Skocz do zawartości

E39 3.0D zmiana skrzyni z automatu na manuala


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, właśnie zaczynam wymianę skrzyni biegów z automatu na manualną, i mam kilka pytań w związku z tym, przekopałem już masę tematów ale nie ma nic sensownego. Wiem że potrzrzebuję skrzynię z lewarkiem łapami, koło zamachowe ze sprzęgłem kompletnym, wał i dyfer z półosiami, pedał sprzęgła, ale mam kilka nurtujących mnie pytań bo chciałbym się do tego zabrać zaraz po świętach,

1. Wiele osób ogłasza sprzedam skrzynię pasuje do 530d oraz 525tds, czy faktycznie tak jest że to ta sama skrzynia?

2. Czy wał i dyfer faktycznie jest do wymiany bo niektórzy piszą że nie trzeba ale wolę się upewnić?

3. Jeśli dyfer jest do wymiany to jakie ma mieć przełożenie bo goście piszą że 2.81 a wg niektórych danych z forum wynika że 2.81 jest właśnie w automacie.

Oczywiście dodam całą fotorelację.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dyfer w automacie jest taki sam jak w manualu, tyle że ma inne przełożenie, zostać może, tylko będziesz miał niższą v-max.

Wał w automacie jest krótszy jak w manualu, tutaj musisz wymienić.

O ile pamiętam, to skrzynia z tds nie pasuje, szukaj z 530d lub z 525d.

Opublikowano

jeśli przełożęnie dyfra jest inne, to dyfer nie jest taki sam. Choć miejsca montażowe są zgodne. W manualu dyfer ma mieć 2.35.

Do wymiany są również półosie z d=38mm, bo sa bardziej obciązone na niższych obrotach, wiec wraz z wymianą skrzyni masz do wymiany wał, dyfer, półośki.

Skrzynia pasuje rowniez z 525d M57, jest taka sama i z takiej jednostki polecam szukać (jest szansa że trafi się skrzynia mało wytyrana - mniejszy moment silnika)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mówiąc to samo odnośnie dyfra, miałem na myśli punkty mocowania. :wink:

Pół ośki mogą zostać, jeszcze nie spotkałem się żeby ktoś ukręcił w m57 przy seryjnej mocy, a popatrzcie ile autek w automacie lata podrobionych.

Opublikowano
Dzięki za odpowiedzi, patrzyłem właśnie za dyfrem i widzę że e46 2.0d ma takie samo przełożenie czy może być od e46 czy szukać koniecznie od e39 3.0d?
Opublikowano (edytowane)

w e46 bedzie mocowanie inne, trzeba szukac z e39, najlepiej jednak z 525d/530d, bo jednak moment obr. w tych silnikach skutecznie rozpieprza wszystko w ukł. napędowym

 

Aha i należy pamiętać, że ECU ma inną mapę w automacie od manuala

Edytowane przez ar_w
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bo jednak moment obr. w tych silnikach skutecznie rozpieprza wszystko w ukł. napędowym

 

Sorry za OT, ale tak pięknie to ująłeś że aż mi humor poprawiłeś :mrgreen:

Co jak co, ale poczułem się dumny z mojego M57 :8)

Opublikowano
To zamawiam powoli od jutra części, trochę poczytałem i sprzęgło w manualu też może słabo wyrabiać, a auto po setupie, pytanie na koniec czy po mechanicznej stronie trzeba jakieś kodowania robić żeby odpaliło?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmm, zeby jeszcze to jezdzilo jak np. 535d.. ;)

 

Uwierz mi że od 5 lat śmigam i jeszcze na osiągi nie narzekałem, więc chyba jest dobrze :mrgreen:

 

pytanie na koniec czy po mechanicznej stronie trzeba jakieś kodowania robić żeby odpaliło?

Trzeba, musisz sterownik silnika uświadomić że ma skrzynie manualną.

Da się to oszukać, ale po pierwsze, ASC/DSC nie będzie działało, tempomat także, silnik nie zakręci wyżej jak 3-3.5tyś obrotów.

Ogólnie masa problemów, a tak jak przekodujesz na manual, to masz spokój, dokładasz czujnik wstecznego do skrzyni, czujnik pedału sprzęgła i auto lata.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czujników nie ma, wiązek też, musisz dorobić.

Inpa to tylko diagnostyka, odczyt, do kodowania wypadało by dis-a.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Czy kojarzy ktoś jak jest zamontowany ten stelaż aluminiowy do wybieraka dokładnie chodzi mi o tylną część z przodu idzie do skrzyni na dwie blaszki zasuwki a z tyłu jest zakończony bolcem i do niego chyba jest guma tylko czy idzie tam również jakaś zapinka?
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

witam

mam pytanie odnośnie automatycznej skrzyni w 530d 2000r

mianowicie na piątym biegu czuć jak by bieg wyskakiwał i czuć szarpnięcia dość ostre.

silnk podkręcony do jakichś 220km :mad2: olej i filtr wymieniłem 10 miesięcy temu.

i teraz od czego zacząć wymiane -skrzyni czy może komputer skrzynia ma oznaczenie P16 czy musze kupić taką samą czy mogę włozyć np 5HP18 bo niby pasuje czy jakieś inne pasują?

  • 2 lata później...
Opublikowano

A ja chce uzyskać odwrotną sytuacje

Do automatu chcę założyć dyfer od manuala 2.35 zamiast mojego 2.81.

Czy jak kupie z półosiami to jest plug&play? Automat się nie będzie gubił?

Jeżdżę teraz do Holandii i chciałbym mniejsze obroty ma autobanie.

Autko po lifcie i programie wiec chyba nie będzie miało za ciężko?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Bez problemu sam tak jezdzilem zanim zrobilem przekladke skrzyni tak samo nie jest konieczne przekodowanie robimy w wtyczce od skrzyni mostek miedzy zielonymi pomaranczowym kabelkiem i wszystko dziala tempomat trakcja wszystko tylko brak wstecznych swiatel i brak wylaczenia tepomatu poprzez wcisniecie sprzegla

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.