Skocz do zawartości

[E91] 320dA 184KM 2010r Turbo+Wtryski+IC+strojenie co i jak?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

w związku ze sporym przebiegiem 191k km zbliża się nieuchronnie czas wymiany takich elementów jak turbo i wtryski, więc pomyślałem, że może zamiast wymiany na OEM i wyłożenia grubej $$ warto by było się zastanowić nad zmianą na coś mocniejszego + IC od 535d (gdzieś czytałem, że podchodzi) i lajtowe wystrojenie tego, żeby mieć delikatnie więcej zapasu pod prawą nogą. Czy możecie polecić mi jakie turbo i jakie wtryski mógłbym użyć do takich modyfikacji? No i jaki moment zniesie mój automat od ZF, czy w ogóle jest się nad czym zastanawiać...

Opublikowano
troche dziwne, że przy tym przebiegu koncza ci sie wtryski i turbo. automat ma maly zapas wytrzymalosci podobno 400nm i lepiej nie zwiekszac momentu obrotowego. sprzedaj i kup 3.0D, albo kup mniej zdezelowany egzemplarz w 2.0D, bedziesz zadowolony.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak będziesz regularnie i nie za rzadko zmieniał spełniający normy bmw olej, oraz tankował na sprawdzonych stacjach, to przejeździsz drugie tyle. Co do skrzyni i momentu, to pytaj najlepiej bezpośrednio tunerów, doradzą czy przy automacie warto ruszać intercooler.

Ogólnie jak doliczył byś wtryskiwacze, turbinę, intercooler, lepsze hamulce, program - to sprzedaj i kup 3.0, choć 2.0 po programie też pewnie fajnie jedzie.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
troche dziwne, że przy tym przebiegu koncza ci sie wtryski i turbo. automat ma maly zapas wytrzymalosci podobno 400nm i lepiej nie zwiekszac momentu obrotowego. sprzedaj i kup 3.0D, albo kup mniej zdezelowany egzemplarz w 2.0D, bedziesz zadowolony.

 

Nie mówię, że się kończą, bardziej bazuję na przebiegu samochodu a wiem, że w dzisiejszych czasach osprzęt wytrzymuje właśnie okolice 200k km. Tylko 400Nm, wydaje się bardzo mało? Czyli właściwie ori setup BMW na 380Nm jest już blisko max...

 

Jak będziesz regularnie i nie za rzadko zmieniał spełniający normy bmw olej, oraz tankował na sprawdzonych stacjach, to przejeździsz drugie tyle. Co do skrzyni i momentu, to pytaj najlepiej bezpośrednio tunerów, doradzą czy przy automacie warto ruszać intercooler.

Ogólnie jak doliczył byś wtryskiwacze, turbinę, intercooler, lepsze hamulce, program - to sprzedaj i kup 3.0, choć 2.0 po programie też pewnie fajnie jedzie.

 

Liczę właśnie, że z fajnym osprzętem i dobrym wystrojeniem 2.0d fajnie pojedzie, nie chcę koniecznie zmieniać auta, jak i nie cisną mnie żadne awarie. Egzemplarz mam zadbany, bezwypadkowy i dobrze wyposażony, więc zmiana na 3.0d nie wchodzi w grę, jak się nie da nic pomodzić to zostanie fabryczne 184KM :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu jest jedyny problem: Ile NM wytrzyma skrzynia, bo program można zrobić niezły.

184KM to moi zdaniem już wystarczająca moc.

Napisz do kolegi G-CS, na pewno coś podpowie.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
W 184km jest z koncowka Z 6 boegowa. Raczej 400nm. Co do przebiegu to wez pod uwage ze auta 2-3letnie sprowadzane do polski maja przebiegi powyzej 200tys km, pozniej z wiekiem przebieg maleje I zatrzymuje sie na magicznych 179tys km. Stad ta opinia ze wszystko pada przy 200 tys km.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego b4kk, zapytaj o chip-tuning w tym temacie:

viewtopic.php?f=70&t=130083&p=2001153#p2001153

Dostaniesz odpowiedź czego możesz spodziewać się z po chip tuningu przy twoim silniku i skrzyni.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Nie mówię, że się kończą, bardziej bazuję na przebiegu samochodu a wiem, że w dzisiejszych czasach osprzęt wytrzymuje właśnie okolice 200k km.

 

Jak zwyke polskie mity :mad2:

 

Powinieneś ogólnie wymienić auto już na nowe, ponieważ wg "polskich norm" Twoje auto już nadaje się na złom, a dokładnie mówiąc w chwili gdy z przodu przebiegu pojawi się magiczne 2.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Nie mówię, że się kończą, bardziej bazuję na przebiegu samochodu a wiem, że w dzisiejszych czasach osprzęt wytrzymuje właśnie okolice 200k km.

