Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Właśnie wczoraj sprzedałem E36 silnik M50. Chce kupić ( napewno) sprzęt E46 w Coupe . Mam na oku E46 328Ci 193KM (1999-2000), czy lepiej znaleźć mocniejszą 330 i 240 KM???

Chce sprzęt mocny, najeździłem się 320 starą .

Czy ktoś może jeździł 330i , dużo większy kop niż w 328???

Z góry dziękuję za porady

Opublikowano

chłopaki na mpwr mają 330i więc jeśli szukasz potwierdzenia dla wyboru szybszej jednostki to wal tam

 

BTW - sam musisz wiedzieć czego oczekujesz od auta i jak świetnie opanowałeś swoją poprzednią niunię

 

jeśli latanie bokami nie sprawia Ci najmniejszego kłopotu i lubisz to robić, zawsze musisz być pierwszy spod świateł i na dodatek chciałbyś mieć jak największą pojemność, to bierz 330i jeśli swoją poprzednią niunią jeździłeś szybko tylko po prostych, nie straciłeś przyczepności na zakręcie itp. to 328 w zupełności Ci wystarczy - chyba, że sa za tę samą cenę - to zostawisz sobie rezerwę możliwości na później

 

sorki, że tak piszę, ale nie wiem jak jeździsz, a skoro pytasz, to piszę

 

P.S.

szukałeś tu http://www.bmw-klub.pl/forum/viewforum.php?f=19 - są rózne porady, a nóż widelec coś znajdziesz

 

pzdr

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano

330i a 328 to w zasadzie zadna roznica przy masach obu pojazdow. Oczywiscie 330 przy optymalnym starcie wyprzedzi 328, ale w zasadzie jadac jednym i drugim autem z zamknietymi oczami duzej roznicy nie odczujesz. Kiedy upewnilem sie moje auto tak jezdzi jak powinno (mam 328) to wiem z czym sie scigalem kilka tygodni temu ( e46 330) owszem wygralby gdyby na koncu odcinka okolo 200m nie byl zajety pas - roznica jest nie warta swieczki. Moim kolejnym bmw bedzie tylko i wylacznie m3 o ile rodzina sie nie powiekszy :P. Oczywiscie zaraz tutaj znajda sie fachowcy i beda wmawiac jak to 328 jest mocne i w ogole, ale ja Ci mowie jak jest a bujalem sie juz roznymi autkami. Jesli szukasz auta do lansowania 328-330 bedzie ok, jesli lubisz szybka jazde to tylko m3 :-(... 328 jesli niewiele zaspi na starcie i ma pewne braki w umiejetnosciach zmiany biegow to zwyklej nubiry 2.0 133 kuce moze nie zrobic. Na miescie naprawde potrzeba poteznej mocy, aby nadrobic bldne decyzje dotyczace zajecia zlego pasa, albo jesli nieco za szybko dojechales do swiatel a ktos z kim sie scigasz jeszcze sie toczy ;p...

 

Piszesz chcesz e46 ja wiem jest znacznie ladniej wykonczony srodek z zewnatrz tez wyglada nowoczesniej, ale moim zdaniem jednak e36 chyba jest bardziej agresywne, zadziorne(coupe). Moze jednak zakladajac chcesz jezdzic szybko pomyslisz o e36 m3 3.2 oczywiscie :D.

Opublikowano
330i a 328 to w zasadzie zadna roznica przy masach obu pojazdow. Oczywiscie 330 przy optymalnym starcie wyprzedzi 328, ale w zasadzie jadac jednym i drugim autem z zamknietymi oczami duzej roznicy nie odczujesz

 

Timm rzuc okiem na dane techniczne 330i w E46 ma do 100km/h 6,5 sek !! i 300Nm !!

