Skocz do zawartości

520i M54 wypadanie zapłonu - cylinder 3 i odgłos vanosa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów!

 

Dwa dni temu po porannym odpaleniu auta (2002 2.2 M54) silnik na wolnych obrotach pracował nierówno, potrząsał, tak jakby nie palił na wszystkie cylindry. Po dodaniu gazu do raptem 1000 obrotów objawy ustawały. Po przejechaniu około pół kilometra i przełączeniu na gaz problem praktycznie ustąpił. Po kolejnym zapaleniu auta (po około 9 godzinach na mrozie) znowu zaczęło potrząsać całym autem i po kilkuset metrach "opornej" jazdy wywaliło błąd silnika. Od razu podłączyłem auto do jakiegoś byle jakiego programu diagnostycznego u kolegi (program do wszystkiego), pokazał "wyrzucanie zapłonu - cylinder 3". Poczytałem trochę na forum i teraz pytanie...

 

Czy w miarę dokładnej dokładnej diagnozy dokonam przy użyciu Inpy? (mam zainstalowaną ale po ang, no i nie wszystko z niej rozumiem)

 

Czy celować bardziej w świecę lub cewkę czy może to być wina "lewego" powietrza? Nadmienić należy, iż jakieś dwa tygodnie temu zaczął mi mocno rzęzić zawór disa - odpiąłem z niego wtyczkę i od tamtego czasu jeździłem z odpiętym disem... Czy przez ten czas bunia mogła się adoptować do takiego stanu i teraz robi problem?

 

Przy okazji lektury forum zwróciłem też uwagę na vanosa, choć nie słyszałem nigdy na żywo pracy uszkodzonego vanosa to wydaje mi się że czeka mnie jego naprawa - link to mojego filmiku z dzisiaj:

 

Z uwagi na brak możliwości podłączenia Inpy w dniu dzisiejszym, doraźnie zamieniłem cewkę z 3 na 1 cylinder, żeby zobaczyć co się będzie działo po kolejnym podłączeniu kompa...

 

A co do Inpy... Po niedzieli wyczaruję baterię do laptopa lub podłączę przetwornicę i wtedy będę mógł podłączyć autko do Inpy. Podpowiedzcie na których opcjach i wskazaniach skupić się przede wszystkim i co mam sprawdzać? (Inpy używałem jak dotąd tylko 1 ra,z do diagnozy czujników parkowania, a jak pisałem wcześniej mam Inpę po angielsku...)

 

Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi i diagnozy!

Opublikowano
Narazie zrobiłeś pierwszy dobry ruch z podmianą.Poczekaj aż auto znowu sie popsuje i sprawdz czy błąd będzie na tym samym cylindrze,jeżeli tak to zmień świece,jeżeli nie to cewka z 3 cylindra jest uszkodzona(i pewnie tak będzie).Co do vanosa to narazie zostaw temat,ogarnij disę i patrz dalej co się będzie z autem działo.A co do sprawdzenia Vanosów to musisz znaleźć kogoś kto ma program DIS i zrobić test vanosa,wtedy będzie wiadomo czy jeszcze trzyma parametry czy trzeba robić.
Opublikowano

Dzięki za szybkie zainteresowanie tematem :)

Dzisiaj rano auto lekko"podrygiwalo" po uruchomieniu, ale całą noc stało w garażu więc nie zmarzlo przez noc. Co do disa, to jego niewłaściwe działanie może powodować takie objawy i czy da się go zdiagnozować inpa (dis mocno brzeczy ale czy to automatycznie oznacza jego niesprawnosc?

Opublikowano
Wystaw na noc dzisiaj auto na dwór.Jeżeli Dis'a jest sprawna to nie powinna wydawać dźwieków.Najlepiej wykręć ją i sprawdź czy nie ma luzów,w google znajdziesz instrukcje jak ją zdemontować,prosta robota,na dwóch śrubach chyba jest.
Opublikowano
Disa rzęzi cały czas, bez względu czy silnik jest ciepły czy zimny... Czy Inpa pokaże błąd disy?
Opublikowano

ta dopiero jak umrze calkiem ..albo jak wtyczkie zapomnisz podlaczyc do niej..

na DE forum czytalem ze ta klapka jak wyleciala to gosciowi w cabrio 325i silnik rozwalilo-takze nie lekcewaz tego rzezienia :mad2:

möj mechaniol patent mi zrobil -koszt 60 centöw. dziala juz kupe czasu ..

jak masz ta klapke jeszcze to kup pret gwintowany i nakretki jedna ta z plastik gwintem zabazpieczajacym w kwadracie ksztalt.

rozlöz disa wywal ta plastikowa oske i zastap jä tym pretem m6 gwintoanym przez cala dlugosc .po obu stronach skrec nakretkami .

pamietaj tak skrec aby klapka luzno chodzila-znaczy z tym orginalnym oporem ,ktöre daje sciegno..

kumplowi tez zrobil ten patent m54b20 to zaczela mu 2 litry mniej palic :oops:

z mojä bee nie idzie sie nudzic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.