Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich za kilka dni zaczynam prace nad swapem mojej e36 1.6 kupiłem całą e36 2.8 turas jako dawce i będę wszystko przekładał i mam pytanie odnosnie EWS. Obecnie moje e36 posiada ews dawca tez posiada to w takim wypadku rozumiem że instalacji nie trzeba przerabiać? wystarczy przełożyć samą pestkę z kluczyka i transplander? sterownik można zostawić? prosił bym o wytłumaczenie co i jak z tym zrobić bo nie bardzo się orientuje.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, przymierzam się do swapa z 1.6 na 2.8 na podwójnym vanosie. Moj samochód z 12/1997 posiada EWS II, jest 7 pin w złączu. Jeśli kupie silnik 2.8 to może zostac moj ews ii i klucz z aktualna pestka, czy musze kupic ews i pestke z silnikiem, czy będzie mogł zostac ale jesli silnik bedzie pochodzil z samochodu z podobnej daty produkcji? Jak to jest? Prosze o jakieś miarodajne informacje bo mam totalny mętlik. Pozdrawiam ;)

 

ps. drugie pytanie czy jeśli mam klimatronik to silnik musi byc ze sprężarką czy będe mogl przykręci moją? I trzecie pytanie czy akumulator będzie mogł zostac pod maską czy będzie musiał przejś do bagażnika?

Opublikowano

akumulator może zostać, nie przeszkadza w niczym bo tam i tak jest wolne miejsce pod maską obojetnie jaki silnik.

 

m52b28TU czyli pchasz silnik z e39 albo e46, on nie jest taki prosty z tego co pamietam. Trzeba coś na pewno przerobić, zmieniasz z małego silnika wiec obawiam się ze sporo wiecej nawet. Znajomy z 2.0 na 2.8 TU przechodził to miał tam troche rzeźbienia właśnie w instalacji z tego co kojarze.

 

Pamietaj że swap to nie tylko silnik, masz dyfer za słaby, półosie za słabe, do tego za słabe hamulce. Pomyśl też o tym.

szukam
Opublikowano
akumulator może zostać, nie przeszkadza w niczym bo tam i tak jest wolne miejsce pod maską obojetnie jaki silnik.

 

m52b28TU czyli pchasz silnik z e39 albo e46, on nie jest taki prosty z tego co pamietam. Trzeba coś na pewno przerobić, zmieniasz z małego silnika wiec obawiam się ze sporo wiecej nawet. Znajomy z 2.0 na 2.8 TU przechodził to miał tam troche rzeźbienia właśnie w instalacji z tego co kojarze.

 

Pamietaj że swap to nie tylko silnik, masz dyfer za słaby, półosie za słabe, do tego za słabe hamulce. Pomyśl też o tym.

 

Oczywiście nie chce przeloży tylko silnika i nie wyhamowac na zakrecie...

 

Najpierw chce przełożyc silnik, wydaje mi sie że wiązka będzie mogła zostac, mam ews ii i 7 pin z zielonym kablem. łapy będe potrzebował nowe. ten filtr powietrza z przepływka też. chłodnica chyba może zostac. Po wymianie tego nie będę za dużo butował. Potem wał skrzynia dyfer. a poźniej tylny wózek z tarczami.

 

Wydaje mi sie że opłaca mi sie to zrobic bo dałem za auto niecałe 5 tys, 12/1997r, bdb stan fajnie utrzymana i bogate wyposażenie. Klimatronic, 4x airbag, 4 el. szyby, el szyberdach, podgrzewane fotele, czarna podsufitka, środek w super stanie deska boczki podsufitka tylko tapicerka troche brudna ale na lato sie wypierze. planuje zmiescicsie w 4,500 albo 5000zł. kosztowała by mnie wtedy 10 a z tego co ogladam to nie kupie takiej za 10tyś.

Opublikowano

Najpierw chce przełożyc silnik, wydaje mi sie że wiązka będzie mogła zostac, mam ews ii i 7 pin z zielonym kablem. łapy będe potrzebował nowe. ten filtr powietrza z przepływka też. chłodnica chyba może zostac. Po wymianie tego nie będę za dużo butował. Potem wał skrzynia dyfer. a poźniej tylny wózek z tarczami.

 

Wydaje mi sie że opłaca mi sie to zrobic bo dałem za auto niecałe 5 tys, 12/1997r, bdb stan fajnie utrzymana i bogate wyposażenie. Klimatronic, 4x airbag, 4 el. szyby, el szyberdach, podgrzewane fotele, czarna podsufitka, środek w super stanie deska boczki podsufitka tylko tapicerka troche brudna ale na lato sie wypierze. planuje zmiescicsie w 4,500 albo 5000zł. kosztowała by mnie wtedy 10 a z tego co ogladam to nie kupie takiej za 10tyś.

 

nie wsadzisz silnika r6 z wałem od r4, bo wał od r4 jest dłuższy, musisz zmienić wał od razu przy zmianie silnika

Opublikowano

Ostatnio robiłem u siebie takiego swapa, M43B18 -> M52B28. Z tego, że mnie wyszło trochę taniej. Za auto dałem 3500 z czego 2500zł auto + 1000zł koszta rejestracji w kraju. 03/1997r. Kompletny swap wyniósł mnie 5000zł, czyli: silnik, sprzęgło, skrzynia, wał, dyfer, półośki, tylny zawias, hamulce, przód + tył wentylowane, chłodnica, wydech, katalizatory, wiązka, zegary, robota mechanika itp. Wnętrze skóra, grzane fotele, 2x el. szyby, klimatronik, abs. No i co najważniejsze brak jakiejkolwiek rdzy, nawet gumy w podwoziu są :). Dodam jeszcze, że silnik ma czip, był wbity w niemiecki brief, dawca to e36 touring z niemiec.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
przymierzam się do swapa z 1.6 na 2.8 na podwójnym vanosie.
mam ews ii i 7 pin z zielonym kablem
to już inna bajka jak napisał
m52b28TU czyli pchasz silnik z e39 albo e46' date=' on nie jest taki prosty z tego co pamietam. Trzeba coś na pewno przerobić, zmieniasz z małego silnika wiec obawiam się ze sporo wiecej nawet. Znajomy z 2.0 na 2.8 TU przechodził to miał tam troche rzeźbienia właśnie w instalacji z tego co kojarze. [/quote']
planuje zmiescicsie w 4' date='500 albo 5000zł[/quote'] tak,tak plan jest najważniejszy .
Opublikowano
Ja to bede robic z dobrym znajomym mechanikiem. Ma pizadny warsztat i warunki. Podejzewam ze on sobie z tym poradzi, ja chce po prostu wiedziec jak najwiecej. Narazie zaczynam kompletowac czesci dam znac i zamieszcze pewnie fotorelacje ze swapa ale jeszcze troche minie ;) Dzieki za informacje pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do tej budy polecam 2,8 na pojedynczym vanosie.Podwójny vanos zbyt wiele problemów.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Do tej budy polecam 2,8 na pojedynczym vanosie.Podwójny vanos zbyt wiele problemów.

 

zbyt wiele problemów? a potrafisz mniej wiecej powiedziec co trzeba przerabiac, z czym bedą problemy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.