 

PZDR

Opublikowano
Czyli 0,8 sekundy różnicy. Przy normalnej jeździe faktycznie może tego nie czuć. Jednak silnik 3.0 jest nowocześniejszy i ma valvetronic. Jeżeli masz kase, to kup lepszy silnik.
Opublikowano
Roznica jest taka bardzo mala aby podczas sprintu w miescie lub nawet trasie ( nie autostradzie) w zasadzie kompletnie nie poznacz czy jedziesz 328 czy 330. Jesli faktycznie tylko 20Nm i moment ma podobny przebieg to podczas dynamicznej jazdy ale bez pilowania od zera w zasadzie w ogole nie zobaczysz roznicy wlasnie ze wzglednu na tak mala roznice w momencie. Teraz dodatkowo wiem dlaczego z rolowanego startu wlasciciel 330 w zasadzie kompletnie nic nie mogl zwojowac podczas sprintu...
Opublikowano
Prawie robi wielka roznice. 0,8s to moze nie duzo, ale przy tak niskich wartosciach rzedu 6-7s jednak da sie odczuc. W koncu roznica wynosi 38KM. Jak mozesz to bierz 330i :D
Opublikowano (edytowane)
Ale zwroc uwage to nie jest liczone na zasadzie auto stoi i nagle po 6,8s ma 100km/h a drugie 0,8 pozniej tylko oba auta zaczynaja sie rozpedzac, a w momencie kiedy jedno jedzie strzelam 95km/h drugie ma 100km/h przekladajac to na odleglosci to bedzie jakies pol auta zapewne ;-). Tak jak przyslowiowy maluch majacy fabrycznie znalazlem 55s 0-100 ale to nie oznacza 330 zdazy 7 razy rozpedzic sie 0-100 i piec razy wyhamowac ;-). Bo zegarkowo zdazy, ale bedzie daleko w tyle za jadacym, stale rozpedzajacym sie fiatem 126p :-)... Edytowane przez timm
Opublikowano
Ale zwroc uwage to nie jest liczone na zasadzie auto stoi i nagle po 6,8 ma 100 tylko drugie 0,8 pozniej tylko oba auta zaczynaja sie rozpedzac kiedy jedno ma strzelam 95km/h drugie ma 100km/h przekladajac to na odleglosci to bedzie jakies pol auta zapewne ;-). Tak jak przyslowiowy maluch majacy fabrycznie znalazlem 55s 0-100 ale to nie oznacza 330 zdazy 7 razy rozpedzic sie 0-100 i piec razy wyhamowac ;-). Bo zegarkowo zdazy, ale bedzie daleko w tyle za jadacym, stale rozpedzajacym sie fiatem 126p :-)...

 

Timm wg. twoich wypowiedzi roznica miedzy 328 a 330 jest mala ???? To tak jakbys porownal 325 do 328 a roznice sa podobne jak miedzy 330 a 328. Moim zdaniem sa to znaczne roznice....

 

330 to "PRAWIE" jak m3 e36, ale jak wiadomo prawie robi WIELKA roznice :D

 

PZDR :cool2:

Opublikowano
Warto zanzaczyć ze motor 3.0i został uznany za najlepszy silnik ale niepamietam w którym roku... Ktoś kojarzy ??
Opublikowano
Ale zwroc uwage to nie jest liczone na zasadzie auto stoi i nagle po 6,8 ma 100 tylko drugie 0,8 pozniej tylko oba auta zaczynaja sie rozpedzac kiedy jedno ma strzelam 95km/h drugie ma 100km/h przekladajac to na odleglosci to bedzie jakies pol auta zapewne

 

Cos ci sie ostro pomieszalo, policz ile metrow przejezdza auto w 0.8 sekundy z predkoscia 100kmh.

Opublikowano

A po co mam to niby liczyc :d ? Znacznie lepiej podawac 0-400m czy 0-1000m wtedy widac praktyczna roznice. 0-100 w 6,5s lub 7s to w zasadzie zadna roznica - filmujac taki wyscig z gory bylo by widac jak jedno auto delikatnie lepiej przyspiesza i tle.

Tam faktycznie cos namieszalem bo podczas pisania wcisnal mi sie insert i cos pozjadalem ;-). (teraz jakos to poprawilem, aby jasniej powiedziec co mialem na mysli)

 

0.8 sek przy takim sprincie do 100 km/h to okolo 7-8 dlugosci auta a wiec jest roznica. Ja bralbym 330i w manualu- nowszy lepszy silnik.

 

Masz na mysli 7/8 dlugosci auta czy 7 dlugosci. Bo ktos kto sie nie orientuje moze pomysles w sprincie 0-100 330i wygra z 328 7 dlugosci :D... A roznica tych 7 dlugosci to by byla miedzy autem jadacym 100km/h a autem stojacym w miejscu po 0,8s...

