Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

przeglądając internety, znalazłem recenzję M235i, gdzie autor zachwyca się autem, ale powiedział coś na kształt, że "nie jest to prawdziwe M".

 

I tak mnie zastanowiło - jaki zakres zmian jest w samochodzie z rodziny M w porównaniu do "podstawki".

 

Po pierwsze, wiadomo - pakiety aerodynamiczne, felgi. Do tego przeszycia, znaczki itp. Wszystko to co "widać".

Do tego oczywiście większa moc silnika. Do tego zawieszenie M...

I szczerze mówiąc kończą mi się pomysły. Bo powyższe generalnie nadal zawiera się w M235i - pakiet M i mocny silnik.

 

Domyślam się, że zmiany w takim rasowym M, są znacznie dalej posunięte ... ale czy ktoś ma konkrety? Co ma w sobie takiego M4, co nie zawiera się w M-pakiecie dla 435i? Okej, większą moc - ale z tego co wiem, to jest ten sam silnik, tylko bardziej wysilony, więc pomińmy.

Opublikowano

roznica miedzy zwyklym a emkowym modelem to:

- znaczek m w kilku miejscach

- zegary wyskalowane do 300++

- 4 rury wydechowe

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Opublikowano

KOlego, chodzi pewnie temu człowiekowi o to, że teraz BMW wali znaczek M na wszystko co się da, jakie M performance, Mxxxi itp. Więc pewnie koleś co to pisał znał starsze M, które miało SWÓJ jedyny własny niepowtarzalny silnik + inne elementy.

Teraz jest chyba 15 aut produkowanych, o których sie mówi Mka.

Dla mnie też M125 czy X5M czy 550dM to nie są żadne Mki.

Opublikowano

Roznica jest w cenie i prestizu.

Bo kiedy powiesz,ze jezdzisz (dla przykladu) M135i to na twazach rozmowcow bedzie zazdrosc,ale kiedy powiesz ze jezdzisz 1M to bedzie podziw.

To co pod maska w tym przypadku nie jest istotne.Liczy sie ///M a nie M-pak.

 

M235i nie jest prawdziwym M bo to M235 a M2 jak narazie jeszcze nie ma.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja Ci wytłumacze na przykładzie e46 m3.

Wizualnie wiadomo zderzaki,szersze, nadkola, garb na masce, maska z aluminium a nie blachy generalnie auto jest niby podobne ale od zwyklej coupe pasują tylko lampy przod tył i drzwi choć one też mają inną listwę. Wszystko pozostale jest przeprojektowane.

Technicznie to samo w przypadku zawieszenia e46 m3 inne jest wszystko.

Jeżeli chodzi o przód nic nie pasuje od zwykłej wersji inne są wahacze przód, maglownica, drążki, końcówki, amory,spręzyny, poduszki amora nawet.

W przypadku tylnego zawieszenia wspólne ze zwykłą wersją są górne poduszki amortyzatora i 4 tulejki pływające, reszta elementów jak, tuleje, sanki, wahacze, amory, sprężyny wszystko jest inne. Aha stabilizatory też grubsze i inne łączniki.

Generalnie wszystko w zawieszeniu jest sztywniejsze, grubsze, masywniejsze, twardsze itd. Auto ma całkowicie inną geometrię i ustawienia.

No i wiadomo blokada mechanizmu różnicowego.

To co opisalem wyzej tyczy sie zarówno e46 jak i e92.

Silnik, wydech itd to wiadomo,że inna bajka. Podstawą wszystkich emek była zawsze oddzielna przepustnica na każdy cylinder co powodowało niesamowicie szybką i gwałtowną reakcję na gaz, zakres obrotów w granicach 8000-9000\min. generalnie motory ///M bliżej są motorsportu niż cywilnych jednostek to wyczynowe motory w drogowych autach.

Generalnie kazdy traktuje m3 jako szybsze 330ci czy 335i jednak to dwa całkowicie inne auta poza wizualnym podobieństwem nic ich nie łączy. Zwykłe wersje są ciche przyjemne i komfortowe i nawet w najmocniejszych wersjach spokojne, m3 jest hardcorowe twarde, głośne, krzykliwe i agresywne wszystko działa ciężko, sztywno czasem nawet opornie. Dwa światy.

Dlatego takie auta jak m135 czy m235 to nie są prawdziwe ///M tak samo jak M550d te auta poza mocnymi silnikami z seryjnych wersji i naklejkami nie mają nic z prawdziwych emek.

///M nie każdemu przypadnie do gustu nie jest to miłe i przyjemne auto tylko surowa maszyna do zasówania.

Opublikowano
Dodatkowo masz jeszcze vin zaczynający się literami WBS i w dowodzie rej. widnieje napis M3....co, jak nie masz żony/dziewczyny/kochanki, pomaga w jej szybszym znalezieniu :D
  • 2 miesiące temu...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Obecne "emki" w stosunku do "półemek" i reszty różnią się również skrzynią automatyczną (dwusprzęgłową dostają) oraz oponami (standardowo na nonRFT wychodzą).
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

W przypadku e90 M3 cały przód samochodu, do przedniej szyby jest identyczny jak w e92, czyli jak w coupe. Mnie już parę osób na polskich forach powiedziało, że mam auto składane z dwóch, bo mam przód z e92, a tył z e90. :lol:

 

IMG-4351.jpg

www.Truck27.com www.Katolik.us Zapraszam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.