Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem ze swoim bmw E46 316i. 105km rocznik 99.

Juz od kilku miesięcy , chwile po odpaleniu zimnego silnika (czyli codziennie rano) pod maską słyszalne było charakterystyczne buczenie, lecz trwało ono jakieś 2 sekundy, po czym cichło i był spokój, wiec nie robiłem sobie nic z tego. Gdy w dalszej czesci dnia odpalałem samochód, na juz nieco rozgrzanym silniku, nie bylo tego problemu. Od kilku dni problem się nasilił, ponieważ to buczenie nie trwa już kilka sekund, ale około minuty, po czym sie uspokaja i znowu jest spokoj na cały dzien. Czasami jesli mocniej przygazuje, to buczenie szybciej przechodzi. Auto jedzie normalnie, no ale buczy dość głośno, więc normalne to nie jest. Dodatkowo cały czas podczas pracy silnika słychać jakby lekki świst, jakby niewiem, powietrze gdzies uciekało. Prosze o pomoc, co to może być, od czego zacząć? Kilka dni temu oddałem auto do znajomego żeby pokasował mi błędy ( podczas wymiany klocków urwałem cod nich czujnik, i cały czas swiecił), ale podejrzewam że nie ma to zadnego znaczenia z moim problemem.

Opublikowano
A czy wiesz miej więcej z jakich okolic silnika dochodzi te buczenie ? Rano zanim odpalisz auto zdejmij pasek może napinacz albo pompa wspomagania buczy bez paska się okaże :wink:
Opublikowano

Kolega ktoremu oddałem auto pare dni temu, napisał mi że zatkał egr metalową blaszką, dzieki temu powinno lepiej jezdzić. Czy może to być przez to? Wg niego niema to zadnego zwiazku, poniewaz egr odpowiada tlyko za spaliny, a przed zatkaniem egru rowniez buczalo tyle ze krocej. Natomist tego świstu wczesniej nie bylo.

Niepasuje mi jedna rzecz, z tego co wiem EGR juz kiedys był zatykany, lez w zupełnie innym miejscu niż gość go zatkał teraz. Na zdjeciu zaznaczyłem miejsca w których EGR jest zatkany blaszką, na niebieskio jest miejsce w którym był zatkany jak juz kupiłem auto, czyli ponad rok temu, a na czerwono miejsce w którym został zatkany kilka dni temu. Jest to wgl zrobione poprawnie? Czy moze wywalić te blaszki? Obok nowo zatkanego egru(czyli miejsce zaznaczone na czerwono) gosc zalozył jakis nowy wężyk, który pewnie za coś tam odpowiada, bo mowi że stary był odpięty i pęknięty.

 

10922017_894721937226917_467614240_n.jpg?oh=fa3e2402624cb458d5ea1a3580f7ba2e&oe=54B0E035

Opublikowano

W czerwonym punkcie rgr ok ale czemu to służy zatkanie czy czujesz poprawę jazdy wydaje mi sie że nie odnośnie tematu nawet zatkanie egr nie powinno dawać odgłosu buczenia

 

ps. jeżeli to twój silnik na focie to gratulacje :cool2:

Opublikowano

No domyslnie mialo sluzyc lekkiej poprawie osiagow, jednak szzceze mowiac nie widze jakiejs znaczacej roznicy. Szzceze mowiac wiem doskonale, ze z 316i nie zrobie szatana drogowego, przyzwyczailem sie juz do jego mozliwości :) Problem z dluzszym buczeniem pojawil sie po zatkaniu tego egr w miejscu zaznaczonym na czerwono, jakos nie chce mi sie wierzyc ze to zbieg okolicznosci. A zatkanie egr'u w miejsu zaznaczonym na niebisko jest ok?

