Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
zrozum to ze 100 km/h masz po niecalych 100 metrach a wyscig trwa dalej i przewaga rosnie zwieksza sie coraz bardziej. Przeciez nikt nie sciga sie na 100 metrow :mad2: Dlatego 0.8 sek mniej do 100 km/h to duzo bo po kilkuset metrach jestes daleko w tyle za 330i. I to jest sens tego porownania w tym poscie- 330i jest szybsza od 328i i to wyraznie.
Opublikowano

Nie trwa dalej. W momencie gdy 330i ma na liczniku 100km/h nie bedzie raczej nawet o jedna dlugosc z przodu i o to mi chodzi caly czas. A wyscig nie trwa do osiagniecia przez najgorszego zawdonika mety czy okreslonej predkosci... Zalozmy teoretyczny sprint ze swiatel 330 z maluchem po osiagnieciu przez 330 100km/h bedzie o jakies 3 dlugosci z przodu, gdy rywalem bedzie 328 330i bedzie o 1/2 lub mniej dlugosci z przodu ot cala filozofia...

 

W tym poscie chce przekazac co zobaczy kierowca/wlsciciel 330i, (aby potem nie byl rozczarowany) kiedy cisnac na maksa w momencie gdy bedzie u niego na liczniku bedzie 100km/h a 1-1,5 dlugosci bedzie za nim najzwyklejszy wysmiewany polonez, gdyby sprint odbyl sie z 328 okazalo by sie wygraywa o dlugosc maski, a w przypadku spoznionego o 0,1s starty w ogole nie bedzie z przodu ( w momencie gdy u siebie na liczniku zobaczy 100km/h).

Opublikowano
Nie trwa dalej. W momencie gdy 330i ma na liczniku 100km/h nie bedzie raczej nawet o jedna dlugosc z przodu i o to mi chodzi caly czas.

 

Trwa dalej. Sam pisałeś że po 400m ta odległośc będzie już znacznie większa niż po 100m.

 

 

A wyscig nie trwa do osiagniecia przez najgorszego zawdonika mety czy okreslonej predkosci... Zalozmy teoretyczny sprint ze swiatel 330 z maluchem po osiagnieciu przez 330 100km/h bedzie o jakies 3 dlugosci z przodu, gdy rywalem bedzie 328 330i bedzie o 1/2 lub mniej dlugosci z przodu ot cala filozofia...

 

Różnica między 330 a 328 będzie ok. 2 długości samochodu - nie wynika to tylko z obliczeń, ale również z praktyki. Z tym maluchem to dałeś... :mrgreen:

 

W tym poscie chce przekazac co zobaczy kierowca/wlsciciel 330i, (aby potem nie byl rozczarowany) kiedy cisnac na maksa w momencie gdy bedzie u niego na liczniku bedzie 100km/h a 1-1,5 dlugosci bedzie za nim najzwyklejszy wysmiewany polonez, gdyby sprint odbyl sie z 328 okazalo by sie wygraywa o dlugosc maski, a w przypadku spoznionego o 0,1s starty w ogole nie bedzie z przodu ( w momencie gdy u siebie na liczniku zobaczy 100km/h).

 

Z opóźnionym startem się zgadzam, pod warunkiem że będzie to 0,8s. Z polonezem zdecydownie nie . :naughty:

Opublikowano
Nie trwa dalej. W momencie gdy 330i ma na liczniku 100km/h nie bedzie raczej nawet o jedna dlugosc z przodu i o to mi chodzi caly czas.

 

Trwa dalej. Sam pisałeś że po 400m ta odległośc będzie już znacznie większa niż po 100m.

 

 

 

Czasem trwa, czasem nie w miescie nie zadko jak chcesz zdecydowanie ruszyc i wbic sie gdzies to masz wlasnie odcinek okolo 80-100m bo stoi powiedzmy autobus...

