Skocz do zawartości

Stuki w zawieszeniu podczas opadów ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.Mam następujący problem - coś mi stuka w przednim zawieszeniu.Jest to o tyle dziwne że dzieje sie to głównie podczas opadów deszczu , gdy nawierchnia jest mocno mokra.Czasami stuki są odczuwalne na kierowniy , a występują głównie podczas powolnej jazdy po nierównościach.Zdarzy sie to też gdy jest sucho ale naprawde rzadko.Dodam że mam wymienione sworznie wachaczy oraz tuleje , a przekładnia kierownicza nie ma luzu.Ma może ktoś jakiś pomysł dlaczego tak sie dzieje??
Opublikowano
witam nie miałem tego problemu w bmw ale w fiacie punto gdy było sucho nic nie klupało a jak zaczeło padac albo było mokro to zaczeło trzaskac przez 3 miesiace dochodziłem co to moze byc nawet mechanik tego nie zauwazył :P:P były to simel bloki takie elementy gumowo metalowe i guma jak była mokra to chyba bardziej sie slizgało wiec musisz wejsc pod auto i poszukac takich elementów u siebie i zobaczyc czy sa całem i czy guma nie jest wybita pzdrawiam
Opublikowano

Moze to byc rowniez mocowanie (gorne) amortyzatora.

Jest tam lozysko, ktore jak ma male luzy to lubi sobie na mokrym wydawac takie dzwieki (tak po krotce)

Opublikowano
A wymieniałeś gumy na stabilizatorze? Bo miałem podobnie wymieniłem i ok. Mam pytanko przypadkiem nie czujesz :dance: pływania przodu jadąc po nierównościach? Jak tak to stawiam na nie sprawdź. Nie są to duże pieniądze ale za to przyjeminiejsza jazda :lol: . Znalazłem patent na dłuższą żywotność tych gum a mianowicie przed ich założeniem należy założyć na stabilizator w miejscu gdzie znajdować się będą gumy termozłączkę taką jak stosuje się na przewody tylko o odpowiedniej średnicy nie pamiętam jakiej ale metoda przetestowana na kilku autkach i sprawdza się. Poprostu guma nie trze o metal i w związku tym jest bardziej odporna na nagrzanie się wywołane tarciem. :lol: Polecam
http://wawrylek.110mb.com/img/podpis1.jpg
Opublikowano
Wawryl jest dokładnie tak jak mówisz. Przód mi pływa szczególnie na koleinach.Mógłbyś dokładniej opisać o które gumy chodzi?Gdzie one dokładnie się znajdują i jaka jest ich przybliżona cena / koszt wymiany.
Opublikowano
Są to te dwie gumy jedna z prawej druga z lewej strony stabilizatora http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA91&mospid=47437&btnr=31_0267&hg=31&fg=10 (pozycja nr 2 na obrazie) wymiana jest bardzo prosta odkręcasz po 2 śruby wyciągasz stare gumy zakładasz nowe i po sprawie chyba że chcesz zastosować mój patent to trzeba odkręcić łączniki stabilizatora aby przełożyć na stabilizator termozłączkę a cen tych gum nie pamiętam ale radzę kupić orginały parę groszy są napewno droższe ale za to dłużej polatasz na nich zdażają się że niektóre odpowiedniki skrzypią podczas jazdy. Pozdrawiam
http://wawrylek.110mb.com/img/podpis1.jpg
Opublikowano

Panowie wątpię czy auto pływa na boki z powodu luzów na stabilizatorze.

O ile stuki mogą być spowodowane zużytymi łącznikami stabilizatora, to sam stabilizator zmniejsza jedynie przechylanie auta na zakrętach a nie przenosi żadnych sił bocznych.

Jesli auto pływa to należy najpierw szukać przyczyny w mocowaniach tylnych wachaczy wzdłużnych do nadwozia (silentbloki pod progami).

