Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

viewtopic.php?f=69&t=117886

 

Witam!

 

Podejrzewam że mam walniętą uszczelkę pod głowicą. Silnik dymi bardzo na biało czasami tworzy za sobą sporą mgłę oraz woda kapie po troszku z wydechu (woda nie ma zapachu płynu). Nie miałbym żadnych wątpliwości co do tego gdyby nie fakt, że płyn jest ciągle czyściutki (nie miesza się z olejem) i odwrotnie oleju tez nie przybywa. Masła na korkach wlewu oleju i płynu chłodniczego również nie zauważyłem. Jedyne co się dzieje to ubywa płyn chłodniczy oraz to dymienie i woda w wydechu. Może to być coś innego? Nie wiem jak to do końca sprawdzić a nie chce się naciągnąć na niepotrzebną naprawę.

 

Zapomniałem dopisać że silnik to M43b19TU 118km

Edytowane przez lesny1113
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrób test co2 i szukaj wycieku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
jak duży jest ten ubytek płynu ? dymienie na biało z wydechu w okresie zimowym jest naturalne szczególnie jeśli jezdzi się na niedługich dystansach para wodna zbiera sie w układzie wydechowym i odparowywuje i z tąd ten tym a jaki silnik masz w aucie ?
Opublikowano
a jaki silnik masz w aucie ?

 

Zapomniałem dopisać że silnik to M43b19TU 118km

 

Dymienie powinno ustać gdy cała woda odparuje a u mnie nawet na rozgrzanym silniku dymi i z wydechu kapie woda. Gdy jadę porównuje mniej więcej jak dymią inne benzyniaki to mój dymi najbardziej, czasami wydobywa się dosłownie mgła :D

Płynu ubywa dosyć szybko aż dochodzi do minimum, później już trochę wolniej ubywa, pewnie ze względu na mniejsze ciśnienie w układzie chłodzenia.

 

Zrób test co2 i szukaj wycieku.

 

Z tym raczej do mechanika czy sam mogę wykonać taki test?

 

 

Zauważyłem jeszcze że przed odpaleniem auta pływak w zbiorniczku wyrównawczym jest na górze (pływa sobie swobodnie) a po odpaleniu jest zasysany do środka zbiorniczka, czy tak ma być?

Opublikowano

Pływak nie powinien być zasysany sprawdz dokładnie czy nie masz wycieku płynu zbiorniczek od góry do dołu dokładnie dobrze jest zagrzać auto na max ten układ pracuje na dość sporym ciśnieniu nie odkręcaj korka :!: zwróć uwagę na obudowę termostatu miałem przypadek że tryskało z pod czujnika w termostacie ale tylko w momencie jak silnik pracował na obrotach powyżej 3000 tyś na biegu jałowym wycieku bym nie stwierdził

 

ps. nie odkręcaj korka na zapalonym silniku :D

Opublikowano

Trochę mnie zaniepokoiłeś, czym może być spowodowane zasysanie tego pływaka?

Może układ jest zapowietrzony i to przez podciśnienie? Dobrze myśle?

Opublikowano

Może tak być

Postaw samochód lekko z przodem wyżej odkręć odpowietrznik dolej płynu tak żeby był stan powietrze w czasie dolewania będzie się uwalniać odpowietrznikiem pozakręcaj wszystko odpal silnik nawiewy na max ciepło po 15 min zgaś silnik i poluzuj ponownie odpowietrznik ma wydostawać się ciecz zakręć śrubę jeżeli stwierdzisz że węże są już miękkie odkręć wlew uzupełnij płyn :)

możesz taką operację przeprowadzić nawet po przejechaniu kilku km uwaga na odkręcanie korka jak jest ciśnienie w układzie :!:

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.