Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Posiadam 320ci m54b22 170km w manualu, auto ma swoje lata i normalne jest ,że traci na przyśpieszeniu itp. W moim przypadku przyśpieszenie 0-100 zajmuje od ponad 10 do 11s zamiast 8.4, ja przyśpieszają wasze 320i?

Zastanawiam się co mogę zrobić żeby zbliżyć osiągi możliwie najbardziej do fabrycznych? Generalnie mój silnik wydaje się zdrowy, zero wycieków, chodzi równo, cicho. Części zużywają się z biegiem czasu, wiadome, natomiast zastanawiam się które są odpowiedzialne za spadek osiągów? Czy jest możliwe przywrócenie fabrycznego przyspieszenia lub chociaż zbliżenie się do niego?

Opublikowano
Raczej nie, silnik jest zdrowy więc remont nie będzie konieczny.. Jak miałbym juz wykładać taką sumę to zrobiłbym swap na 2.5 lub 3.0 a nie bawił się w remonty. Masz ten sam silnik, sprawdzałeś przyspieszenie w swoim?
Opublikowano
Hmm, pół sekundy czy sekunda to i tak mało ale zawsze coś :P Jakie częsci sinika mają największy wpływ na osiągi? Może po prostu trzeba coś zużytego wymienić i będzie jechał lepiej? Sorry za tak proste pytania ale mechanikiem nie jestem
Opublikowano

Nie mam fabrycznego przyspieszenia i zamiast 8 jest 11s to silnik jest zdrowy :mad2:

 

Hamownia plus test kompresji + olejowy i dopiero możemy rozmawiać czy silnik jest zdrowy. A na razie to będzie gdybanie na zasadzie jak by babka miała wąsy to by btła dziakiem.

 

 

Zdrowy silnik M54b30 za 3 tysiące powodzenia :cry2:

Opublikowano
Chodziło mi o to ,że jak bym miał wydać 3-4 tyś na remont to wolałbym zrobić już swap, wiadomo to wyjdzie drożej, tego już nie napisałem. Jak ktoś jest kumaty to powinien zrozumieć o co mi chodziło ;) A pozatym ciężko żeby w 12 letnim aucie było fabryczne przyśpieszenie.. to co u mnie jest to za duża przepaść, spróbuje na wyłączonym DSC i wtedy zobaczymy różnicę. Jak dalej będzie większa niż te 1 - 1,5 sek (bo tyle chyba może mocy ubyć po 12 latach?) to będę się martwił i odwiedzę hamownię na pewno. Sprawdzał ktoś moc na hamowni? Ile po takim czasie mniej więcej ubywa koni?
Opublikowano

Fabryczne przyspieszenie w 12 letnim aucie? To nie problem. Mój łyka olej przez uszczelniacze, a przyśpieszenie nadal takie samo jak z fabryki.

Więc bzdury piszesz :D Jak Ci żal na remont tyle kasy, to po co te auto wziełeś...

Opublikowano

No popatrz, mam 24 letnia w201 i przspieszenie mam nawet lepsze niz ksiazkowe. To jak to sie ma do 12 let iego bmw?

To raz, dwa - swap na 3.0 za 4000? Hehe, a znajdziesz m54b30 trzymajacy parametry i nie pijacy oleju? Tak? Za ile, a ile za sam swap?

 

Do czego zmierzam - test kompresji, hamownia i dopiero wtedy szukaj rozbiegnietego stadka.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Panowie spokojnie, nigdzie nie napisałem ,że żal mi na remont, nie napisałem też ,że chcę robić swap za 4 tyś ;) Chodziło mi o to ,że jeśli już musiałbym robić remont to wolałbym dołożyć kasę i zrobić swap na mocniejszy silnik zamiast remontu. Zrobię przy moim aucie co trzeba żeby jeździło jak trzeba bo chcę się nim cieszyć, po prostu dopytuje bo wiem ,że znacie się lepiej ode mnie dlatego cenię wasze opinie i liczę ,że pomożecie mi rozwiązać problem. Chcę wiedzieć jak najwięcej zanim wybiorę sie do mechanika żeby ogarniać co się dzieje i co trzeba zrobić, na tyle ile to możliwe. Wrzucam jeszcze filmik z przyśpieszeniem na trzecim biegu od 1000 do 5000 rpm, może po tym poznacie czy mój silnik faktycznie tak muli.
Opublikowano

Hamowania, test kompresji, test olejowy, błędy inpy lub disy i możemy rozmawiać, do mechanika jedź wymieni pół auta i nic nie zadziała.

 

Raczej kup m54b30 zrób remont i dopiero go wsadź bo nie będzie w lepszym stanie niż twój a pewnie i gorszym.

Opublikowano
Na początek sprawdzamy blędy, potem kompresje a na końcu hamownia. To da odpowiedź co jest nie tak.
Opublikowano
Dzięki za pomoc Panowie, od poniedziałku się za to zabieram. Ile powinna wynosic kompresja na każdym cylindrze?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.