Opublikowano
Kowal nie zgodzę sie z tobą robiłem u siebie na początku tył wszystkie tuleje itp tył leciał elegancko ale za to przód pływał wymieniłem amorki z przodu wszystko co trzeba na wachaczach i było niby lepiej ale wraz czułem lekkie pływanie wymieniłem gumy stabilizatora i wszystko się wyjaśniło przestała latać a właśnie te gumy mają dużo do powiedzenia w temacie pływania tak mi sie wydaje z praktyki Pozdrawiam
http://wawrylek.110mb.com/img/podpis1.jpg
Opublikowano

Widzisz, pływanie to pojęcie względne i trudno coś doradzać jak się auta nie widzi.

Wiem o jaki objaw ci chodzi przy luzach na stabilizatorze z przodu, ale dla mnie jest to bardziej kołysanie, a pływanie może występować przy luzach w elementach prowadzacych koła, jakim nie jest stabilizator w E36.(np. w fordzie sierra przejmuje on częściowo funkcję wahacza przedniego, ale nie w E36). Za pływanie przodu po koleinach odpowiadają bardziej szerokie koła i ew. zużyte tuleje na końcach wahaczy przednich. Oczywiście zakładam że wszystko ok. z swożniami/amortyzatorami/górnymi gniazdami.

Auto może pływać też z powodu złej geometrii zawieszenia, zwłaszcza zbieżności jak również luzów na łożyskach kół.

Ale wracając do stuków w zawieszeniu to myślę, że zgodzimy się, że może to być stabilizator, a zwłaszcza jego łączniki.

Opublikowano
Zgadzam się kowal zapomniałem dodać o łożysku wymieniałem z tyłu wszystko wskazywało na tuleje te pod progami po rozebraniu okazało się że to ono właśnie się rozpadło a nie mozna było tego wyczuć szarpiąc kołem na podniesionym aucie dopiero jak dobrałem się do piasty okazało się że ma niesamowity luz. W tej chwili sytuacje w aucie mam opanowana choć wydaje mi się że z przodu w prawym kole coś ma jeszcze luz dziwnie się czasami zachowuje tak jakby miało się oderwać. Podejżewam że łożysko się może kończy jak myślisz. Tylko co najgorsza trzeba wymienić całą piastę :mad2: a to troszkę więcej kosztuje niż samo niestety. Może ktoś wie jak sprawdza się łożyska bez rozbierania choć wiem że tak łatwo z nimi nie jest. :cry:
http://wawrylek.110mb.com/img/podpis1.jpg
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

czesc,

mam podobny problem ze stukaniem, ale w moim przypadku zuzyty mam "łącznik" stabilizatora i to on powoduje rozchodzenie sie po kabinie trzasków i stuków. mimo ze na powyzszym linku dopatyrzylem sie opisu calego tego układu i ów łącznik jest tam oznaczony numerem 6, jednak nie ma tam opisu pozycji nr 6 i nie wiem jak sie ten łącznik fachowo nazywa przez co nie wiem po jakiej nazwie szukac tego w sklepach internetowych.

 

dorzuce fotke dla pewnosci o co mi chodzi.

http://www.ogro-met.com/wrzosu/Foto_00155.jpg

Bardzo bym prosil o info gdzie tego typu cześć moge kupuić i jak ona katalogowo moze sie nazywać.

 

Pozdrawiam,

Gabriel

Edytowane przez wrzosu
Opublikowano
Kowal czy zakladales/uzywales laczniki z allegro (ok.20zl/szt) ?? Jest sens sie w to pchac (skoro i tak na naszych "drogach" padaja bardzo szybko) czy lepiej kupic oryginal ??
Opublikowano
wlasnie znalazlem taki lacznik na allegro. polskiej produkcji. Zaleta tego produktu moze byc to iz miseczki wykonane sa z metalu a nie z plastiku jak to sie ma w orginalach i dla tego wydaja sie byc lepsze na nasze drogi. Dodatkowo mysle ze lacznik ten jako kawalek prostego, stalowego preta jeszcze lepiej spelni swoja funkcje niz orginal. Moim zdaniem ten zamiennik jest lepszy. Miseczki sa metalowe, a reszta to po prostu stalowy pret taki sam jak w orginale.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.