Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Auto już sprzedane, nie zgłaszałem akurat tego skrzypienia. Być może coś by poradzili.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
A nie zauważyliście różnic w wykończeniu wnętrza miedzy poszczególnymi modelami silnikowymi? Ja widzialem duża różnice miedzy stojącymi w salonie 114i a wypasionym 120d czy moim skromnym 118i;) co do trzeszczenia podczas jazdy sie nie wypowiem bo jeździłem tylko moim. A ze u Randalla cos trzeszczało, bardzo sie nie dziwie. Mały profil opony plus twarde zawieszenie plus polskie drogi, nie ma bata, musi kiedyś zacząć hałasować.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
@stuffman w czasie jazdy nic nie trzeszczało, kiedyś na początku pukały amory z tyłu ale wymienili na gwarancji bo okazało się że jest wadliwa partia (amory made in poland :) ), te rączki tylko podczas ściskania ich w celu otwarcia lub zamknięcia drzwi. W czasie jazdy przez 89 tyś km była cisza idealna obojętnie na których felgach, z obniżeniem czy bez.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A nie zauważyliście różnic w wykończeniu wnętrza miedzy poszczególnymi modelami silnikowymi?

Plastiki są chyba te same.

Ale jeśli weźmiesz pod uwagę wykończenie podstawowe - plastikowa kierownica, plastikowe listwy malowane na srebrno, brak ekranu ("tabletu"), klima manualna i do tego zwykłe siedzenia z materiałową tapicerką - to wszystko "do kupy razem" daje marne wrażenie... Niewiele lepsze niż w Golfiku-Tedeiku... :wink:

A wystarczy parę dodatków i wnętrze nabiera zupełnie innego charakteru...

 

Pamiętam, jak z żoną konfigurowaliśmy jej auto - w salonie stała maksymalnie wypasiona wersja z M-pakietem. A obok jakaś zwykła F20.

Wrażenie było, jakby to były dwa różne auta...

 

Podstawowe wersje z plastikową kierownicą powinny być >ustawowo< zakazane w tej marce :wink:

Zwłaszcza za taką cenę.

Opublikowano
A nie zauważyliście różnic w wykończeniu wnętrza miedzy poszczególnymi modelami silnikowymi?

 

Między wnętrzem m135i i moim M-pakietem szczególnych różnic nie widziałem poza brakiem łopatek u mnie i zegarami :)

Aczkolwiek na pewno są między liniami urban, sport, m czy zwykla. z tego co kojarzę to inny jest np ten plastik, w którym umocowana jest konsola klimatyzacji i radia.

 

Siedziałem za to w jakimś F30 totalnym golasie z silnikiem benzyną 1.6 wszystko standard, to wrażenia faktycznie takie mocno słabe. I to już nie chodzi spasowanie czy trzeszczenie, ale poszycia foteli, kierownica czy generalnie użyte materiały. I jak tu nie w takim wypadku nie powiedzieć, że płaci się za znaczek? Lepsze wrażenia wyniosłem z golfa w hajlajnie ;)

I to mnie mocno dziwi, bo potem ktoś wsiądzie do takiego samochodu i będzie kojarzyć BMW z jakością jaką można mieć w KIA Optima za połowę ceny a nie marką premium. Ale widać dział finansowy ma więcej do powiedzenia niż PR-owy :D

 

Ja mam świadomość, że F20 to mimo wszystko masówka. Świadczy o tym miedzy innymi fakt, że nie ma dnia żebym jakiejś jedynki nie spotkał na ulicy. Nie oczekuję też jakości jaką można znaleźć w serii 6, bo i nie te pieniądze i pewnie nie ta skala produkcji. Ot po prostu solidny, dobrze wykończony samochód, który się świetnie prowadzi. Tego oczekiwałem, to mam. Jestem happy :) Więc i na pewne choroby masowych produktów może chorować.

 

Swoją drogą ciekawi mnie czy robią specjalne wersje dla testów prasowych gdzie testerzy lubią się mocować z tymi wszystkimi uchwytami i szukać "słabego spasowania". Zawsze mnie bawi jak widzę jakiegoś dwumetrowca, który wiesza się na biednej klamce i wzdycha "No, tutaj konstruktorzy mogli się bardziej postarać"...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie, w Urban Line są takie same plastiki.

To znaczy w standardzie jest "szkło akrylowe" jako materiał na listwy - mnie się to jednak nie podobało, zamówiłem aluminium szlifowane.

W Urban fajne jest za to niebieskie podświetlenie ambientowe - w połączeniu ze skórzaną tapicerką i paroma innymi dodatkami - właśnie takie elementy nadają autu klimat.

 

Moim zdaniem podstawa wyposażenia powinna być taka, jak w F20 LCI.

Bo sprzedawanie takich golasów jak w F20 pre-LCI urąga trochę "premiowości" marki...

Opublikowano

 

Moim zdaniem podstawa wyposażenia powinna być taka, jak w F20 LCI.