Opublikowano

Jezeli zamierzasz kupowac coupe e46 ze skrzynia steptronic to roznica w osiagach pomiedzy silnikami 2.8l 193hp a 3.0l 225hp jest minimalna.

W przypadku biegowek roznica staje sie troszeczke wieksza na korzysc 3 litrowego silnika. Model 328ci jest lzejszy od 330ci, ma lepszy uklad kierowniczy i co najwazniejsze silnik lepiej znosi wszelkiego rodzaju tuning.

Dobrze zrobiony samochod z silnikiem 2.8l jest szybszy niz ten sam z silnikiem 3.0l. Silnik m54 swoja nowoczesnoscia nie odbiega od m52tu.

 

Jezeli chcesz kupowac E46 coupe to najlepszym rozwiazaniem bedzie model z silnikiem S54 :modlitwa:

Opublikowano (edytowane)

LukaszPL ma chyba racje , w sumie 328Ci jest tańsze , ja będzie mół pomyśle po zakupie o CHIP tuningu na 220KM w firmie VTG , mam namiary do nich 2000zł z wykresami z hamowni

i będzie chyba sprzęt chodził

I tak będzie to niezła przesiadka z m50 2.0 z gazem

jak narazie ten mam zamiar kupić , przynajmiej coś takiego, ocencie sami

http://www.autokomisavant.com/index.php?mod=pro/itm/auto/770#

Edytowane przez megapol
Opublikowano
po małych obliczeniach wynika ze 328 w sprincie do 100 przebedzie droge 101,3m natomiast 330 90,3 m No wiec 11 m roznicy... jesli wszystko w obliczeniach bylo ok :P realne wartosci mogą sie troche roznic poniewaz jest to obliczane przy stałym przyspieszeniu.
Opublikowano
A po co mam to niby liczyc :d ? Znacznie lepiej podawac 0-400m czy 0-1000m wtedy widac praktyczna roznice. 0-100 w 6,5s lub 7s to w zasadzie zadna roznica - filmujac taki wyscig z gory bylo by widac jak jedno auto delikatnie lepiej przyspiesza i tle.

 

Po to ze opowiadasz glupoty.

 

Samochod jadacy 100kmh przebywa w 0.8 sekundy droge ~22 metrow. Tak wiec roznica "do paczki" to jakies 4-5 dlugosci auta.

Opublikowano
po małych obliczeniach wynika ze 328 w sprincie do 100 przebedzie droge 101,3m natomiast 330 90,3 m No wiec 11 m roznicy... jesli wszystko w obliczeniach bylo ok :P realne wartosci mogą sie troche roznic poniewaz jest to obliczane przy stałym przyspieszeniu.

 

 

Zgadza się, ale żeby ustalic jaka będzie odległośc między autami w momencie przekroczenia "setki" przez 330 trzeba obliczyc jaką drogę przebędzie 328 po 6,5s.

Mi wyszło, że 330 dojedzie do 100km/h po przejechaniu 90,4m (czyli tak jak Tobie) natomiast w tym samym czasie 328 pokona 80,5m. Wynika z tego, że różnica wyniesie 9,9m, a więc ok. 2,2 długości auta.

 

Czyli jednak wyraźnie będzie "widac" różnicę w sprincie :mrgreen:

Opublikowano

I ta różnica bedzie sie powiekszać ponieważ 330i ma wiekszą moc o ok 30 KM przy 500 obr/min wyżej niz 328i. Co za tym idzie bedzie uzyskiwac wyższe predkosci na poszczególnych biegach i dystans bedzie rósł.

Przypuszczam że po ustawieniu , jak my to mówimy "na kresce" od zera do 100 bedzie wyrazna róznica na korzyść 330i ale już od np 40 km/h o ok 3000 obr/min elastyczność bedzie podobna. Jednak przy wejsciu w zakres mocy maksymalnej 330 znowu odjedzie. Chyba nie zamotałem ??

