Skocz do zawartości

BMW E46 Coupe 318Ci 1.9 m43 118km rok 2000 Problem z ogrzewa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam taki problem moja bunia słabo grzeje w kabinie, a z tego co wiem bmka powinna grzać w środku tak ze powinien być skwar.

Mianowicie jak jadę i jak są większe obroty to jakoś tam grzeje w środku lecz jak się zatrzymam to juz leci chłodne powietrze.

Mam instalacje gazową w zeszłym roku cały czas się mi zapowietrzała i ubywał płyn chłodniczy okazało się ze chłodnica się rozwarstwiła od dołu to ją wymieniłem na nową.

Mam instalacje gazową w aucie.

 

Proszę o jakieś rady jak zdiagnozować co to może być uszkodzone bo co inny mechanik to inna diagnoza - pompa wody, elektrozawór,zapowietrzony, nagrzewnica, termostat czyli wszystko, a nie chciał bym wszystkiego wymieniać.

 

Może ktoś na początek ktoś doradzi jak prawidłowo odpowietrzyć jakimś dobrym i sprawdzonym sposobem.

 

Proszę o pomoc i jakieś rady o czego tu zacząć.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

No i dobrze obstawiają teraz musisz wszystko sprawdzić nie od razu wymieniać

na pierwszy strzał

pompa może już umarła

termostat

 

tak na odległość mało prawdopodobne żeby ktoś od razu wskazał ci uwaloną część

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Na początek postawiłem na elektrozawór nagrzewnicy kupiłem używany najpierw sprawdziłem na zasilaczu i działa otwiera i zamyka się wymieniłem i efekt ten sam.

Stary elektrozawór też działa.

 

Teraz postawie na pompę wody jak będę miał czas to zdemontuje i zobaczę jak wygląda w środku.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam. Odświeżam temat ponieważ cały czas się borykam z problemem ogrzewania.

 

Byłem u gazownika zmienił mi podłączenie przewodów od parownika ponieważ były podłączone w zły sposób. Teraz może troszke lepiej grzeje na obrotach.

 

Wymieniłem także korek wlewu płynu chłodniczego na nowy oryginalny z aso, odpowietrznik także mam nowy z aso.

 

Nie dawno wymieniłem pompe wody na nową jakąs tam kraft. Po wyjeciu starej wypadł jakiś tam czarny ułamany plasticzek na pewno nie od pompy stara pompa wszystkie wirniki miała całe. Efekt mam taki sam może trochę ciszej samochód chodzi bo ta stara pompa coś nieraz sobie zgrzytała nieraz.

 

Zauważyłem że jak jeżdżę samochodem po rozgrzaniu i przejechaniu 10km chłodnice mam zimną od połowy w dól (chłodnica wymieniona rok temu na nową bo się wybrzuszyła od dołu) i wentylator to nie wiem czy się w ogóle załącza i czy po winien się załączać przy takich temperaturach jak mamy teraz nie widziałem jeszcze zęby się kiedykolwiek kręcił.

Samochód odpowietrzałem to leciało na obrotach cieple powietrze z prawej strony na pasażera a na kierowce chłodne odpowietrzyłem jeszcze raz to teraz na obrotach leci cieple na kierowce na pasażera też ale słabsze.

 

Przewody oglądałem nie ma wycieku płynu.

 

Termostat nie wiem czy wykluczyć czy nie bo by albo się fura grzała albo była nie dogrzana wskazówka idealnie w pionie. Na teście 7 temperatura po rozgrzaniu 102-105 stopni raz było maksymalnie 106

 

Nie wiem co to może być jakieś porady - wskazówki bo już nie mam pomysłu może nagrzewnica już umarłą ale to chyba by było zawsze słabe ogrzewanie. Nie wiem co teraz mam z tym działać.

 

Proszę o jakąś podpowiedź

Dziękuje i pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.