Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:!: Witam,

 

Zamówiłem na oponeo.pl opony o 2 indeksy większe od zalecanych, niestety nie widzę nigdzie możliwości rezygnacji z zamówienia, a opony to Dunlop SP Sport Bluresponse 205/55R16 91 W. Poprzednie opony miały indeks V, głównie chcę wymienić opony, ponieważ na starych porobiły się wybrzuszenia co grozi rozerwaniu i w dodatku auto nie trzymało się drogi. Czy jeżeli wstawię już te opony o indeksie W, zmieni się coś czy nawet pogorszy jeszcze bardziej? Dodam, że zalecane opony to 195/65 R15 91H. Proszę o szybkie odpowiedzi.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Nic sie nie zmieni a napewno nie pogorszy

Logiczne ze czym wyzszy index tym lepiej, gorzej gdybys kupil z indexem G i przekraczal predkosc :)

 

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Nic sie nie zmieni a napewno nie pogorszy

Logiczne ze czym wyzszy index tym lepiej, gorzej gdybys kupil z indexem G i przekraczal predkosc :)

 

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

 

Czytałem gdzieś przed chwilą, że mogą się szybciej zużywać, w dodatku może być większe spalanie. Na indeksie V kierownica na nierównościach okropnie lata dlatego zastanawiam się czy nie będzie gorzej przy W. Czytałem również, że auto może być usztywnione , ale za to będzię niekomfortowa jazda, a niby bezpieczna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zgadza się ale tylko po części, większe indeks prędkości równa się większymi wibracjami przy niskich prędkościach.

Przy większych prędkościach jest praktycznie równy.

Wiedz przy 4 km/h nawet nie odczujesz tych 0,10%

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Czyli krótko mówiąc jest to dobry indeks opony na taki model autka? Czy może jednak H lub V z tej firmy i modelu opon? Najbardziej zależy mi na tym, aby auto już samo nie skręcało i nie latała kierownica na nierównościach. Te opony mają największą i najlepszą opinię tylko pytanie jaki indeks? Wiadomo, że każdy inny indeks, to inna konstrukcja opony.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli opony mają już więcej jak 6 lat to wskazana jest ich wymiana ze względów bezpieczeństwa Ale jeśli nie są aż tak stare i mają dobry i równy bieżnik to nie łudził bym się na poprawę twoich bolączek w samochodzie bo te objawy mogą być spowodowane równie dobrze przez zawieszenie, opony, felgi i hamulce a wirtualnie nikt Ci nie powie co masz zrobić.

Zaczyna sie zazwyczaj od najprostszych rzeczy:

Ciśnienie opon

Zmiana opon

Sprawdzenie równości bierznika

Wywalenie felg

Prostowanie felg

Sprawdzenie zawieszenia

i, i, i, itd.

 

Jeśli nie jesteś pewny a opon nowych nie potrzebujesz to zadzwoń tam i sztornuj narazie zamówienie.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Nic sie nie zmieni a napewno nie pogorszy

Logiczne ze czym wyzszy index tym lepiej, gorzej gdybys kupil z indexem G i przekraczal predkosc :)

 

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

 

Czytałem gdzieś przed chwilą, że mogą się szybciej zużywać, w dodatku może być większe spalanie. Na indeksie V kierownica na nierównościach okropnie lata dlatego zastanawiam się czy nie będzie gorzej przy W. Czytałem również, że auto może być usztywnione , ale za to będzię niekomfortowa jazda, a niby bezpieczna.

to nie z powodu indeksu opon lata kierownica a wybitego zawiasu, koncówek, łączników itp

w sprawym technicznie aucie nie ma roznicy jaki opona ma index, oczywiscie wiadomo ze index wskazuje max bezpieczna predkosc dla opon, czym wyzszy tym lepiej

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale też im wyższy indeks prędkości tym opona musi być bardziej wytrzymała, a to przekłada się na sztywniejszy korpus opony.
Opublikowano

zgadza sie ale nie sa to wartosci które kierowca e46 odczuje, jesli do tej pory jezdził na indeksie v a wskoczy na W

jaki był komfort taki bedzie, ktos wogle szuka komfortu w e46 ? To proponuje wymienić 10-15 letnie amorki, spręzyny na nowe, niż szukać dziury w indeksie opony :roll:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Witam,

 

Oponki miały już 10 lat, chociaż nie wyglądały na aż tak stare pomijając wybrzuszenia. Po wymianie opon z indeksem W auto jedzie prosto jak nowe, nawet na nierównościach kierownica nie lata. Z tego co słyszałem w starych było coś nie tak z jakimiś siatkami. Dzięki za odpowiedzi oraz pomoc. Pozdrawiam serdecznie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.