Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pewnie bliska maks. BMW możesz pojechać z wylanym amorkiem i pokaże ci ze jest znakomicie. Te testy to pic na wodę moze sa cos warte w aucie ktore ma zawieszenie rodem z poloneza.

Żeby przetestować wiarygodnie amorek trzeba go wyciągnąć z auta. Producent jasno określa trwałość amortyzatorow na maks 80 tysi km

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
No właśnie ja mam nalatane od nowości niecałe 119k km, byłem wczoraj na badaniu sprawności amorów w Dekrze...przód 81%, tył natomiast 79%...Nie wiem czy je wymieniać, czy jeszcze jeździć. Obecnie mocno zastanawiam się nad zestawem Eibach B12 Pro-Kit. Waszym zdaniem raczej wymiana na profilaktyczną wymianę ?
Opublikowano
Wymieniaj. Zobaczysz jak jeździ BMW.

Uwierz, że i tak dobrze jeździ, po tym jak WSZYSTKIE wahacze i tuleje wymieniłem :). No cóż w takim razie pora na resztę zawieszenia...To co mi dało do myślenia w kwestii amortyzatorów, to sposób w jaki autko pokonuje poprzeczne nierówności, kiedy są one gęsto ułożone ( do nowego biura jeżdżę po względnie równo ułożonych płytach ). Zawieszenie wali nawet przy jeździe rzędu 10-15km/h....Tak wiem że to wina 18" felg oraz opon ROF, ale i tak powinno być troszkę lepiej jak na mój gust...

Opublikowano
No właśnie ja mam nalatane od nowości niecałe 119k km, byłem wczoraj na badaniu sprawności amorów w Dekrze...przód 81%, tył natomiast 79%...Nie wiem czy je wymieniać, czy jeszcze jeździć. Obecnie mocno zastanawiam się nad zestawem Eibach B12 Pro-Kit. Waszym zdaniem raczej wymiana na profilaktyczną wymianę ?

 

 

Co to za badanie które przeprowadzałeś ? Ponieważ moje e90 stuka moim zdaniem każdy inny kto siadał uważa że jest ok na każdej stacji mówią że jest ok a moim zdaniem jest beznadziejnie! głośno stuki itp

Opublikowano
Panowie, amortyzatorów nie musiałem zmieniać, bo były sprawne ale wg mnie nie trzymały standardu bmw (radość z jazdy), sprzęgło i dwumas też mogłem jeszcze potrzymać, łożyska w kole też nikt nie słyszał jak szumi ale ja delikatnie słyszałem.

Chciałem zobaczyć jaki jest stan jezdny mojego auta i pojeździłem dla porównania kolegi półtoraroczną trojką (23kkm przebiegu, kupiona w salonie w DE). Uznałem, że powyższe trzeba wymienić by mieć właśnie radość z jazdy. Jeżeli ktoś chce mieć pewność stanu swojego auta, to niech przejedzie się nowszym bmw z małym przebiegiem i porówna wlaściwości jezdne.

Jaka była procentowa sprawność amortyzatorów jeśli wolno wiedzieć.

Nie pamiętam już dokładnie ale ok 65-70%. Ciśnienie w kołach miałem 2.4 przód i 2.6 tył.

-------------------

Artur

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
W drugim roku eksploatacji wymieniłem ....żarówkę ringu, bo się przepaliła - 160zł w ASO. Tak więc koszty łączne spadły do nieistotnych w drugim roku (pomijam oleje, filtry, paliwo, ubezpieczenie, itp). Potwierdza to zatem, że słusznie zrobiłem usuwając wszystkie niedomagania, gdyż auto odwdzięcza mi się bezawaryjnością.

-------------------

Artur

Opublikowano

A wiec i ja sie pochwale. auto mam 9 miesiecy i przejechalem juz 38tys (zakupione w Holandii). Aktualny przebieg 315tys, ponizej rzeczy ktore wymienilem:

* dwumas + sprzeglo (wymienione zaraz po zakupie samochodu, chociaz jeszcze moglem sporo polatac na starym)

* Amortyzatory tylne (wymienione zaraz po zakupie samochodu, chociaz jeszcze moglem sporo polatac na starym)

* olej, filtry (wszystkie mozliwe), odma, klocki hamulcowe + tarcze przednie,

* wymieniony czujnik DPF - okazalo sie jednak ze niepotrzebnie

* wyciecie DPF-u + nowy program (w serwisie BMW po nadgodzinach :8) )

* przeczyscilem czujnik cisnienia doladowania (pokazywal bledy)

* przeczyscilem EGR + kolektor

* 4 nowe swiece zarowe (wymienione profilaktycznie - raz pokazal sie blad)

Wtryski sprawdzane i sa w bdb stanie (co 4 tankowanie lany jest LM).

Mimo przebiegu autko jezdzi bardzo dobrze - wszystko robione na czas, a nawet przed czasem i na ori czesciach.

 

* Zapomnialem jeszcze o przekazniku wycieraczek, ktory sie zepsul w najmniej odpowiednim momencie - w trasie podczas deszczu!!! Niestety taki przekaznik nie byl dostepny w wiekszosci sklepow od reki :mad2:

Dowiedzialem sie ze te starsze przekazniki sa wadliwe (chyba kolor niebieski) i predzej czy pozniej padnie... Problem niewielki i tani do rozwiazania ale gdy padnie w trasie to nie jest za ciekawie... Ogolnie wszystkim ktorzy jeszcze nie wymienili, polecam zakup takiego przekaznika na wszelki wypadek - koszt bardzo maly, a i glowa spokojniejsza. W ASO dowiedzialem sie ze w tych starych przekaznikach byla wada i dlatego tak padaja, teraz montowane sa mocniejsze i duuuuuzo wytrzymalne przekazniki (kolor czarny).

 

Mam nadzieje ze ktos skorzysta z mojej rady i uratuje mu dupe w deszczowy dzien...

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.