 

Różnica między 330 a 328 będzie ok. 2 długości samochodu - nie wynika to tylko z obliczeń, ale również z praktyki. Z tym maluchem to dałeś... :mrgreen:

 

 

Kolejny teoretyk - czlowieku zastanow sie logcznie jak po przejechaniu 6,5s 330i moze wysunac sie o dwie dlugosci przed 328. Wez sobie stan na kresce i obok siebie samochod sprawdz gdzie dobiegniesz po 6,5s zobacz dokad dojedzie 330. Jesli jestes dobrze wysportowany powinienes przebiec okolo 50m czyli bedziesz jakies 40m za rozpedzajacym sie autem (okolo 9 dlugosci). Gdyby to byl sprinter to pewnie przebieglby jakies 60m czyli bylby niecale 7 dlugosci za 330i. Sorry, ale jak czytam takie pierdoly to nie wiem smiac sie czy plakac... Ale najlepszy byl dyfer i spolka bo z jego teorii wynika 328 gorzej przyspiesza niz biegnacy czlowiek - wedlug nich w momencie osiagniecia przez 330i 100km/h 328 bedzie za nim 7-8 dlugosci :d...

Opublikowano
Moral z tego taki ze wystarczy kupic sobie 316i, bo i tak bedzie tylko minimalnie wolniejsze od 330i :D
Opublikowano
Nie trwa dalej. W momencie gdy 330i ma na liczniku 100km/h nie bedzie raczej nawet o jedna dlugosc z przodu i o to mi chodzi caly czas.

 

Trwa dalej. Sam pisałeś że po 400m ta odległośc będzie już znacznie większa niż po 100m.

 

 

Czasem trwa, czasem nie w miescie nie zadko jak chcesz zdecydowanie ruszyc i wbic sie gdzies to masz wlasnie odcinek okolo 80-100m bo stoi powiedzmy autobus...

 

Zakładamy sprint, a nie slalom po mieście.

 

 

Kolejny teoretyk - czlowieku zastanow sie logcznie jak po przejechaniu 6,5s 330i moze wysunac sie o dwie dlugosci przed 328.

 

AC Schnitzer E34 S3, który ma czas do setki o 0,3s lepszy od mojego samochodu zostawia mnie o +/- długośc samochodu więc może.

 

Moral z tego taki ze wystarczy kupic sobie 316i, bo i tak bedzie tylko minimalnie wolniejsze od 330i

 

Świetne podsumowanie :mrgreen:

 

A wracając do tematu - skoro 328 jest lżejsze to na zakrętach różnicy prawdopodobnie nie będzie wcale. "Ustawiane" sprinty są rzadkością przy normalnym użytkowaniu samochodu, dlatego na "codzień" różnicy się praktycznie nie odczuje.

Opublikowano

 

 

 

AC Schnitzer E34 S3, który ma czas do setki o 0,3s lepszy od mojego samochodu zostawia mnie o +/- długośc samochodu więc może.

 

 

Wynika z tego - albo nie potrafisz w swoim autku zmieniac biegow, albo masz sprzeglo wyslizgane. Nie wiem po jakim odcinku e34 s3 osiaga 100km/h ale wiem nie ma opcji aby odeszla Cie o 1 dlugosc w momencie kiedy osiagnie 100km/h - wtedy powinienes miec jakies 97km/h. Zapewne kiedy on ma 50 Ty rowniez, kiedy on ma 70 pewnie tez masz okolo 70 jak masz 80 on pewnie bedzie mial 81 jak bedziesz mial 90 on pewnie ma jakies 92 w momencie gdy w s3 wskazowka minie 100km/h pewnie bedziesz mial wspomniane 97-96km/h w efekcie powinno byc o jakies pol maski z przodu.

 

Wezcie sobie ludzie w koncu sprawdzcie jakie przyspieszenia maja auta 0-50, 0-60, 0-80 zrobcie sobie na ukladzie wspolrzednych wykres s/t s droga t czas nalozcie dwie krzywe i moze w koncu na obrazku zobaczycie jak niewielkie roznice sa w odleglosci miedzy dwoma autami poprzez pierwsze 100m...

Opublikowano

 

 

 

AC Schnitzer E34 S3, który ma czas do setki o 0,3s lepszy od mojego samochodu zostawia mnie o +/- długośc samochodu więc może.

 

 

Wynika z tego - albo nie potrafisz w swoim autku zmieniac biegow, albo masz sprzeglo wyslizgane.

