Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Moja 118stka ma najechane już 220 000km i zastanawiam się nad wymianą oleju w skrzyni biegów. Czy zabieg taki jest konieczny czy to nadgorliwość? Jeśli tak to jaki olej należy zalać, może zna ktoś dokładną normę/specyfikację?

 

pozdr!

Petrolhead
Opublikowano

Można sobie wyszukać np. na stronie Castrola jaki konkretnie olej gdzie zastosować. Do ręcznej skrzyni biegów zalecają "CASTROL SYNTRANS B 75W".

Na skrzyni biegów widnieje naklejka, że oleju nie należy wymieniać. Ale wiem, że warto wymienić olej. Po takim przebiegu jest już mocno przepracowany i po wymianie biegi mogą zacząć lepiej wchodzić. Przy wymianie oleju w skrzyni dobrze jest za jednym zamachem zmienić też w dyfrze, wchodzi tylko litr więc koszt prawie żadny :)

"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano
Dzięki za odpowiedź. Skrzynia manualna. Z tym, że oleju nie należy wymieniać to zdziwiłeś mnie. Czy w E87 jest skrzynia firmy ZF? Ponieważ np. w serii 7 E65 ZF zalecało pierwszą wymianę po 120 000km a potem co 60 000km. Więc sądziłem, że napiszesz iż w jedynce powinienem też wymienić. Oczywiście tu manual a tam automat.
Petrolhead
Opublikowano

Skrzynia jest chyba firmy GETRAG.

ZF może i zaleca, ale BMW nic nie mówi o wymianie oleju w żadnej skrzyni, ani manualnej ani automatycznej. W skrzyniach manualnych olej nie zużywa się tak jak w przypadku skrzyń automatycznych. Jak w manualu można troszkę odpuścić temat wymiany oleju tak w automacie należy tego pilnować jak wymiany oleju w silniku, tam olej "przepracowuje" się w dużym stopniu. BMW nic o tym nie pisze więc ludzie go nie wymieniają a później się dziwią, że skrzynia szybko padła albo szarpie :roll:

"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano
Ja u siebie w 118d zmieniałem olej w skrzyni, lekko ucichła, ale robiłem to przy okazji naprawy dyfra. Olej dobierał mi kumpel w motoryzacyjnym z katalogu, odpowiedni pod model auta. Wymiana to rzecz banalna, a wg. mnie warto bo nie drogo a jednak każdy tryb pracujący w nowym nie zniszczonym oleju będzie miał lżej.. to jak i silnik, cały czas się kręci. Ja zmieniałem przy 205 000 także podobnie jak Ty ;) z tego co pamiętam olej to był MOTUL dokładnie jaki model nie powiem, ale po prostu przekładniowy do mechanicznej skrzyni biegów.
  • 3 lata później...
Opublikowano

Czesc,


Mam 118i LCI z 2009. Na realoam sprawdzilem ze skrzynia to GS6-17BG.

Juz czasem 1dynka ciezko wchodzi wiec pewnie olej do wymiany.

Czy ktos wie ile tego oleju musze kupic, w sensie ile tam wchodzi ?


Pozdr

Tomek

Opublikowano

Dzieki wiec i tak trzeba 2x 1l kupic.

 

Można sobie wyszukać np. na stronie Castrola jaki konkretnie olej gdzie zastosować. Do ręcznej skrzyni biegów zalecają "CASTROL SYNTRANS B 75W".

Na skrzyni biegów widnieje naklejka, że oleju nie należy wymieniać. Ale wiem, że warto wymienić olej. Po takim przebiegu jest już mocno przepracowany i po wymianie biegi mogą zacząć lepiej wchodzić. Przy wymianie oleju w skrzyni dobrze jest za jednym zamachem zmienić też w dyfrze, wchodzi tylko litr więc koszt prawie żadny :)

 

A do dyfra to jaki ilej ? taki sam jak do skrzyni?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oryginał BMW do skrzyni to MTF-LT-3 o numerze czesci 83222339221. Wchodzi go 1.3 litra. Każdy producent robi swój zamiennik. Możesz poszukać przez dobierz olej danego producenta. Castrol do tej skrzyni zaleca:

Castrol Syntrans B 75W

Skrzynia biegów, ręczna, z etykietą MTF-LT3 Getrag GS6-17BG/DG 6/1

Do dyfra oryginał to BMW Synthetik OSP o numerze 83222365987. Potrzebny jest litr ( dokładnie 0,8 chyba). Castrol zaleca Castrol Syntrax Longlife 75W-90.

Każdy producent ma opcje dobierz olej i możesz sobie posprawdzać co i jak. Tych olei trzeba tak niewiele że możesz kupić oryginał jak masz blisko ASO.

Opublikowano

:cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz.


Edit:

Chcialem sie podzielić informacjami.

Własnie wymieniłem olej w skrzyni manualnej i w dyfrze w żony 118i 2009r, przebieg auta 214400km.

Olej ze skrzyni zleciał w kolorze bursztynowym.

Zalałem OLEJ FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 1.2l + 110ml ArchOil 9100 - nie przelało się przez korek ale było tuz pod - można powiedzieć na styk.


Olej z mostu tylnego w trakcie odsysania przez przezroczysty wężyk byl także przejrzysty i klarowny.

Zalałem OLEJ FUCHS TITAN SINTOPOID 75W90 - weszlo okolo 0.8l + 90ml ArchOil 9100.


Po przejechaniu parunastu km nie odczuwam żadnych różnic, ale zobaczymy w perspektywie czasu.

Zmienilem olej poniewaz czasem pierwszy bieg na postoju nie chcial czasem wskoczyc, trzeba bylo puscic i ponownie nacisnąć sprzęgło. O dziwo jak podjeżdżałem do skrzyżowania i auto sie toczylo to redukcja/wrzucenie na jedynke zawsze bylo ok.

Miałk ktos tak kiedys ?


Tak sie teraz zastanawiam ze jak ktos ma na blacie 200tys km i zmienia olej w skrzyni a ten olej jest czarny to chyba to 200tys km juz kiedys bylo....


Pozdr

Tomek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.