Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanownych klubowiczów.

 

Mam mały problem, a moze i wielki. Potrzebuje ścisle okreslonych odpowiedzi na pytania od kogos kto dobrze zna sie na temacie, a mianowicie chce przerobić.

 

BMW 318is E36 Coupe rok 1995 na

BMW 323 E36 Coupe 2,5 Vanos

 

Po krótce wyjasnie o co chodzi:

 

Sprzedałem swoją 525i i stałem sie pare dni temu szczesliwym posiadaczem BMW 323i Coupe 1995 r silnik 2500 cm3 Vanos. Pech chciał, że wpakowałem sie pod tranwaj tego samego dnia w nocy zaraz po kupieniu.

Dość mocno uległ uszkodzeniu cały tylni błotnik, poszła szyba boczna, tylnia, klapa i lampa amortyzator i wachacz. Okazało sie, że było tam szpachli od groma, a na drugi dzien w warsztacie, że druga nie uszkodzona strona tez cała szpachlowana, i że trzeba juz nie tylko wspawac cwiartke tą uszkodzoną, ale cała dupe. Po wywindowaniu do góry auta okazało sie, że jest ono tak mozno skorodowane, że nie ma do czego spawac, a zdrowa blacha zaczyna sie od połowy auta i taką dupe musiałbym dostać. Na dodatek okazało sie ze on juz miał przyczepuioną dupe od innego.

Po przemysleniach doszedłem do wniosku, że on ma dosyc duzo elemtów do poprawy, a cała naprawa z lakierowaniem tego uszkodzenia i kupnem czesci to jakies 9000zł i auto rzeżbione na maxa.

Postanowiłem kupic drugie i znalazłem ten sam rocznik 1995 w wersji angielskiej w stanie idealnym stan techniczny i wizualny jak 5 letnie auto serwisowane do samego konca (ostani przegląd 1500 km temu) troszeczke biedniejsze, bo bez climatronica i bez Mpakietu, ale z pełna elktryką, alarmem, skóra i na felgach Alpina 17" itd.

Chce teraz przełozyć silnik ze skrzynią i komputerem do tej 1,8is i zrobic z niej 323i 2500 litra Vanos. Nie wiem co jest konieczne do tej przeróbki, czesci mam wszystkie, ale nie chciałbym tam ruszac zbyt wiele bo stan jest naprawde swietny. Pierwszy raz widze taki stan auta. Potrzebuje zeby ktos mi udzielił odpowiedzi, czy samo przełozenie kierownicy na drugą strone i ogólnie przeriobienie z anglika na europejskie jest problemowe, i co nalezy wymienic oprócz kokpitu (mysle ze wycieraczki i listwe ze wspomaganiem ale nie wiem czy to wszystko).

Druga sprawa, czy przełozenie samego silnika ze skrzynią i komputerem wystarczy.

Czy moze zawieszenia tez bedą konieczne a jak tak to w jakim stopniu. Czy cos z zawieszen mozna zostawic w tej 1,8is.

Generalnie planuje przełozyc Mpakiet z rozbitej i, kremowe skórzane wnętrze (teraz jest czarna sliczna pół skóra), climatronic który jest na wyswietlaczu z klimatyzacją, pełen komputer pokładowy bo w tamtej jest zegarek, silnik 2,5 ze skrzynią i tak zeby był w niej system ASC, który miałem w tej rozbitej. Prosze o jakies podpowiedzi czy zwrotnice zawieszenia most moga zostac czy tez musze je przekładać i czy ogólnie moge spodziewasc sie jakis problemów. Z tego co wiem tarcze klocki róznią sie miedzy 1,8 a 2,0 i tez inne sa w 2,5. Jezeli ktos chce udzielic odpowiedzi i pomóc a nie chce mu sie pisac na forum zapraszam na gadu

 

Nr: 7914460 Adrian

 

 

Ps. Jezeli kogos intersuje to mam duzo czesci do wersji Coupe do szprzedania w idealnym stanie (czarne pól skóry jak nowe, felgi 17" chyba Aeza, drzwi, błotniki, lampy, chłodnice, zawieszenia z 1,8is jezeli nie bede mógł ich wykorzystac silnik 1800is w super stanie ze skrzynią i komputerem i wiele innych tak naprawde całe coupe)

Opublikowano

Z tego co sie dzisiaj dowiedziałem to potrzeba przełozyć tylko silnik z wiazką i komputerem, skrzynie, wał, dyfer i półoski ale moze sie okazac ze niekoniecznie bedzie przekładanie półosi bo flaszki w dyferencjale są wyciągane i ponoć jest mozliwosc przełozenia flaszek od półosi z 1,8 do dyferencjału od 2,5 i wtedy bedzie na półosiach od 1,8 ale to nic pewnego. Ponoc tarcze klocki zwrotnice wachacze amortyzatory i sprezyny są takie same w 1,8 i 2,5 za wujatkiem przodu ze wzgledu na wage silnika. I to by była cała przeróbka mechaniczna. Przyłaczenie silnika ponoc jest dosć proste bo wszystko jest to samo a przerobeinie z anglika na europejski to tylko kokpit listwa ze wspomaganiem i pedała ponoc w scianie grodziowej są otwory do przełozenia tego wszystkiego nie wymaga to wycinania i przekładania sciany grodziowej.