 

Pomiary były robione g-techem, więc sposób zmiany biegów i sprzęgło nie ma żadnego znaczenia bo liczy się różnica w czasie podczas rzeczywistych przejazdów.

 

Nie wiem po jakim odcinku e34 s3 osiaga 100km/h ale wiem nie ma opcji aby odeszla Cie o 1 dlugosc w momencie kiedy osiagnie 100km/h - wtedy powinienes miec jakies 97km/h. Zapewne kiedy on ma 50 Ty rowniez, kiedy on ma 70 pewnie tez masz okolo 70 jak masz 80 on pewnie bedzie mial 81 jak bedziesz mial 90 on pewnie ma jakies 92 w momencie gdy w s3 wskazowka minie 100km/h pewnie bedziesz mial wspomniane 97-96km/h w efekcie powinno byc o jakies pol maski z przodu.

 

Skąd ta wiedza?

 

Wezcie sobie ludzie w koncu sprawdzcie jakie przyspieszenia maja auta 0-50, 0-60, 0-80 zrobcie sobie na ukladzie wspolrzednych wykres s/t s droga t czas nalozcie dwie krzywe i moze w koncu na obrazku zobaczycie jak niewielkie roznice sa w odleglosci miedzy dwoma autami poprzez pierwsze 100m...

 

Zrobiłem to wczoraj - wyszło 2,2m (dla różnicy 0,8s - niektóre źródła podają różnicę jedynie 0,5s).

Nie dasz się przekonac - trudno. Dalsza dyskusja nic nowego nie wniesie.

Opublikowano (edytowane)

Zrobiłem to wczoraj - wyszło 2,2m (dla różnicy 0,8s - niektóre źródła podają różnicę jedynie 0,5s).

Nie dasz się przekonac - trudno. Dalsza dyskusja nic nowego nie wniesie.

 

Jesli na papierze wyszlo 2,2m czyli mniej niz 1/2 dlugosci to kto mial racje :D... Teraz sobie wyobraz w 330i bedzie siedzial pasazer wazacy powiedzmy 50kg ;-) oraz pelny bak, a w 328 bedzie sam kierowca i 1/4 baku paliwa...

 

2,2m oznacza kiedy 330i ma 100km/h to 328 bedzie przegrywalo o potorej maski...

 

Jesli chodzi o g-tech to chyba wiem po co sie klucisz ;-)... Wyniki na g-techu nigdy nie sa prane pod uwage, jedynym sensownym zastosowaniem g-techa jest nauka ruszania :-). na g-techu moje autka ma 6.2s...

Edytowane przez timm
Opublikowano

Zrobiłem to wczoraj - wyszło 2,2m (dla różnicy 0,8s - niektóre źródła podają różnicę jedynie 0,5s).

Nie dasz się przekonac - trudno. Dalsza dyskusja nic nowego nie wniesie.

 

Jesli na papierze wyszlo 2,2m czyli mniej niz 1/2 dlugosci to kto mial racje :D... Teraz sobie wyobraz w 330i bedzie siedzial pasazer wazacy powiedzmy 50kg ;-) a w 328 bedzie nie pelny tylko 1/4 baku paliwa...

 

2,2m oznacza kiedy 330i ma 100km/h to 328 bedzie przegrywalo o potorej maski...

 

Literówka - oczywiście 9,9m czyli 2,2 długości auta.

Opublikowano

To wiesz co w ramach walki z nuda wylicz nam swoim sposobem ile m z tylu za 330i po 6,5 s sprincie zostanie maluch majacy 0-100 55s :D... mam andzieje nie wyjdzie Ci Twoim sposobem w okolicy 1500m :D... A jak wyjdzie i bedziesz potrafil pokazac doswiadczalnie teleportacje auta to nietylko dostaniesz moje gartulacje ale rowniez nobla :P.

 

Nadal twierdze i jestem sklonny udowodnic swoje racje - w momencie gdy 330i osiaga 100km/h ja bede nie wiecej jak polowe dlugosci auta za nim.

Opublikowano
Przy założeniu ruchu jednostajnie przyspieszonego maluch zostanie 69,1m za 330. Ale w przypadku malucha założenie jednostajności przyspieszenia do 100km/h to już zdecydownie za duże przybliżenie.
Opublikowano

a ja uwazam jedno - bralbym 330 z tego wzgledu ze:

 

jest pierwszy z serii "3" ktory po 3 nie ma "1" ani "2" tylko "3"

 

zawsze jest lepiej powiedziec - mam 330i niz 328i ...

