Skocz do zawartości

dym w przewodie dolotowym i wibracje BMW E46 320D M47N 2004r


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

 

Zaznaczę na wstępie że jestem nowym użytkownikiem tego forum więc za jakiekolwiek błędy z góry przepraszam.

 

Auto ma na liczniku ok 137 tyś przebiegu pewnego mam je od 2009 r ( przy zakupie ok 60 tyś) (anglik więc licznik w milach)

Mam dwa objawy :

 

1. Z rury która dochodzi do AGR wydobywa się biały dymek jak na filmie- domyślam się że to gazy z odmy z tym że wydaje mi się ich trochę za dużo i zastanawiam się czy to coś z odmą czy może olej już kiepski. Wlewam Mobil1 0-w40 do diesla z specyfikacją bmw LL01 olej jest zmieniany co roku bo i tak nie robię rocznie więcej niż 12tyś. km ( odma wymieniona na separator oleju bo był filterek w 2012) po zatym jest olej w dolocie z odmy. Turbina 0 luzów sprawdzałem jak nagrałem filmik który jest w linku

 

2. Wibracje auta na wolnych obrotach w szczególności w rejonach 850 w zwyż do około 1000 aż żympoli łącznik elastyczny jak by ktoś go mielił ( jeszcze orginał jak cały wydech dodam że nie jest okopcony ale trudno powiedzieć czy coś więcej z nim nie tak bo jest w takiej śmiesznej puszcze która skutecznie utrudnia sprawdzenie)

Wymieniłem poduszki silnika obie na Lamfordery (niemieckie) gumy tłumika obie oryginał BMW i jest lepiej ale to nie to, oprócz tego auto huczy, wewnątrz na lekko uchylonych szybach jak w stary ikarusie.. Koło pasowe wymienione na corteco (jest ok sprawdzałem)w 2011 + napinacz hydrauliczny z nową fajką i rolką + Rolka . Nie wymieniałem napinacza klimy ale bez paska klimy jest tak samo. Sprzęgło jest ok (dwu-mas również przypuszczam brak jakiś objawów chyba że te wibracje hmmm...)Dorzucam link z odczytami IMPY i odgłosem żympolenia :)

 

Prosze doradżcie coś.

Pozdro

Opublikowano
Te odgłosy to nie z wydechu ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Tak środkowy tłumik to z 2cm w górę i w dół wachluje dlatego taki łoskot.

Ten nieszczęsny łącznik trudno ocenić bo jest w puszce. Okopcone nigdzie nie jest więc chyba jest w jednym kawałku. na wysokości dwóch belek poprzecznych ( w stosunku do tłumika) na róże są już dwie ryski czyli pękło tam już, a ten hałas to mnie porostu wk......

sposób z radiem na mnie nie działa;)

Opublikowano

W tym łączniku znajdują się trzy płaskie sprężyny, jak któraś strzeli to są podobne odgłosy żympolenia właśnie. Dla pewności odkręć wydech i zobaczysz jak luźno lata sam łącznik. Przerabiałem to u siebie. Jak rozleciał się łącznik to wymiana plecionki i po sprawie.

Uprzedzając Twoje pytanie: viewtopic.php?f=69&t=171326

(O=00=O)
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź

 

Tak mi cały czas ten łącznik pasuje bo za nim całe drgania są.

Mieszkam w Anglii i niestety dostęp do kanału mam tylko jak jadę do Polski.

Na eBayu znalazłem takie kamerki na kablu co można je wszędzie wsadzić :lol: w sumie nie drogie i tak myślałem że rozkręcę tłumik przy drugim kacie i to ustrojstwo tam wsadzę bo mi mechanik po oględzinach auta spod spodu zdiagnozował dwu-mass, niesłuchająca nawet przez chwilę silnika :shock: .(a dwu-mas jest ok)

Nagram filmik jak ten mój łącznik wygląda od środka to wrzucę dla potomnych :).

Kamerka chyba będzie w przyszłym tygodniu to jak coś to wrzucę.

A co do oparów z odmy to kupiłem oil catch link pod spodem i będę montował najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu.

 

http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-E28-E30-E36-E46-BLUE-ROUND-OIL-CATCH-TANK-/150688626313?pt=LH_DefaultDomain_3&fits=Car+Make%3ABMW|Plat_Gen%3AE46|Cars+Type%3A320d&hash=item2315bdf689

 

pozdrawiam

Opublikowano

Jest ciekawie

 

wymieniłem olej z filtrami w sobotę i tłumik przestał żympolić ????? :shock:

Nie jest idealnie ale akceptowalne bynajmniej na razie ( niema buczenia przy uchylonych oknach) przeciągłem serwis oleju o miesiąc no ale to by aż taka różnica była??

Jutro będę mocował się z kamerką i wymienię poduszki pod skrzynią.zobaczymy co to da.

 

pozdro

Opublikowano

Witam ponownie.

 

Więc sumując poduszki silnika,skrzyni i gumy trzymające tłumik(obie) wymienione, poluzowałem tłumik na środku i go ułożyłem jeszcze raz + olej,filtr oleju i powietrza ( to dało najlepszy efekt) ale nadal autko drży (na jałowym) już nie tak mocno jak wcześnie ale drży + jak jadę od ok 130 wzwyż pojawiają się drgania.W niedzielę jadę do Polski więc pewnie w przyszły poniedziałek rano będę w poznaniu to we wtorek do mechanika go wstawię.

Filmiku nie wrzuciłem bo właściwie nic na nim nie widać jest czarno albo biało i tyle :mad2:

Ma ktoś jakiś pomysł bo zmęczony jestem już ciągłym rozkręcaniem tego wszystkiego i skręcaniem.

 

pozdrawiam Marcin

Opublikowano

Jak na jałowym się zmniejszyły drgania to by znaczyło że szedłeś w dobrym kierunku ale nie do końca , teraz to potrzebna dobra warsztatowa obdukcja aby stwierdzić czy to jest od zakotwiczenia czy od złej pracy silnika.

Powyżej 130 km się pojawiają drgania ? hmm... może to być wspólna usterka ale nie koniecznie, sprawdzić dobrze ogumienie , zbieżność itd

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.