Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no i jestem po zdjęciu zderzaka - udało się nawet nic nie połamać :) - moim oczom ukazała się chłodnica ale niestety (a może i stety) było tylko kilka suchych listków i trochę pyłu ale poza tym zero jakiegokolwiek większego syfu. Zapobiegawczo jednak przeczyściłem i zmontowałem wszystko z powrotem. Błąd dalej wyskakuje ok temp. 92stC.

 

Jednak jedna rzecz mi się rzuciła w oczy mianowicie przy skręceniu kół max w lewo jak dobija się kierownicę do końca słychać delikatny syk (jakby uchodzące powietrze?) i w tym samym momencie rusza się górny wąż chłodnicy - jakby wtedy dostawał właśnie dziwnego ciśnienia - czy to może być jakoś powiązane? - dodam, że układ wspomagania jak i chłodzenia odpowietrzony i poziom płynu zgodnie z miarkami.

Opublikowano

Masz prawdpodobnie niedrożną chłodnicę.

Ściągnij ją i zrób test przelewowy, woda przez nią ma się przelać jak przez garnek, jesli tworzy się nadcisnienie od strony od której wlewasz (np. z węza ogrodowego/weza prysznica), to masz chlodnice na złom.

Przy okazji tej operacji zalejesz jeszcze raz płynem w sposób prawidłowy, bo low level coolant po nagrzaniu to mi wygląda na zapowietrzony układ i z jakiegoś powodu nie chce się odpowietrzyć (moze przez tą chłodnicę).

Opublikowano

czyli również zacinający termostat może być przyczyną - tylko że wtedy dolny wąż też powinien twardnieć?

bo jeżeli niedrożna chłodnica to tylko górny byłby twardszy.

 

dobrze to rozumiem?

Opublikowano

Cześć,

 

dzisiaj jestem po spuszczeniu całego płynu, przepłukaniu chłodnicy i porządnym odpowietrzeniu.

 

jak na razie wszystko wydaje się w porządku. Temperatura nie przekracza 93stC podczas jazdy - raz na jakiś czas po ruszeniu ze świateł potrafi podskoczyć do 95stC ale parę sekund i wraca do normy. Jak na razie nie wyrzuca też błędu.

 

pojeżdżę jakiś czas i dam znać czy problem rozwiązany.

 

pzdr / Bartek

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

no i nic - problem powraca ale dotyczy tylko błędu płynu chłodniczego...

 

Co dziwne dzieje się to tylko przy jeździe po mieście. Jeżeli odpalę samochód i ruszę od razu w trasę to można zrobić jednorazowo i 1,5k km i błąd się nie pojawi. Następnego dnia odpalić samochód i zrobić 10km po mieście i wyskoczy błąd.

 

brak słów i pomysłów...

Opublikowano
też bujałem się dłuższy czas z wyskakującym bez powodu komunikatem o poziomie płynu, nie robiłem z tego problemu, bo wiedziałem, że płynu nie brakuje. Ostatnio ukruszył mi się kruciec w zbiorniczku wyrówn., więc wymieniłem go na drugi. Zbiorniczek dostałem kompletny ( 60 pln ) z korkiem i czujnikiem. Po wymianie jest ok., na razie komunikat nie pojawia się. Wychodzi na to, że winnym mogł być korek lub czujnik albo obydwa te elementy naraz.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć,

 

wreszcie problem rozwiązany :) :)

 

0 błędów poziomu płynu jak i temp teraz nie przekracza 93stC - w korkach i na klimie max 94stC - przy ostrym butowaniu wzrasta bardziej ale po chwili wyrównuje się do poziomu 93stC.

 

przeprowadzone 2 zabiegi więc nie wiem który pomógł (sądzę, że najbardziej ten pierwszy :D)

 

1. przepłukany układ środkami odkamieniającymi, wyciągnięta chłodnica płynu i wypłukana/wyczyszczona dokładnie w wew jak i z zew. wszystko złożone na nowo i zalane świeżym płynem - niby robione przez "mechanika" (byłego już zresztą) wcześniej.

2. wymieniony czujnik poziomu płynu.

 

ostatnio przepłukałem też dokładnie chłodnicę klimy z zew i IC co powinno jeszcze poprawić przepływ powietrza na chłodnicę płynu ale jak na razie nie zauważyłem żadnej różnicy poza odrobinę lepszym przyspieszeniem - choć może to już tylko siedzi w mojej głowie :)

 

pzdr/Bartek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.