Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam mały problem ze swoją beemką ;) Ogólnie jestem bardzo zadowolony z efektu chipowania, zachowuje się jakby dostała nowy silnik :) (niżej dodam wykres) ale wróćmy do mojego problemu, polega na tym, że przy dużej prędkości raz przy ok. 185km/h drugi raz przy 200km/h a trzeci przy 220km/h odcina moc i silnik przechodzi w tryb awaryjny. Po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wraca do normy, po sprawdzeniu błędów w inpie za każdym razem wyskakuje ten sam błąd "4521 ladedruckregelung regelabweichung" (niżej dokładna treść błędu) Z tego co się dowiedziałem turbo najprawdopodobniej przeładowuje. Teraz rodzi się pytanie od czego zacząć ? Czy to będzie padający VTG czyli zapieczone łopatki zmiennej geometrii ? Czy to może być coś łagodniejszego typu zaworek od gruszki w turbo? Ew. przewody podciśnieniowe ? Samochód to E87 118d 122ps z 2004r przebieg 168tyś w 100% oryginalny. Silnik oczywiście M47N2

 

Z góry dziękuje za pomoc.

 

Wykres z hamowni (wyszła bardzo mocna seria jak na 122ps, dlaczego?)

http://pics.tinypic.pl/i/00632/3wv15n4k07dc.jpg

 

No i błąd z inpy dwa razy ten sam, bo kasowałem, bo pojawieniu się:

http://images.tinypic.pl/i/00632/66p7z2rjv6yu.jpg

 

http://pics.tinypic.pl/i/00632/xku0810gbgit.jpg

Opublikowano

Co wykresu pierwszego to moim zdaniem seria za mocna jak by bylo 129 to bym uwiezyl a tak 140 prawie to cos nie tak, albo auto zle zhamowane albo cos dlubane wczesniej. Co do problemu zaczal bym od podstaw obejrzal przewody, gruche a dopiero potem bral sie za turbo.

 

 

 

 

Ps: rozumiem ze to 220 to w niemczech patrzysz :P

Opublikowano
No właśnie też się zdziwiłem, że taka seria. Z tego co mówił moder możliwe, że były zmieniane wtryski i są od 143km. Mierzyliśmy auto 2 razy i cały czas wychodził podobny wynik. Program sprawdzał i wcześniej był oryginalny, więc nie wiem o co chodzi z tą mocą. Ps. Oczywiście niemiecka autostrada :D Czyli mówisz, że mam "sprawdzić gruchę" tzn. samą gruchę czy wszystkie wężyki podciśnieniowe i zaworek? Egr mam wyłączony elektronicznie.
Opublikowano
Jesteście pewni, że to na pewno jest soft do poprawki? A nie np. Turbo juz nie daje rady? A może to za worki podciśnienia albo sparciale przewody? Jeśli tak, to jadę na poprawkę softu. Ale według modera to nie wina softu tylko łopatek geometrii turbo. Na każdym innym biegu turbo zbiera ja od samego początku do końca bardzo ładnie.
Opublikowano
Na pierwszym screenie turbo Ci przeładowało przy 3648obr/min, ładowało wtedy 1,51bara, natomiast na drugim screenie przeładowało przy 4330obr/min ładując 1,23 bara. Wyczyść błędy i sprawdź ciśnienie doładowania na 4 biegu od 1500 do 4500, najlepiej nagraj filmik i wrzuć.
Opublikowano

Proszę o to filmiki z jazdy.

Nagrałem 3 jeden z trójki, drugi z czwórki i jeden na jałowym biegu. Zauważyłem, że przepływka chyba zawyza pomiary? Możliwe, że to przez to, że wyłączony jest elektronicznie zawór egr?

 

Opublikowano
Wg mnie jeśli byłaby to wina sterowania turbosprężarki to wcześniej zaczęłoby mocno rosnąć ciśnienie doładowania. Na serii logowałeś auto? Też przeładowywało? Jeśli nie to niech tuner szybciej przymknie geometrię.
Opublikowano
Nie wiem czy wcześniej turbo przeladowywalo, bo nie robiłem loga, ale wcześniej też rozpedzalem się do około 220km/h i tak samo but na każdym biegu i nigdy takiego błędu nie uzyskałem. Tak jak mówiłem moder tłumaczy mi, że to moja geometria w turbo nie domaga.. ps. Dzisiaj sprawdziłem i moje turbo jest już elektroniczne bez "gruszki" i gumowych wężyków.
Opublikowano

No to masz dwa wyjścia.

 

1. Wyciągasz turbo i dajesz do sprawdzenia turbinę wraz z elektronicznym servem.

 

2. Jedziesz do innego tunera, robisz od nowa moda lub prosisz obecnego o zdjęcie paliwa na "górze" i logujesz czy nadal przeładowuje.

Opublikowano
To ma zdjąć paliwo "na gorze" czy ma szybciej przymknąć geometrię ? I musi to zmienić na każdym biegu czy tylko 5,6 gdzie ten problem występuje bo nie ukrywam, że na wcześniejszych biegach fajnie się zbiera :)
Opublikowano
Aby uprościć znacznie to co napisałem wyżej, jedź po seryjne oprogramowanie i wówczas sprawdź czy turbina za każdym razem będzie ładowała idealnie, jeśli będzie ładować więcej no to już wiesz dlaczego po zwiększeniu ciśnienia doładowania przeładowuje, natomiast jeśli pod sporym obciążeniem (4,5 bieg) jest po kilku testach idealnie no to wina leży po stronie oprogramowania.
Opublikowano

Dzięki za szybką odpowiedź! Takie rozwiązanie jak Ty mówisz jest najlepsze i chyba jedyne bez wyjęcia turbo :wink: , więc tak właśnie zrobię. Tylko mam do Was panowie jeszcze jedno pytanko w zasadzie to związane z tym tematem, bo właśnie może to powoduje mój problem? Jeśli silnik jest zimny i dodam gwałtownie gazu do ok 2000 rpm i od razu puszcze słychać taki charakterystyczny świst przy schodzeniu z obrotów w zasadzie to nie jest świst tylko takie jakby huczenie, pytałem się mechanika to mówi, ze tak ma pracować turbo.. moim zdaniem nie jest to dźwięk poprawnie pracującej turbiny. Jak silnik się nagrzeje, ten dźwięk jest słyszalny ale ciszej. Niżej dodaje filmik na który dokładnie to słychać. Jeśli możecie proszę powiedzcie mi co to może być ? :roll:

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.