Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bardzo prosze o pomoc,byc moze watek ten byl juz opisywany ale przetrzasnalem juz tyle postow na innych forach,ze mi sie w glowie kielbasi a nic pomocnego nie znalazlem wiec prosze o wyrozumialosc

Mam e60 2004 rok 520ia z przebiegiem 268tys km,na 100% przebieg oryginalny gdyz auto jest z pelna historia i jest za granicami Pl,stad tez sorry za brak polskich znakow :)

Wszystko jest pieknie z wyjatkiem skrzyni biegow,praktycznie zwsze byly wyczuwalne szarpniecia przy zmianie z 4 na 5 bieg,stad wbilo mi sie do lba aby wymienic olej w skrzyni,zrobilem to w warsztacie kuzyna w Poznaniu,koles raczej oblatany wiec wlal co tam trzeba bylo,zmienil miske i sie zaczelo....nie mialem czasu interweniowac w Pl bo w dzien odbioru auta mialem wykupiony bilet na prom a poza tym wlasnie skonczyl mi sie urlop :(

I tak zyje ze swoim nieszczesciem do dzisiaj,a mianowicie kiedy jedzie sie jak babcia albo dziadek to wszystko jest igla...ale nie o to przeciez chodzi....w momencie glebszego wcisniecia pedalu gazu lub przy wyprzedzaniu gdy skrzyni zechce sie zredukowac na bieg nizszy nastepuje bardzo nieprzyjemne szarpniecie ktore przypomina delikatne uderzenie w jakas przeszkode,naprawde nie sciemniam....co za tym idzie z reguly wlacza sie tryb awaryjny i pozostaje do zabawy bieg 3,oczywiscie wszystko znika po wylaczeniu zaplonu i jedziemy normalnie.Auto bylo juz w serwisie bmw u znajomego ktory wyczytal w historii auta ,ze byl wymieniany na gwarancji konwerter,pokazuje to iz problem ze skrzynia byl od zawsze,skrzynia byla kilkakrotnie podlaczana do komputera,byly kasowane bledy,byla adaptacja i nic,Pomagalo to z reguly na kilkanascie kilometrow i wszystko powraca jak koszmar.

Zdazylo sie rowniez zlapanie trybu awaryjnego przy malej predkosci ale na sniegu,w momencie wjezdzania pod zniesienie gdzie kola zabuksowaly i bach...tryb awayjny...

 

ani tego sprzedac bo zaraz mi auto wroci pod dom ani tak naprawde tym pojezdzic nie mozna....:)

Wiec Panowie bardzo prosze o wskazowki co to za diabelstwo moze byc albo gdzie w zachodniej Polsce mozna sie udac po pomoc bo urlop sie zbliza ...;) Pozdrawiam Michal

Opublikowano
Witam to ja się podłącze do postu posiadam e60 z 2005 roku i mam podobne objawy tylko tyle że nie włącza się tryb awaryjny poprostu jak jest zimny olej w skrzyni to zazwyczaj czuje szarpniecia przy zmianie biegów ale jak przyjadę już kilkanaście kilometrów to wchodzą jak w maselko .. Za miesiąc jadę na serwis to się okaże co w trawie piszczy :-D pozdro!!
Opublikowano

Witam,

 

Mam dokładnie te same problemy w E70, i podobnie jak u Ciebie problem pojawił się po wymianie oleju w skrzyni, aktualnie auto ma 280kkm. Błąd zapisany w skrzyni to 4f8a - Ratio Monitoring gear shift 4-5. Na razie problem nie rozwiązany, w razie dynamicznego przyspieszania przerzucam skrzynię w tryb DS, gdzie szarpnięcie i błąd się nie pojawiają. Dotychczasowe moje próby naprawy (wszystkie nieskuteczne):

1. Kasowanie adaptacji skrzyni.

2. Wymiana zaworów(solenoidów) mechatronika.

3. Wymiana toczków mechatronika i płyty separatora - (przed pojawieniem się szarpania, przy poprzedniej wymianie oleju w skrzyni czyli ok 70kkm wcześniej)

 

Po rozmowie z kilkoma osobami od ASB wydaje się że nasz problem wynika ze zużycia tarczek jednego/kilku sprzęgieł skrzyni, co powoduje uślizg na nim a sterownik rozpoznaje to i dokonuje gwałtownej zmiany biegu (bo wyprzedzasz i potrzebujesz mocy..)

Ale to nadal tylko hipoteza...

Pzdr Arek

Opublikowano
Dokładnie tak, czyli okaże się dopiero po otworzeniu skrzyni, ale wygląda na to, że to krótko mówiąc koniec skrzyni :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.