Niestety to nie moj silnik, zdjecie znalazlem w necie, w celach czysto pogladowych :)

Opublikowano
No domyslnie mialo sluzyc lekkiej poprawie osiagow, jednak szzceze mowiac nie widze jakiejs znaczacej roznicy. Szzceze mowiac wiem doskonale, ze z 316i nie zrobie szatana drogowego, przyzwyczailem sie juz do jego mozliwości :) Problem z dluzszym buczeniem pojawil sie po zatkaniu tego egr w miejscu zaznaczonym na czerwono, jakos nie chce mi sie wierzyc ze to zbieg okolicznosci. A zatkanie egr'u w miejsu zaznaczonym na niebisko jest ok?

Niestety to nie moj silnik, zdjecie znalazlem w necie, w celach czysto pogladowych :)

Wywal tą blachę i doprowadz punkt niebieski do stanu pierwotnego te zaślepianie ,odłączanie nic tu nie da i zobaczysz czy dalej buczy

Opublikowano
Tak trochę wnikam w te zaślepki a czy maż możliwość wrzucić fotki z zaślepieniem w polu niebieskim bo tak się zastanawiam co tam zaślepili jakiś wężyk gdzie jest wpięty z tego co kojarzę tam nie ma co zaślepiać
Opublikowano

Oto zaslepienie w polu niebieskim:

 

10888176_894750597224051_1080673485_n.jpg?oh=3078875016789943144840f51c5ef0fe&oe=54B1A8F5

 

10928082_894750583890719_860132643_n.jpg?oh=1b7039d212b40b6fb7e64f66c20515e9&oe=54B0B7F4

 

A tutaj z blizszej odległości zaslepienie w polu czerwonym, za nim widac mały zółty wezyk, ktory ten gosc tam zalozył, wczesniej był tam inny wężyk ale lekko peknięty i sciagniety:

 

10928475_894750620557382_968762724_n.jpg?oh=62d75addebd1f9c0a2abadebfde9f943&oe=54B07C05

Opublikowano
Oto zaslepienie w polu niebieskim:

 

10888176_894750597224051_1080673485_n.jpg?oh=3078875016789943144840f51c5ef0fe&oe=54B1A8F5

 

10928082_894750583890719_860132643_n.jpg?oh=1b7039d212b40b6fb7e64f66c20515e9&oe=54B0B7F4

 

A tutaj z blizszej odległości zaslepienie w polu czerwonym, za nim widac mały zółty wezyk, ktory ten gosc tam zalozył, wczesniej był tam inny wężyk ale lekko peknięty i sciagniety:

 

10928475_894750620557382_968762724_n.jpg?oh=62d75addebd1f9c0a2abadebfde9f943&oe=54B07C05

 

 

to gdzie zaznaczyles w punkcie niebieskim to zatkal Ci odme a konkretniej tam powinien byc zawor z membrana, zamiast go wymienic ktos zaslepil...

 

i tak sie wogole teraz zatsanawiam czy to buczenie jak nazywasz rano czy nie chodzi Ci o pompe powietrza wtornego ?? bo sadzac po tym co opisujesz to jest wlasnie to, i to ma buczec ja mam tak samo, chodzi chwile na zimnym silniku i tyle teraz jest chlodniej i dlatego to zauwazyles

