Skocz do zawartości

E39 530D tryb awaryjny skrzyni aut. i przełożenie komputera


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

 

to jest mój pierwszy post na forum, więc jeśli temat założyłem w złym miejscu, proszę powiedzcie. Nie byłem pewien czy umieścić go tutaj (bo nie jestem posiadaczem Bety *jeszcze*!) czy raczej w samochodach do kupienia, ale już przybliżam o co mi chodzi.

 

Jestem strasznym fiksantem, jeśli chodzi o diesle i skrzynie automatyczne, toteż takiego samochodu szukam. BMW szukam nie dlatego, że jestem fanem marki (proszę mnie nie bić :P), tylko czytałem i słyszałem bardzo dużo rzeczy pozytywnych, jeśli chodzi o silniki i skrzynie. Samochody znalazłem dwa.

 

Jednym się przejechałem przez 15 minut i stało się coś dziwnego. W pewnym momencie podczas ruszania samochód przestał wchodzić na obroty wyższe niż 3000. Po pewnym czasie zaczął zmieniać biegi na wyższe (przy około 60km/h), ale zaczynał raczej z dziwnego poziomu start. Znajomy mówił, że auto mogło przejść w tryb awaryjny skrzyni i wtedy ono ma tylko trzy biegi - 3, 4 i 5. Czy taka awaria jest związana tylko i wyłącznie ze skrzynią biegów, czy powodem może być wiele innych 'pierdółek' i bez komputera się nie obejdzie?

 

Drugie pytanie dotyczy drugiego auta - jestem również zafiksowany, jeśli chodzi o różne dziwne bajery i pierdoły, między innymi komputery pokładowe w autach (dlatego też jeżdżę choinką c5 na razie). Znalazłem fajną brykę, z przyzwoitym wyposażeniem, tylko nie ma komputera z 'monitorkiem'. Pytanie brzmi: czy możliwe jest w miarę bezproblemowe przełożenie tego komputera (w sensie, do wersji bez wyświetlacza dużego, włożyć komputer z wyświetlaczem), czy to jednak jest dużo zabawy, doprowadzanie dodatkowej ilości kabli przez cały samochód i inne tego typu i generalnie nie jest to warte zachodu?

 

Jak już mówiłem - jestem nowy i *mogłem* założyć temat w złym dziale. Dzięki.

Opublikowano

Jeśli nie jesteś miłośnikiem BMW, to raczej odpuść sobie tą markę i kup coś, co nie drenuje portfela przy byle awarii. Niestety te auta są drogie w obsłudze i długo doprowadza się je do właściwego stanu po poprzednich właścicielach - a najmłodsze E39 mają już ponad 10 lat. Dlatego jeśli nie jesteś fanem marki, to szybko się wyleczysz z BMW.

Silnik i skrzynia są OK, jak są poprawnie serwisowane i użytkowane. A niemało jest osób, które pałują zimny silnik, a olej w skrzyni automatycznej pamięta czasy wyjazdu z fabryki. Akurat w dieslu, którego szukasz, typowe awarie: wtryski i turbina - po prostu przygotuj od razu gotówkę regenerację/wymianę, to się nie dasz zaskoczyć. Skrzynia automatyczna w dieslach jest produkcji GM i jest więcej na nią narzekań niż na skrzynie w benzynowych E39 (ZF). Tak czy siak przed zakupem trzeba dokładnie sprawdzić jak zmienia biegi na zimno i na ciepło a po zakupie natychmiast wymienić olej wraz z filtrem - albo dynamicznie, albo zrobić to dwukrotnie.

BMW jest dość mocno "modułowe", więc praktycznie wszystko da się przeszczepić - komputerki, nie-komputerki, fotele, czujniki i inne szmery-bajery.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.