Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam ostatnio mialem nietypowa przygode wjechalem na plaze i co sie okazalo nie moglem z niej wyjechac autko cały czas sie zakopywało nie pomyslalem ze tak moze byc :mad2: bo mam szerokie opony 195 /60 .Po parunastu probach nie zwrocilem uwagi na temp ,kreska wskoczyla na czerwone pole .Od tego czasu bierze mi olej no i na ostatnim cylindrze przy szybie na świecy osadza sie bialy nalot ktory łatwo odpada po zeskrobaniu paznokciem. Dodam ze silnik mam suchy a olej ktoredys ucieka :cry2: i to w ilościach litra na 2000 km .Prosze o jakies rady co sprawdzić i jak to naprawić

Narazie E30 316 ,ale i tak wszystko wyprzedzam !!!

-------NEXT-------> E36 325

Opublikowano
własnie sprawdziłem wszystko ok nic nie widac,może to pierścienie słyszałem o sposobie sprawdzenia wykręcania korka oleju na zapalonym silniku, u mnie troche spadaja obroty i silnik sie trzesie ale chodzi non stop nie zgasnie ,a z korka dmucha powietrze to dobrze ?

Narazie E30 316 ,ale i tak wszystko wyprzedzam !!!

-------NEXT-------> E36 325

Opublikowano
no wlasnie ale tez ci dmucha z otworu po korku bo niektorzy mowia ze to zły objaw

Narazie E30 316 ,ale i tak wszystko wyprzedzam !!!

-------NEXT-------> E36 325

Opublikowano

Prawdopodobnie przegrzałeś silnik i pierścienie straciły sprężystość.

Wariant drugi to mogły się zapiec pierścienie w rowkach na czwartym cylindrze, bo tam chłodzenie jest najsłabsze. Mogą też być obie te sytuacje naraz. Zdarza się nawet że pierścienie pękają.

Wszystko co teraz możesz zrobić to jeździć trochę delikatniej i może zużycie oleju wróci do normy po jakiś czasie. Znam to z własnego przykładu.

Jak chcesz mieć ok. od razu to rozbieraj silnik i wymieniaj pierścienie, ale też nie będziesz mógł od razu normalnie jeździć, bo trzeba parę tysięcy docierać silnik.

Opublikowano
No wlasnie zabieram sie raczej za rozbiurke bo chyba zbankrutuje na oleju, a pozatym u mnie musi byc wszystko ok w motorku hehe , a co z tym nalotem na świecy to taki spalony odkładający sie olej. Acha jeszcze jedno znasz mozeprzypuszczalny koszt całej operacji i czy to tylko moga byc pierścionki

Narazie E30 316 ,ale i tak wszystko wyprzedzam !!!

-------NEXT-------> E36 325

Opublikowano

Koszt operacji trudno ocenić, bo same pierścienie to wariant optymistyczny. Zależy w jakim stopniu masz zużyty silnik. Przy okazji nieraz warto wymienić panewki korbowodowe. Do tego uszczelka pod głowicą itp.

Najlepiej jakbyś z tym jechał do mechanika. On ci wszystko zweryfikuje i powie co jest do wymiany. Nieraz są wybite rowki w tłokach i trzeba zastosowac wyższe pierścienie, jednocześnie roztaczając rowki w tłokach na odpowiedni wymiar. To nie jest takie proste.

Jednak zanim weźmiesz się za rozbieranie silnika, usterkę trzeba dokładnie zdiagnozować. Trudno jest coś powiedzieć na 100% jeśli się nie widzi auta.

Opublikowano (edytowane)
własnie oto chodzi ze silnik jest po remoncie jakies 1.5 roku temu i to generalnym był rozebrany na części i złozony bo wczesniej to kumpla autko bylo a on to maniak i jak cos mu sie nie podoba to odrazu wymienia na nowe takze pewnie reszta nie wchodzi w rachube chyba ze cos poszlo przez te przegrzanie albo jego nastepstwa ,bylo cacy autko wiedzialem co biore tylko zj...... z tym przegrzaniem i lipa , pozatym chodzi cacy na nic nie narzekam tylko ten olej ajjj :mad2: Edytowane przez loozman

Narazie E30 316 ,ale i tak wszystko wyprzedzam !!!

-------NEXT-------> E36 325

Opublikowano
oby ale i tak czeka mnie nie lada remoncik ,zdjecie głowicy itp itd okaze sie jak zdejme głowice

Narazie E30 316 ,ale i tak wszystko wyprzedzam !!!

-------NEXT-------> E36 325

Opublikowano
Witam kolegow.Zanim zabierzesz sie za rozkrecanie czegokolwiek w takim przypadku jak u ciebie warto najpierw zrobic diagnostyke silnika chodzi mi w szczegolnosci o pomiar cisnien sprezania i pomiar cisnienia oleju.POo takim zabiegu bedziesz juz cos wiedzial w jakiej kondycji jest motorek.POZDRAWIAM Karol :mrgreen:
NIE MA JAK 192 KM
Opublikowano
W sumie masz racje tak zrobie zaczne od najmniej kosztownych operacji bo chyba nie sa drogie tak przypuszczam, znasz moze ich cene ,acha i jak sie mierzy ciśnienie oleju

Narazie E30 316 ,ale i tak wszystko wyprzedzam !!!

-------NEXT-------> E36 325

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.