Opublikowano
Jak kupiłęm auto ponad rok temu to byl tam przylozony tylko kawalek plastiku i przylozony jakims plastikowym wlansie zaworem polaczonym z dosc grubym wezykiem, auto wlasnie grubilo wtedy obroty. Znajomy ,,mechanik" wtedy wyciagnał ten wezyk zupelnie razem z tą nakrędką, a zamiast tego kawalka plastiku na stale przykrecil metalowa blaszke.Od tej pory silnik pracował równiutko, nic sie nie poci. Wąż z pokrywy klawiatury? mozesz to troszeczke rozwinąć? :) Czy bak tego zaworu odmy moze jakos negatywnie wplywac na uzytkowanie auta? Jeśli chodzi o to buczenie, no to nie ejst to moja pierwsza zima tym autem i wczesniej tak nie było, tymbardziej ze buczy dość głośno, i jak jade to na pewno wszyscy dookola slysza ze cos jest nie tak... Tak jak mowie, do tej pory bylo to tylko 2 sekundowy odglos chwile po odpaleniu silnika, obojetne czy stal czy jechal, a odkad ten egr zostal zatkany, zamiast 2 sekund jest okolo minuty...
Opublikowano
Jak kupiłęm auto ponad rok temu to byl tam przylozony tylko kawalek plastiku i przylozony jakims plastikowym wlansie zaworem polaczonym z dosc grubym wezykiem, auto wlasnie grubilo wtedy obroty. Znajomy ,,mechanik" wtedy wyciagnał ten wezyk zupelnie razem z tą nakrędką, a zamiast tego kawalka plastiku na stale przykrecil metalowa blaszke. Od tej pory silnik pracował równiutko, nic sie nie poci. Wąż z pokrywy klawiatury? mozesz to troszeczke rozwinąć? :)

N końcu pokrywy klawiatury jest wąż idzie on praktycznie pod filtrem kabinowym i dalej gdzie jest podpięty jego koniec czy tak tylko wisi :?:

Opublikowano
dokladnie nie wiem jakie sa skutki wywalenia zaworu odmy, ale on sluzy do odpowietrzania skrzyni korbowej ??? jezeli zle pisze niech mnie ktos poprawi, osobiscie bym sie nie zastanawial i zrobil jak nalezy zamowil ten zawor i zalozyl kupowalem go rok temy dalem chyba 60zl na allegro, co do buczenia moze pompa powietrza wtornego sie rozszczelnila i dlatego glosniej buczy ? przyluz do niej reke jak dmucha na boki powietrzem to pewnie jest rozszczelniona odpal auto i przysluchaj sie czy zniej nie buczy powinno byc odrazu wiadomo czy to z niej czy nie bo dosyc glosno buczy
Opublikowano

Lekko zlokalizowałem zrodlo buczenia, aczkolwiek nie wiem dalej jak je wyeliminować. Jest to zwiazane raczej z zatkanym egrem. Dzisiaj mi nic nie buczało, az sie w sumie dziwiłem czemu. Dopiero na zdjeciu które wam wysłałem zauwazyłem żw odpiął się jakis wezyk przez płynie powietrze :

10912829_894781323887645_1880758719_n.jpg?oh=47f98d8142abd178b17de367245d04c1&oe=54B0A9E2

Stąd ten swist powietrza, przy odpiętym wezyku nic nie buczy, natomiast jak wepne ten wezyk, to auto zaczyna głośno buczec tak jak opisywałem wczesniej...

Opublikowano
to jest wezyk od pompy powietrza wtornego pewnie pompa siadla i dlatego tak glosno chodzi ja stawiam na to pewnie wymiana zalatwi sprawe
Opublikowano

odłącz wtyczke od pompy powietrza - powinno ucichnąć

Skoro zaślepiony masz zawór recyrkulacji to pompa pow. wtórnego i tak ci jest nie potrzebna - odłącz i po sprawie.

gg5553463
Opublikowano
A sprawdzales samą pompę powietrza? Miałem ten silnik i u mnie powietrze uciekalo od góry przez gumową membranę. Nity które tam były nie trzymały już tak jak powinny
Opublikowano
Mhm... a w jaki sposób odłączyć tą pompe powietrza? :) I czy nie bedzie to miało negatywnego przelozenia na dalsze uzytkowanie auta? U mnie niby wszystko trzyma, zadne powietrze nie ucieka przez ta pompe...
Opublikowano
Odpiąłem pompe powietrza (wypiąłem tylko ta wtyczke która jest w nią wpięta od spodu) i buczenie ustało. Teraz sie zastanawiam, wymieniać tą pompe, czy zostawić tak jak jest, i jezdzic bez niej?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.