Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Pisałem wcześniej o objawach braku mocy błąd:

2850 Vanos

2852 czujnik referencyjny

tak usłyszałem od elektryka który podpinał auto rozebrałem to co ona nazwał "vanosem" dokładnie te 2 "wałki" co wchodzą do głowicy wyczyściłem jak i wtyczki auto odzyskało moc lecz mam 3 problemy mianowicie:

1.do 2 tys no auto słabe dość odczuwalnie na 3 4 i 5 biegu(w e36 1.9 105km było czuc ze sie zbiera) dlatego gdzie szukać przyczyny przepływa?

2. na zimnym silniku gdy chce jechać przy około 2tys obrotu włącza sie chec dokładnie to miga i zaczyna przerywac dławic sie a nawet gasnac,jak prze gazowałem na jałowym do 2 tys to zaczęło trzęś autem i zaczynał przygasać po czym zgasł jak sie zagrzeje to jeździ bez problemowo co może byc przyczyna kable WM? cewki, swiece? czy cos gorszego?

3.auto bierze olej dodam ze wyglada na stary ja jeszcze nie wymieniałem,czasem przykopci na niebiesko uszczelniacze zaworowe? czy możne pierścionki? :(

Opublikowano

Odepnij wtyczkę od silnika Valvetronic i zobaczy czy będzie się lepiej zbierał.

Co do oleju to w zdecydowanej większości siadają uszczelniacze.

Opublikowano

to mnie troche pocieszyłes z tymi uszczelnaiczami ktora ftyczka jest z valvetronica?

a i druga sprawa czemu tak sie dzieje na zimnym?

Opublikowano
Wtyczka od silnika valvetronic znajduje się pod plastikową osłoną głowicy, tam gdzie masz cewki zapłonowe. Taka duża 2 pinowa.
Opublikowano
dzis probowałem niestety nic to niedało ;/ heszcze ktos ma jakies porady? odpiołem tez przepływke gasł ale mocy nieodzyskałe do tych 2-2,5tys obrotów
Opublikowano
Sprawdź ciśnienie jeśli na którymś gubi to może być wytarty wałek mimosrodowy ew szklanka się wiesza. A że bierze olej to uszczelniacze, pierścionki, uszczelka.
Opublikowano
Ale osobiście stawiam na wytarty wałek ten u góry którym steruje vanos. Mógł się wytrzeć w pozycji gdy valvetronic jest w pozycji początkowej a gdy już wałek się przekręci. Konik łapie płaszczyznę otwiera zawor i jedzie. Nie wiem czy coś z tego zrozumiesz :wink:
Opublikowano
Ale osobiście stawiam na wytarty wałek ten u góry którym steruje vanos. Mógł się wytrzeć w pozycji gdy valvetronic jest w pozycji początkowej a gdy już wałek się przekręci. Konik łapie płaszczyznę otwiera zawor i jedzie. Nie wiem czy coś z tego zrozumiesz :wink:
Opublikowano
no cos rozumiem,jak sprawdzic cisnienie? chodzi o kompresje? aa i jak sprawdzic ten walek czy jest dobry skoro to moze byc jego wina?
Opublikowano
Tak chodzi mi o kompresję. Najlepiej rozebrać pokrywę sprawdzić przy valvetronicu w spoczynku i "złapać" go jak się wysunie. A wałek sprawdzisz rozbierać jego podstawę podstawę. Tylko jak masz niewielkie pojęcie o tym to nie polecam. Odkręcisz coś za dużo i nie ppskladasz tego za cholerę.
Opublikowano
Ale osobiście stawiam na wytarty wałek ten u góry którym steruje vanos. Mógł się wytrzeć w pozycji gdy valvetronic jest w pozycji początkowej a gdy już wałek się przekręci. Konik łapie płaszczyznę otwiera zawor i jedzie. Nie wiem czy coś z tego zrozumiesz :wink:

Z tego co ja słyszałem to przy wytartym wałku mimośrodowym występuje wypadanie zapłonu (co chyba sam miałeś u siebie), ale jak ktoś rozbiera silnik to podstawa do objerzenia.

Opublikowano

a wiec tak kompresja wyszła mi 11,5b przy rozruchu wyszło po 13b na każdym cylindrze jest jednakowo wiec kompresja wygląda ok,co do valvetronica to bd oddawać auto do mechanika na wymianę uszczelniaczy i chyba odrazu uszczelka pod głowica tylko tak,jak bede miał to wszystko porozbierane da sie sprawdzic gołym okiem stan wałka?

i jaki olej polecacie z firmy LL? miałem LL ms02 10w40 w e36 i byłem bardzo zadowolony wo gole oleju nie brało itd wiec jaki polecacie do e46 n42 ?

bo jesli jest mułowaty do 2 2,5tys obrotów przerywa na zimnym(tylko rano) to jest oznaka problemów z zmiennoscia?