Opublikowano (edytowane)

dokladnie Lagadula

 

Masz na mysli 7/8 dlugosci auta czy 7 dlugosci. Bo ktos kto sie nie orientuje moze pomysles w sprincie 0-100 330i wygra z 328 7 dlugosci :D... A roznica tych 7 dlugosci to by byla miedzy autem jadacym 100km/h a autem stojacym w miejscu po 0,8s...

i oczywiscie wygra o 7 dlugosci. Ja scigalem sie ostatnio na krotkim odcinku i przegralem o 0.21 sek i byly to 2 dlugosci auta. 0.8 sek do 100 km/h to okolo 7 dlugosci auta . Jak dla mnie roznica jest znaczna, a gdyby jej nie bylo to BMW nie wypusciloby takiego modelu. I nie teoretyzuj jakimis swoimi dziwnymi wyliczeniami bo mylisz wszystko i wprowadzasz zamet. Edytowane przez Bad_Boy
Opublikowano

Zgadza się, ale żeby ustalic jaka będzie odległośc między autami w momencie przekroczenia "setki" przez 330 trzeba obliczyc jaką drogę przebędzie 328 po 6,5s.

Mi wyszło, że 330 dojedzie do 100km/h po przejechaniu 90,4m (czyli tak jak Tobie) natomiast w tym samym czasie 328 pokona 80,5m. Wynika z tego, że różnica wyniesie 9,9m, a więc ok. 2,2 długości auta.

 

 

no fakt... czlowiek to czasem ma bloki ;) :mrgreen:

Opublikowano
dokladnie Lagadula

 

Masz na mysli 7/8 dlugosci auta czy 7 dlugosci. Bo ktos kto sie nie orientuje moze pomysles w sprincie 0-100 330i wygra z 328 7 dlugosci :D... A roznica tych 7 dlugosci to by byla miedzy autem jadacym 100km/h a autem stojacym w miejscu po 0' date='8s...[/quote'] i oczywiscie wygra o 7 dlugosci. Ja scigalem sie ostatnio na krotkim odcinku i przegralem o 0.21 sek i byly to 2 dlugosci auta. 0.8 sek do 100 km/h to okolo 7 dlugosci auta . Jak dla mnie roznica jest znaczna, a gdyby jej nie bylo to BMW nie wypusciloby takiego modelu. I nie teoretyzuj jakimis swoimi dziwnymi wyliczeniami bo mylisz wszystko i wprowadzasz zamet.

Takich to sie leczyc powinno :d... 7 dlugosci przegram z 330 :d... Chyba jak 330i bedzie mialo 1m dlugosci :d... Czlowieku zastanow sie troche zanim bedziesz takie bzdury pisal... Jesli sadzisz 0,8s na kozysc 330i oznacza 330i jedzie przez 0,8s 100 a ja w tym czasie swoim 328 czekam z predkoscia 0km/h to masz racje a inaczej pobudka:-)... Jesli bylby sprint na 400m 328 przegrywa o 0,8 s - masz racje wowczas sobie mozna przeliczyc ile przejedzie dalej od kreski w ciagu tych 0,8 w przypadku gdy mowimy o roznicy w sprincie nie obliczasz sobie na kalkulatorze przewagi czasowej bezposrednio na dystans rozdzielajacy te dwa auta. Dobra niepotrzebnie sie denerwuje - ja 0-100 mam okolo 7,5s z pasazerem, kolega ma poloneza nieco odchudzonego z czasem 11-12s jak ja mam 100km/h on jest za mna mniej niz dwie dlugosci. Realna roznice w przyspieszeniu widac po 400m - mam okolo 3s przewagi - przekladajac to na odleglosc 3sx41m/s daje 120m przewagi ot cala filozofia. m3 nie robione ma okolo 13,5-14s, 328 15,5s 0-400m w praktyce po przejechaniu przez 328 kreski m3 jest w okolicy 500m czyli jakies 20 dlugosci - dyfer i spolka pobudka :-)...

 

Ja wszystkim teoretykom radze sie czasem zorientowac jak naprawde ida wasze samochody podczas wyscigu, ale takiego kiedy osoba jaka objezdzacie sie z wami sciga a nie myslicie ona sie sciga... Jesli ktos mysli 0,8s to masakryczna roznica w sprincie zapraszam na priv powiem kiedy i gdzie w kraku mozna sie sprwadzic ;p...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.