Skocz do zawartości

m52tub20 zapalajaca sie kontrolka eml+ kontrola trakcji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

podczas jazdy( przewaznie gdy silnik juz jest rozgrzany) zapala mi sie kontrolka kontroli trakcji a nastepnie eml. po wyczytaniu na roznych forach przeczyscilem styki na przepustnicy( byly zasniedziale) pomoglo na dwa tygodnie po czym problem powrocil. wiec wyczyscilem jeszcze raz oraz cala przepustnice. pojezdzilem z miesiac i problem powraca. wyczytalem tez ze moze byc to wina krokowca, odmy lub disy. po zdiagnozowaniu na INPIE wyskoczyly mi nastepujace bledy:

118 TPS 1/2 lub TPS1/Przepływ powietrza (MS43)

170 DME moduł sterujący -Autotest Niepowodzenie

171 Wiarygodność - zawór dławiący

zauwazylem tez zjazaly waz na dolocie( pierwszy za przeplywka). czy on tez moze byc przyczyna tych wariacji?

BMW e46 320i 98r.

silnik m52tub20

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hej, Wlasnie doswiadczam od jakiegos czasu tego samego. Po wyczyszczeniu stykow, problem minal na 2 miesiace, teraz nie ma poranka, zebym nie musial zrobic 'resetu przepustnicy' bo od razu po odpaleniu, a nawet wczesniej zapalaja mi sie kontrolki. Wyjmuje kluczyk i kilka razy pedal gazu do podlogi. Po tej operacji odpalam normalnie i problem pojawia sie ponownie nastepnego poranka.

 

Zauwazylem tez, ze sa, na szczescie rzadkie momenty, kiedy przy zmiania biegu z 2 na 3 i potem wyzej bywa, ze przy wcisnieciu sprzegla obroty wcale nie spadaj, wrecz czasem ida o setke w gore. Czy masz cos takiego u siebie?

 

Jesli masz jakies nowe wiadomosci w swojej sprawie, daj znac, trzeba cos z tym zrobic w koncu.

 

Pozdrawiam!!!!

Opublikowano

żadne z twoich objawów nie wystąpily.

czyścileś także przepustnice? sprawdź też czy masz szczelny dolot?

u mnie prawdopodobną przyczyn jest pękniety waż( pierwszy za przepływka). Ale to sie okaze dzisiaj badź jutro bo zamówilem nowy orginalny. na chwile obecna uszczelnilem to pekniecie silikonem i jak narazie blad pojawil sie raz a przejechalem z 300 km

Opublikowano

Hej, Przepustnica nie była czyszczona, tylko wypieta wiązka i popsikana preparatem doczyszczenia instalacji. To pomogło na ok. dwa miesiące wiec obstawiałem jakieś przebicia na wtyczce, szczególnie, ze była dość zabrudzona. Dzisiaj rozbiorę dolot i sprawdzę kondycje gumowych elementów. Tak z ciekawości, gzie kupowałeś te elementy, i czy mówisz o tym, który jest bezpośrednio dochodzi do przepustnicy, czy tym, który dochodzi do przepływomierza?

 

Dam znać wieczorem co i jak u mnie.

Pozdrawiam!

Opublikowano

Hej,

Jutro jadę wymienić przepustnicę. Wczoraj po dużych opadach zaczęła wariować na całego. Być może dostaje się do niej w jakiś sposób wilgoć (chociaż obudowa w tej, którą mam na zmianę wydaje się być szczelnie zrobiona) i po dużym deszczu albo rano mam najczęściej kłopot. Jutr podczas wymiany obejrzę też gumy filtr->przepustnica. Mam nadzieje, że wymiana pomoże. Dam znać jutro po wymianie ewentualnie za kilka dni czy wszystko pomyślnie się skończyło.

Pozdrawiam i dziękuje za pomoc!

Opublikowano

Hej,

Kupiłem już jakiś czas temu bo podejrzewałem, że wszystko skończy się i tak wymianą przepustnicy. Numery sprawdziłem na Real OEM więc powinna podejść. Zobaczymy jak będzie po wymianie jutro/pojutrze. Pozdrawiam!

Opublikowano
Zmień sterownik DME na sprawny lub auaktualnij w swoim oprogramowanie. Szkoda czasu i pieniędzy na szukanie przyczyny gdzie indziej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.