Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Taki komunikat pojawia mi się zaraz po wyłączeniu silnika i pozostawieniu np. grającego radia a po chwili cały zapłon automatycznie zostaje wyłączony.

Prosze o informację, czy to świadczy o słabym stanie akumulatora? Akumulator ma rok czasu. Nie bardzo wiem co z tym zrobić. Aby mozna było słuchać radia należy pozostawić pracujący silnik to absurd..

pozdrawiam wszystkich

Opublikowano

No to raczej oczywiste... :mad2:

 

Trzeba go naładować... Akumulator jest z tyłu w bagażniku

 

Jest różnica miedzy zużytym a rozładowanym chociaż można przejść z jednego do drugiego bardzo łatwo. Jeżeli to nie pomoże to jakas diagnostyka... ale to typowy objaw...

 

Auto start stop robi swoje

Opublikowano

Oczywiste, oczywiste!!!

Zanim zadałem to pytanie na forum ładowałem akumulator, naturalnie aż tak zielony nie jestem...:)))

Po ładowaniu po kilku dniach znowu pojawił się komunikat o niskim napięciu akumulatora.

Prawdopodobnie do wymiany. Siedzi jeszcze oryginalny. z 2015 roku.

Opublikowano

Hmmm jeżeli naładowałeś i po tygodniu znowu to nie masz przypadkiem czegoś podpiętego? Jakiegoś alarmu GPS albo CB? może coś ciągnie?

 

Ja mam 2010 mam Vartę BMW OEM... pewnie zmienili dostawcę ale EXIDE są bardzo dobre chyba że wymieniałes? Bo jak wymieniałeś to mam nadzieje żę odpowiedni i adaptacja była :D

 

... akumulator ASStop AGM kolo 1000 zł ;(

 

Także na Gwarancji lepiej wymienić jak jest możliwość... o ile coś nie ciągnie

Opublikowano

Ja mam funkcję Auto Start-Stop chyba nieaktywną u siebie bo nic się nie dzieje po zatrzymaniu i postoju. Jeszcze nie zgłębiłem tego tematu. Jest możliwość samodzielnej aktywacji i wyłączenia tej funkcji? Jeżeli tak to w jaki sposób?

Dziękuję za pomoc.

Opublikowano

Niestety,

 

Jeżeli masz ASS to musi być specjalny do tego aku bo zajedziesz szybciej niż ten... Nawet jak zmienisz to musi byc adaptacja :duh: Jak masz gwarancje to ASO bo 1000zł nie chodzi polami :roll: może jest jakiś problem na instalacji bo to normalne nie jest...

 

Mój ma 5 lat po 3 roku miał takie objawy ale jeszcze zimą nie zawiódł... Tyle ze u mnie jest 1,5kW RMS audio i CB zapomniam wyłączyć...

 

nie włącza Cie ASS bo masz słaby aku mam tak samo:D

 

U Mnie to wyłaczyłem odłaczajac przycisk ASS na panelu jak jest brak komunikacji to ASS nie działa (troche druciarstwo)

Opublikowano
Co z tą adaptacją po zmianie akumulatora na nowy? Jak to rozumieć? Czy wymiana akumulatora wymaga specjalnych czynności? Co nowsze auta to wieksze kombinacje...:)
Opublikowano
Tak musisz przypisać parametry nowego akumulatora. Auto Twoje ma odzysk energii przy hamowaniu i nigdy na 100% nie doładuje akumulatora - musi zostawić ten zapas.
Opublikowano
Raczej sam tego nie zrobisz bo trzeba mieć do tego komputer obłsugujacy Twoje BMW - wiekszość warsztatów majaca kts lub cos innego da rade to zrobić
Opublikowano

Po wizycie u P. autoelektryka sprawa z moim akumulatorem wygląda tak:

W czasie pracy silnika i przy zapalonych światłach ładowanie alternatora wynosi 14.6 -14,7 V ( w/g mechanika to właściwe napięcie) ale...

Natychmiast po wyłączeniu silnika i pozostawieniu załączonego samego zapłonu napięcie akumulatora z wartości 12,8V spada w ciągu minuty i tak kolejno 12,7V po chwili 12,6V, 12,5 itd.. do 12,2V kiedy to z sygnałem dźwiękowym zapala się na wyswietlaczu komunikat jak pisałem wcześniej "Niskie napięcie akumulatora"

Następnie auto uruchamia się bez problemu a komunikat znika i wszystko jest ok do czasu wyłączenia silnika i pozostawienia auta na włączonym zapłonie czy też włączonym radiu. Kiedy właczone jest radio również po około minucie wyświetla się komunikat "Niskie napiecie akumulatora" i automatycznie radio zostaje wyłączone aby oszczędzać akumulator.

Wielkie prawdopodobieństwo że to akumulator ale mój autoelektryk nie posiada testera do akumulatorów AGM a tylko taki w/g niego wskaże włąściwie czy to wina akumulatora że spada napięcie do zbyt niskiej wartości w moim przypadku 12,2V

Sami rozumiecie nie chciałbym zakupić akumulatora AGM a to koszt około 700 zł. a okazało by się że to nie wina aku...

Może ktoś z forum miał podobny problem???

Dodam, że w moim BMW jest akumulator EXIDE AGM 80Ah 800A a samochód jest z z roku 2010.

pozdrawiam

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Ja dziś byłem z X1 2.0D sprawdzić ładowanie przed wyjazdem w góry. Mają być mrozy, aku nie sprawia problemów ale chciałem sprawdzić.

Pan z warsztatu (tylko akumulatory robią od wielu.. wielu... lat :P ) sprawdził napięcie i wyszło 14,7 z włączonymi światłami.

Postawił diagnoze, że jest złe że ma być 14,4 i że komputer pewnie coś miesza żeby było wyższe bo bateri amoże być padnięta. Koniecznie do wymiany.

co sądzicie ? Czy to prawidłowe napięcie ?

 

pozdrawiam,

Opublikowano

14,7V chyba było też u mnie...

 

A auto start stop działa i grzanie tylej szyby?

  • 7 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.