Skocz do zawartości

Brak ogrzewania, brak mocy, temperatura po 2km 120 stopni.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

viewtopic.php?f=72&t=117890

 

Witam,

 

Niedawno (tydzień temu) kupiłem E39 z 99 roku z silnikiem 3,0 184 KM w automacie. Wszystko jak dostąd grało do czasu przeglądu. Po wyjeździe ze stacji diagnostycznej ledwo dojechałem do domu. Świeciły kontroli od ABS i kontroli trakcji a guzik przy panelu nie działał (jak kupiłem był ok). Nie przeszkadzało mi to w jeździe ale zaczęły się dziać inne rzeczy. Przy nawet 32 stopniach nastawionych na nadmuch nadal leciało zimne powietrze mimo, iż temperatura wskazywała 90 stopni. Po niespełna 5 km zaczęło brakować mocy i nie zebrał mi się na obroty powyżej 1500. Do tego w szybkim tempie rosła temperatura do momentu, aż komputer zaczął piszczeć i pokazało mi max na wskaźniku temp. Dojechałem do mechanika i okazało się, że wtyczka od turbo nie ma zabezpieczenia i się rozpieła. Ok, kontroli zgasły, ale ogrzewania dalej nie było. Wyjechałem może ze 2 km od mechanika i powrocie do samochodu (wizyta w sklepie) wyżej wspomniane kontroli zaczęły znowu świecić. Moc spadła a temp ponownie skoczyła na 120 stopni. Uprzedzam pytania. Płyn chłodniczy jest.

proszę o pomoc, jakieś ewentualne porady. Wiem, że nie obejdzie się bez wpięcia w komputer ale chciałbym wiedzieć mniej więcej co może być przyczyną, bo nie znam się na tyle by ocenić samemu i zweryfikować to co powie mi mechanik jak się zajmie samochodem.

Czekam niecierpliwie na odpowiedź i z góry dzięki.

Pozdrawiam

MB

Opublikowano

Odnośnie temperatury - jak podane wyżej - zapowietrzenie, pompa, termostat.

 

Odnośnie kontrolek - czujniki, sterownik lub przewody. Trzeba puścić diagnostykę na start. Jak wywali czujnik, to na tej osi zamienić czujniki, skasować błąd, zrobić rundkę do wyskoczenia błędu i znów odczytać. Jak się zmieni miejsce błędu (strona), to czujnik. Jak nie, to coś po drodze lub sterownik.

Opublikowano
Szukałem informacji odnośnie odpowietrzania, bo nie miałem jeszcze do czynienia z takim układem. Wszystko spoko tylko w moim 530 nie ma odpowietrznika tam gdzie na to wskazują osoby tłumaczące jak to zrobić, jest tylko wlew płynu chłodniczego i tyle. Może mnie ktoś poratować wiedzą, która najlepiej jakby zawierała łopatologiczne info jak odpowietrzyć układ. Bo szczerze mówiąc z deka się pogubiłem. Jedni piszą, że ma być silnik włączony inni, że nie a jeszcze gdzie indziej wyczytałem, że nie ma być ale w odpowiednim momencie trzeba zapalić samochód.
Opublikowano

Jeden odpowietrznik jest z przodu na wężu, a drugi pod filtrem kabinowym od strony kierowcy (przynajmniej ja tak mam)

Odpowietrzałem układ dwa razy, po wymianie termostatu i pompy, zalewałam układ płynem potem odkręcał odpowietrzenie

na wężu z przodu a następnie ten pod filtrem kabinowym, silnik cały czas na chodzie sprawdzałem czy strumień przelewowy

nie zawiera bąbelków powietrza i już. Zresztą możesz sobie zobaczyć tutaj gdzie masz odpowietrzniki.

https://www.google.pl/search?q=odpowietrzniki+bmw+e39+530d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=emy3VK7DOMS2UcPDgugH&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1366&bih=610#imgdii=_&imgrc=EolsU5SOtRBeRM%253A%3BlatCZcHKAmAVZM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.picshot.pl%252Fpthumbs%252Flarge%252F168289%252FDSC_0055.JPG%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.bmw-klub.pl%252Fforum%252Fviewtopic.php%253Ff%253D72%2526t%253D192188%3B350%3B263

 

Lub po VINIE tutaj

http://www.realoem.com/bmw/select.do

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.