 

Jak zwyke polskie mity :mad2:

 

Powinieneś ogólnie wymienić auto już na nowe, ponieważ wg "polskich norm" Twoje auto już nadaje się na złom, a dokładnie mówiąc w chwili gdy z przodu przebiegu pojawi się magiczne 2.

 

 

Widzę, że wszystkich bardziej zainteresował przebieg i moje podejście niż sam fakt podniesienia mocy. Moje postrzeganie aut z przebiegiem jest takie, gdyż posiadałem kiedyś samochód z przebiegiem 280k (jak sprzedałem) i pamiętam co musiałem w nim wymieniać, a był to "nieśmiertelny" Golf MKIV :lol:

Nie uważam, że 2 z przodu to koniec świata, ale jestem przygotowany na większe wydatki i skoro mam coś wymieniać to pomyślałem, że z dodatkowym pożytkiem dla odczuć z jazdy :D

 

450Nm to i tak nie wiele, bo nawet po samym programie można tyle a nawet więcej osiągnąć. http://best-performance.pl/chiptuning.php?marka_edit_wersja=4&marka_edit_nadwozie=9&marka_edit_nadwozie2=75

Opublikowano

Skrzynia na 99 procent zniesie wg ZF do 450 Nm. Masz juz wersje poprawiona. Zweryfikujesz to na sto procent poprzez vin

U mnie w 2,0 i takiej samej skrzyni jak u ciebie było 460Nm i blisko 270KM bez żadnych problemów. Można poprosić tunera o to żeby nie zwiększał za bardzo maks momentu. Jesli faktycznie masz ochotę na zmiany sprzętowe to bez dużych nakładów powinieneś okolice 240-250 KM osiągnąć.

Ja bym jednak sobie to odpuścił. Przeczyść wtryskiwacze specyfikiem BMW, zrób porządny serwis i zrób porządnego chipa na ok 220KM i odpuść dalsze inwestycje. Zadbaj raczej o zawieszenie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Skrzynia spokojnie połknie 450Nm , masz już nowszą taką jak 6hp21 , bez dużych ingerencji w osprzęt zrobisz spoko 215-220KM i 450-460Nm . Ja też mam taką skrzynie i znosi 520Nm tylko trzeba jezdzić mądrze :D a 240 czy 250 KM przy pojedynczym turbo to już naprawdę trzeba trochę pozmieniać , akurat o tym coś wiem :D

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano
a 240 czy 250 KM przy pojedynczym turbo to już naprawdę trzeba trochę pozmieniać , akurat o tym coś wiem :D

 

A coś konkretniej? :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Myślę że 215-220KM będzie rozsądnym posunięciem bez ingerencji w osprzęt.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
a 240 czy 250 KM przy pojedynczym turbo to już naprawdę trzeba trochę pozmieniać , akurat o tym coś wiem :D

 

A coś konkretniej? :)

 

Ori turbo na pewno nie ogarnie 250KM , jam mam hybrydę z większym kołem kompresji , wtryski od 123d , Ic , DP + pełny przelot ( 1tłumik) , K&N, robię teraz nową turbinę i jak dobrze pójdzie powinno pojawić się 260KM :D

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

Jako, że jestem przed regeneracją turba w e90 320d (184km) rozważam zakup większej turbiny i IC. Pytanie jak wyglądają konkrety. Jaką moc i moment można uzyskać i jakie są przybliżone koszta takiego zabiegu? Jakiego turba szukać? Aktualnie auto wystrojone jest na 194 i 420nm samym programem.

 

Szukałem i czytałem podobne tematy ale brak było konkretów.

 

Pozdrawiam,

Kamil

 

http://camkraft.pl/zdjecia//bmw/turbo.jpg http://camkraft.pl/zdjecia//bmw/wykres%20-%20m.jpg

Opublikowano
Nie szukaj innej turbiny , zrób swoją hybrydę i pełną regenerację np. w PerunTurbo u Michała , ja mam taką dmuchawkę w igła stanie ale też idzie do Michała na przeróbkę będzie montowana w 118d szykowanej na 250KM ( jeden taki projekt na N47 już robiłem i śmiga bez zarzutów :D )

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano
Jaką przeróbkę masz na myśli? Aktualnie na mojej wystąpił luz osiowy na wirniku i rozważałem oddać ją do Mielca na regenerację i powrót do stanu seryjnej turbiny lub właśnie podnieść jeszcze moc i moment przez zmianę
Opublikowano
Jak celujesz w okolice 220-230KM to większe koło kompresji , jeśli więcej to koło kompresji + wirnik wydechowy , oczywiście mocniejsze łożyska , jeśli ma być seria to rób tylko łożyska i uszczelnienie :D , wszystko zależy co chcesz osiągnąć :?:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.