 

jak mowisz 328i to wiekszosc ludzi mysli o E36, natomiast w przypadku 330i juz E46 ..

 

poza tym ja zawsze majac mozliwosc bralbym wiekszy i mocniejszy .. ;)

 

a tak na serio - dlaczegos BMW wypuscilo to 330i .. napewno nie dlatego aby ludzie mowili : "skoro 328i jest tak samo dobre jak 330i, to lepiej wziasc 328i" ...

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano
Przy założeniu ruchu jednostajnie przyspieszonego maluch zostanie 69,1m za 330. Ale w przypadku malucha założenie jednostajności przyspieszenia do 100km/h to już zdecydownie za duże przybliżenie.

 

No to wlasnie nie zakladaj blednie bo wprowadzasz neisamowity zamet - tak jak napisalem wczesniej - sprinter w czasie 6,5 s przebiegnie okolo 60-65m czyli bedzie jakies 25-30m za bmw 330i w momencie kiedy bmw osiagnie 100km/h.

Opublikowano
Przy założeniu ruchu jednostajnie przyspieszonego maluch zostanie 69,1m za 330. Ale w przypadku malucha założenie jednostajności przyspieszenia do 100km/h to już zdecydownie za duże przybliżenie.

 

 

No to wlasnie nie zakladaj blednie bo wprowadzasz neisamowity zamet

 

Przecież właśnie dlatego napisałem że nie zakładam.

 

 

- tak jak napisalem wczesniej - sprinter w czasie 6,5 s przebiegnie okolo 60-65m czyli bedzie jakies 25-30m za bmw 330i w momencie kiedy bmw osiagnie 100km/h.

 

Zgadzam się - ale co to ma do rzeczy?

 

Tak jak pisałem - dalsza dyskusja nie ma sensu. Kolega już chyba wie co wybrac :D

Opublikowano

 

 

- tak jak napisalem wczesniej - sprinter w czasie 6,5 s przebiegnie okolo 60-65m czyli bedzie jakies 25-30m za bmw 330i w momencie kiedy bmw osiagnie 100km/h.

 

Zgadzam się - ale co to ma do rzeczy?

 

 

Ma wiele do rzeczy poniewaz na odcinku 90m nie ma takiej opcji aby 330i bylo o dwie dlugosci przed 328.

 

Co do wyboru oczywiscie tez bym wybral 330i, ale ja wybierajac to auto doskonale bym sobie zdawal sprawe jak niewiekie bede roznice w osiagach porownujac do 328. A wyprzedzic w czasie sprintu na odcinku 90m o dwie dlugosci to obawiam sie nowa m5 nie bedzie w stanie odejsc o dwie dlugosci 328. Wiadomo czym dluzszy dystans tym bardziej beda sie ujawnialy roznice ale na trasie rzedu 80-100m naprawde trzeab miec bardzo duzy zaps mocy aby kogos objechac o dlugosc a co dopiero wiecej... Nikt tak sie nie sciga jedna czasem ustawie sie na prawym pasie a z podpozadkowanej wyjedzie autobus i stoi na przystanku znajdujaceym sie okolo 100m za swiatlami i wiem jak bardzo musze gniesc auto aby najzwyklejsze auto objechac o dlugosc...(oczywiscie dotyczy to sytyuacji kiedy ten ktos za wszelka cene nie chce mnie wpuscic :D ).

 

Kiedys nazwijmy to scignalem sie ze znajomym moim 328 on polonezem i jak to opisal do konca jego dwojki czyli okolo 80km/h bylismy bardzo blisko siebie w momencie gdy on juz musial wbic 3 bieg a ja nadal cisnalem to wygladalo jak bym sie katapultowal - tylko ta katapulta pokazala roznice miedzy 328 a polonezem po okolo 200m kiedy byl juz wyraznie z tylu... Na papierze z cala pewnoscia mozna by pomyslec juz od startu polonez zdecydowanie powinien zostac z tylu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.