Bo sprzedawanie takich golasów jak w F20 pre-LCI urąga trochę "premiowości" marki...

 

Dokładnie :cool2:

 

Ale ja Ci wierzę, napisałem że u mnie skrzypiało a nie że we wszystkich skrzypi :)

 

Miałem takie wnętrze:

 

http://cdn.paultan.org/image/2015/01/bmw-1-series-f20-lci-facelift-sport-interior-2-850x638.jpg

 

Randall, te fotele z wersji sport to jest to samo co w m-pakiecie tylko materiał inny? Wyglądają podobnie

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Tak, fotel sportowy jest taki sam tylko inna tapicerka. Pompowane boczki itp.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ponieważ życie lubi płatać figle, to tak się złożyło że akurat (przez kilka dni) jeżdżę 218i AT z automatem Aisin w wersji 6-bieg... :)

 

Pierwsze wrażenia w porównaniu do 8-bieg ZF to... mechaniczne sterowanie skrzynią Aisin.

Z tego powodu w ZF wrażenia, nazwijmy to "organoleptyczne", są - za sprawą joysticka - dużo lepsze.

W Aisin trzeba wachlować dźwignią zmieniającą tryby pracy automatu, która dodatkowo ma dość długie drogi prowadzenia i działa tak mocno... mechanicznie. Niefajnie... :|

 

Co do samej zmiany przełożeń w Aisin - jest OK. Tzn. nie zauważyłem opóźnienia w reakcji, a same zmiany są szybkie i łagodne.

Choć trochę trudno mi porównywać bezpośrednio, gdyż na codzień jeżdżę 525xd z 8-bieg. ZF - więc charakterystyka pracy duetu silnik-skrzynia jest zupełnie inna.

Póki co zauważyłem, że w 218i jednak brakuje mi tych dwóch dodatkowych biegów w trasie - widać jak przy większych prędkościach spalanie rośnie. Choć jak ktoś nie przekracza 120 km/h to te 6 biegów powinno w sumie wystarczyć.

Opublikowano
Ponieważ życie lubi płatać figle, to tak się złożyło że akurat (przez kilka dni) jeżdżę 218i AT z automatem Aisin w wersji 6-bieg... :)

 

Pierwsze wrażenia w porównaniu do 8-bieg ZF to... mechaniczne sterowanie skrzynią Aisin.

Z tego powodu w ZF wrażenia, nazwijmy to "organoleptyczne", są - za sprawą joysticka - dużo lepsze.

W Aisin trzeba wachlować dźwignią zmieniającą tryby pracy automatu, która dodatkowo ma dość długie drogi prowadzenia i działa tak mocno... mechanicznie. Niefajnie... :|

 

Co do samej zmiany przełożeń w Aisin - jest OK. Tzn. nie zauważyłem opóźnienia w reakcji, a same zmiany są szybkie i łagodne.

Choć trochę trudno mi porównywać bezpośrednio, gdyż na codzień jeżdżę 525xd z 8-bieg. ZF - więc charakterystyka pracy duetu silnik-skrzynia jest zupełnie inna.

Póki co zauważyłem, że w 218i jednak brakuje mi tych dwóch dodatkowych biegów w trasie - widać jak przy większych prędkościach spalanie rośnie. Choć jak ktoś nie przekracza 120 km/h to te 6 biegów powinno w sumie wystarczyć.

 

 

Czyli w innym wątku nie wydawało mi się, że jest tam tylko 6 biegów :D

 

Ja miałem bezpośrednie porównanie z 118i też 136KM tylko w zestawieniu z ZF i moje wrażenie że 218i jest nieco mniej żwawe.

 

A jak wrażenia audio z brzmienia silnika? Poczułeś gen i8? :D :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To chyba w tym wątku Ci się dobrze wydawało... :wink:

 

Ten 3-cylindrowy silnik jest w warunkach miejskich zaskakująco żwawy, nawet z tym 6-biegowym automatem.

Co prawda kick-down powoduje dźwięk jak z "teksańskiej masakry piłą mechaniczną" :wink: ale generalnie, o dziwo, nawet jedzie.

Zadyszkę zaczyna łapać przy nieco wyższych prędkościach (140/150 km/h).

 

Za to miałem dzisiaj w tym aucie bardzo dziwne, nowe doświadczenie... :|

Naprawdę, uślizg kół przedniej osi przy ostrym przyśpieszaniu w lekkim skręcie kół jest w BMW... zaiste dziwnym uczuciem...

Opublikowano
Haha...ja miałem cos takiego ze najpierw te sama trasę przejechałem jedynka potem AT. I tam gdzie jedynka zaczynała dawać powoli znaki ze jest na granicy przyczepności przez lekkie popiskiwania opon tam w AT jakoś tak wszystko działo sie nagle i dziwnie i aż sie przestraszyłem i każdy następny zakręt pokonywałam generalnie z dużo większa dawka rozsądku;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.