Opublikowano

To 11,5bara czy 13? :D

Ja zalałem u siebie valvoline synpower 5w40 i jestem zadowolony, była cała masa tematów o oleju do tego samochodu. Generalnie ten silnik nie lubi niczego innego niż pełen synstetyk, w przeciwnym razie szybko się kończy... :? Jak przerywa i jest mułowaty na zimnym to raczej właśnie wytarty wałek. Chyba, że coś z cewkami masz nie tak, ja u siebie ostatnio przerabiałem temat wypadania zapłonów i winna była cewka.

Opublikowano

wyglądało to tak ze, początkowo miał 9 ale po zakręceniu korka oleju miał 11,5 była podpięta 1 swieca cos mu odbiło i zapalił o wtedy było 13b sam tego nie ogarniam czemu tak ;/ sprawdzałem to z mechanikiem powiedział ze kompresja jest dobra i równa na wszystkich cylindrach,no kolejna osoba mi mowi ze mowi byc pełny syntetyk wiec myslałem nad liqui moly tylko niewiem ktory z jaka specyfikacja?

miałem kiedys bład wypadajacy zapłon musiał bym na kompa podjechac,dodam ze mam stare swiece (oryginał bmw) widac na nich nagar i ze nie sa pierwszej nowosci moze to byc wina swiec? cewek? a mocy do 2,5tys niema na ciepłym a na zimnym przerywa i gasnie ale do czasu jaks sie zagrzeje.

Wiec po wymianie uszczelniaczy+uszczelka pod głowica+dobry olej 5w30 moze sprawic ze przestanie brac olej? :D

Opublikowano

Na pewno nie. Nagar jest z nieprzepalonego oleju. Jak ktoś tak długo jeździł, to pierścienie stanęły i wymiana uszczelniaczy Ci nie pomoże. A zwłaszcza przejście na mniej lepki olej. Ile oleju na 1000 km zużywa??

 

Z przerywaniem, to przede wszystkim możesz mieć zabrudzone wtyczki. Od tego bym zaczął, że każdą po kolei porządnie przeczyścił. Zlikwidował potem wycieki, bo te pewnie też jakieś są. Potem uporał się z prawidłowym działem tego silnika. Detekcja błędów to podstawa, a nie wróżenie z fusów, "dlaczego przerywa".

 

Jeżeli chodzi o ograniczenie zużycia, to lepkość oleju się zwiększa, a nie zmniejsza..

Opublikowano

Wymień świece jeśli mówisz, że faktycznie są stare, mi brał ok 1l na 1000km, wymieniłem uszczelniacze i w zasadzie od wymiany do wymiany nie dolewam nic.

Jeśli kompresja jest ok, to póki co wymieniłbym same uszczelniacze, bez ściągania głowicy (robiłem tak u siebie), najtańsza opcja, (po co sobie robić koszta?) i zobaczysz czy zużycie oleju spadło. Dodatkowo jeśli będziesz wymieniał uszczelniacze, to musisz wyjąć wałki, co za tym idzie możesz sprawdzić w jakim stanie jest ten mimośrodowy i ewentualnie wymienić (używki są po 200-300zł, nowy ok. 2000zł).

Generalnie zacząłbym od świec. U mnie nie było błędów związanych z wypadaniem zapłonów, miałem jedynie błąd czujnika wałka rozrządu ssącego, który to powodowała uszkodzona cewka.

Opublikowano

ok,dzięki za pomoc mam jeszcze 2 pytania:

czy da się gołym okiem sprawdzić czy z tym wałkiem jest cos nie tak?

2ga sprawa nie wiem jakiego rodzaju są oleje w moim aucie ja dolałem połsyntetyk nie wiem co było wcześniej czy warto zrobić płukankę firmy ll? niepogorszy to stanu silnika? +olej 5w40+dodatek cera tec wszystko firmy LL? oczywiście wymiana uszczelniaczy do tego i wszystkie filtry?

Opublikowano

Zadnych ceramizerow i innych komedii nie lej do tego silnika. Co do plukanki to tez bym nieryzykowal, znam przypadek ze plukanka ruszyla osad za szybko i pozapychalo kanaliki olejowe w glowicy. Konsekwencji sie pewnie domyslasz :D zalej dobry olej syntetyczny 5w40 i tyle.

jesli rozbierzesz silnik to zuzycie tego walka widac golym okiem

Opublikowano
Po tylu latach wałek na pewno będzie trochę przetarty - zobaczysz różnicę w kolorze. Taki jest jeszcze w miarę spoko, ale nie wiadomo jak długo (swoją drogą ciężko Ci będzie kupić nieprzetarty w ogóle, chyba, że w ASO za 2200), problemy pojawiają się, gdy gdzieś straci straci przekrój kołowy tzn. pojawi się wypłaszczenie.
Opublikowano

wiec sadzicie zeby nielac płokanki oleju? i jaka powinna byc specifikacja bmw do tego silnika?

ok wałek mniej wiecej juz wiem jak posprawdzac dzieki za odp :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.