i teraz się otwiera/zamyka ale reszta bez zmian.

 

Dziękuję za wszelkie opinie i odpowiedzi.

Opublikowano
Przepływomierz już wymieniałem i objawy są takie same. Mam tu filmik z przejazdu i wartości z INPy na bieżąco (nagrywany telefonem i niestety obrócony za co przepraszam). Czy może to wskazywać na to że ktoś grzebał w oprogramowaniu i zmieniał mapy? Czy może przyczna leży gdzieś indziej?

https://drive.google.com/file/d/0B4R8EDQrHOdieGFUYzRCeHZ2Y28/view?usp=sharing

Czy może to powodować niesprawny przetwornik podciśnienia od turbiny? Od EGRa miałem niesprawny, wymieniłem razem z wężami podciśnienia i teraz się otwiera/zamyka ale reszta bez zmian.

 

Dziękuję za wszelkie opinie i odpowiedzi.

Kolego weź kogoś do pomocy, zrób logi tak jak należy, wtedy będzie można coś powiedzieć, bo z tego filmiku to :?:

852c2d3fdc685c61m.png
Opublikowano

Widać zachowanie przy dodawaniu gazu do oporu. Zauważyłem że przy niższych obrotach jest wszystko w porządku. Natomiast gdy pedał idzie w podłogę spodziewany przepływ jest ok. 957 natomiast rzeczywisty (zmierzony) max 660 i spada pomału do 550 i już tak zostaje. To jest problem czemu mam małą moc bo silnik nie podaje takiej dawki jak trzeba, ale co jest tego powodem?

 

W ogóle jak macie gaz do dechy to też spodziewany przepływ jest u was ok. 950 i rzeczywisty tyle samo? Czy jest inaczej? To wykluczyło by kilka hipotez.

Opublikowano
A czy mógłby ktoś ze sprawnym silnikiem 3.0d nagrać lub powiedzieć jak wyglądają u niego pomiary przepływu (zadane i zmierzone) na wolnych obrotach i na maksymalnych?
Opublikowano

No więc odpiąłem wężyk próżni od zaworu wastegate w turbinie (przed zbiornikiem próżni) i zaślepiłem śrubokrętem. Silnik zachowywał się prawie jakby był wolnossący. Wniosek jest taki, że zawór wastegate w turbinie jest normalnie w pozycji otwartej. Więc pozostaje mi wymienić wszystkie węże oraz przetwornik ciśnienia od turbiny. Jeśli to nie wina samej turbiny, że daje za małe doładowanie to wszystko powinno wrócić do normy.

 

Także jeśli ktoś ma podobny problem w pierwszej kolejności proponowałbym zrobienie właśnie tego. Jak wymienię dam znać co z tego wynikło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.