 

Jezeli ktos widzi jakies niescisłosci albo chciałby cos dopowiedziec o przełozeniu klimatronika i pełnego komputera czy widzi tutaj jakies problemy w tym albo w przełozeniu systemu ASC to prosze pisac. chociaz mysle ze system ASC przełozy sie razem z silnikiem skrzynia i dyferencjałem bo on jrest jakos z nimi spiety a to wszystko sie przekłada.

Opublikowano

w komisie w Żywcu za 17000 zł wczesniej miał go inny komis i sprzdał temu od którego ja kupiłem za 1900 zł mieli straty na nim 2000 nizej juz nie chcieli zejsc.

 

Z zewnątrz było super unikatowe: pełen climatronic na wyswuietlaczu, skóry i całe wnetrze w kremiemie, szyberdach, w M pakiecie cała, pełny komputer pokładowy, silnik 2,5 litra, na felgach 17"

Opublikowano
Oto cała prawda o samochodach z komisu. a sprzedawca pewnie wciskał kit o oryginalnym lakierze. Podobnego pajaca spotkałem w komisie w Gnieźnie, Zrobiłem 500 km tylko po to zeby zobaczyć dwie padaki
Opublikowano

Dałem sie wrobic w gówno no ale cóż za głupote sie płaci. Zabardzo sie napaliłem a to totalny złom był jezeli chodzi o blachy jedynie przód jest w stanie idealnym az za siedzenia przednie dalej jedna rdza i szpachla.

 

Nie bardzo widze ze ktos jest mi w stanie podopiwedziec cos o przeróbce z 1,8 na 2,5 l

 

Najbardziej martwi mnie wpiecie sie z komputerem silnika i wiazką sterująca z pełnym komputerem z chceck control, oraz pełnym climatronicem (sterowanie na guzikach)

Opublikowano
Czesc mechaniczna jeszcze jest do strawienia, ale elektryka OBC, klimatronic, pulpit , bedziesz potrzebował niezlego szpeca do kabli w BMW, a o takiego trudno. Widziałes ile jest przewodów w calej konsoli? troche sie nameczysz , wspolczuje.
Opublikowano
Witam kolegów. Jak potrzeba to moge zając się tą przekładką od strony elektroniki. Przerabiałem juz nie jeden taki temat w BMW.
Opublikowano

Felgi juz nie auktualne !!!

 

 

Co do przekładki elektroniki skonczyła sie rozmowa na tym ze bedzie przełozona kompletna instalacja calutka z tego rozbitego do Angllika.

 

Wymaga to w prawdzie rozebrania jednego i drugiego auta. Wtedy bedzie mozliwa przekładka instalacji. Zaśpiewali sobie za to 4000 za elektronike i mechanike.

 

Co wy na to Panowie wypowiedzcie sie co o tym sądzicie jakie sa szanse na powodzenie całej operacji. Moje zdanie na ten temat jest takie rozbiera sie auta kompletnie i wyjmuje z nich instalacje czasmi do malowania i potem to składają od podstaw.

Opublikowano

Nie wiem czego Ty się tak boisz, skoro masz dwa auta to nic nie pozostaje jak rozebrać jedno i drugie i złożyć takie jak się chce, fakt z przeróbka kierownicy bedzie troche kłopot, choć dla kumatego nic trudnego, tymbardziej że wszyskie części są. Z tego co wiem po ściaganiu kokpitu w swojej coupe, gdyż musiałem się dostać do nagrzewnicy, bedzie trzeba przespawać wszyskie uchwyty mocujace konsolę w angliku bo np. w moim aucie nie ma po lewej stronie uchwytu na kierownice i cały układ kierowniczy więc z tym troche zabawy jest.

Ale ogólnie wszystko da się zrobić, a ta cena za przełożenie 4 tyś. to trochę dużo, tak mi się wydaje.

BMW to pełnia życia.
Opublikowano
No ale o przrobienie z Anglika sie nie martwie. Martwie sie tylko o przróbke w kwesti przęłozenia instalacji elektrycznej zebym miał działajacy pełny komputer OBC tak jak miałem w tamtym i Klimatronic dwustrefowy. 4000 zł to on bvierze za przeróbke z anglika na europejsski, a do tego przełozenie całej instalacji elektrycznej do anglika z komputerem OBC i klimatronikiem. Potem przełozenie silnika sprzyni wału dyferencjału półosi tylnych i innych czesci koniecznych do przeróbki z 1,8 is na 2,5. Z przodu jeszcze spreżyny bo silnik bedzie cięzszy i z przedniego zawieszenie to chyba tyle, a z tylniego moze jeszcze tylko piasty, tarcze, i zaciski hamulcowe. Do tego przerobienie układu hamulcowego w sensie instalacji bo z tego co mi sie wydaje system ASC którym mam w tamtym rozbitym łaczy sie miedzy innymi z pompą hamulcową (jest ona inna niz w zwykłym 1,8 is z ABS-em). Wiec ta kasa jest tez za rozebranie dwóch aut na czesci pierwsze i przełozenie kompletnej całej wiązki elektrycznej i czesci mechanicznych to chyba nie tak duzo. Z tego co słyszałem za same przerobienie z anglika na europejski wołają bez czesci 3000 zł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.