Skocz do zawartości

ŚWIATŁA DZIENNE-WSPARCIE- wyjaśnienie jak dla 5 latka :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Bardzo proszę o małe wsparcie. Temat dość mocno był poruszany na forum ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na swoje wątpliwości, a wszyscy dobrze wiemy iż bawiąc się komputerem możemy narobić sobie więcej szkód niż to warte....Związku z tym bardzo proszę o odświeżenie tematu.

Mam BWM 318i z 2002r po lifcie...; zainstalowałem INPA - zgodnie z instrukcją działa bo kasowałem błędy np sondy - jest Ok, działa, komputer łączy się z autem.

Przechodzę do kodowania świateł... wykonuje wszystko zgodnie z instrukcją zamieszaną na forum itp... tyle że po weryfikacji BASIC FUNCITON w notatniku zgodnie z instrukcją powinienem po zmieniać/aktywować funkcję:

 

DRL_DIMMUNG

wert_01

TAGFAHRLICHT_ECE

nicht_aktiv

GED_FL_ALS_DRL

nicht_aktiv

 

Niestety nie mogę odnaleźć takich funkcji, jedynie znajduje

DRL_WERT_DIMMUNG

wert_01

TAGFAHRLICHT_ECE

nicht_aktiv

 

NIe mam funckji - GED_FL_ALS_DRL

 

Po za tym jak na końcu klikam opcję "wciskamy Execute Job" - pojawia się informacja o zapisie z nazwą LSW.OBDII - to standardowe i prawidłowe działanie

 

Dodam iż przełącznik świateł mam z opcją A - automatycznie..

Podstawowe pytanie brzmi gdzie popełniam błąd:

1. Czy jest to wina instalacji INPA i należy zainstalować nowy program jeśli tak to proszę o linka lub podpowiedź, który będzie najlepszy ??

2. Czy jest może jakiś inna właściwa instrukcja ??

3. Czy błędnie wybieram komunikacje ALSZ praz moduł na ALSZ - na marginesie jakby ktoś podesłał mi linka, gdzie będzie opisane co to są za moduły ALSZ, LSW - było by mi również łatwiej ??

4. Ponadto wybierając przez ECU proces komunikacji pojawia się lista 8-10 możliwości np. ALSZ - gdzie mogę znaleźć oznaczenia pozostałych, skąd wiedzieć które użyć przy jakim aucie

5. Po za tym można gdzieś zaleść dobrą instrukcję INPA, NCS itp - może być w jężyku angielskim

 

Bardzo proszę o zrozumienie, zdaje sobie sprawę iż może gdzieś te tematy były poruszane nie mniej nie odnalazłem dość jasne odpowiedzi.... ewentualnie aby nie powtarzać tysiące razy tych samych tematów bardzo bym prosił o prywatny kontakt osoby, która poświęciła by mi czas i mailowo wyjaśniła wszelkie wątpliwości.

 

Z góry wielkie dzięki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Instrukcja kodowania świateł

Edytowanie profilu w NCS do kodowania w przez plik FSW_PSW.MAN

1. Uruchamiamy NSC (opis tyczy się NCS3.0.8 i NCS 3.1.0 w w 4.0.1 nie ma profilu expertmode trzeba samemu stworzyć)

musimy stworzyć profil tak więc klikamy

File-load profile -

expertmode - OK

następnie File- Edit prifl - hasło: repxet - ok

wybieramy w car/key memory przycisk Individualisierung i zaznaczamy wszystkie 3

opcje czyli :

individualierung aktiv, kernfunktionen, trace individualizable FSW/PSW - ok

conistance check = sprawdza czy wszystko

klikamy przycisk FSW/PSW i zaznaczamy ptaszkiem FSW/PSW-Manipulate with

FSW_PSW.MAN

OK OK

możemy zapisać ten profil żeby za każdym razem tego nie robić File -save i

nazywamy np E46

2. W katalogu ncsexpert/work utwórz pusty plik FSW_PSW.MAN (np. w notatniku)

 

 

3.Można tez tak mając gotowe profile przykładowo :

Włączamy zapłon.

Musimy mieć profil dla NCS z indywidualizacja lub np utworzony wcześniej "E46" wybieramy ten profil ale dla tych co nie umieją tworzyć profili to niech ściągną gotowe, a w NCS 4.01 to mało kto sobie poradzi z tworzeniem np czystego expertmode.

Musimy mieć utworzony pusty plik FSW_PSW.MAN w ncsexpert/work

F1 (VIN/ZCS/FA),

F3 (ZCS/FA f.ECU)

(wybieramy model bmki (np. E46) oraz moduł do połączenia np: EWS)

F6 back

F4 "Process ECU"

wybieramy LSZ (w nowszych ALSZ) i wciskamy OK

F2 job

wybieramy CODIERDATEN_LESEN i wciskamy OK (zmieniamy na sczytywanie danych z auta)

F3 Execute Job

teraz plik FSW_PSW.TRC będzie dużo mniejszy, w nim są zapisane dane z naszego modułu.

Kopiujemy go np. na pulpit.

Za pomocą notatnika zmieniamy poniższe parametry z activ na nich_activ:

 

US DRL swiatla dzienne

LSZ od CI31 (CodierIndex)

 

GED_FL_ALS_DRL

aktiv

DRL_DIMMUNG

wert_02

 

Postojowki jako swiatla dzienne (opcjonalnie dl tych co chcą tak ryzykować)

LSZ od CI37

 

PO_ALS_DRL

aktiv

 

wybieramy opcje do zmiany które chcemy

 

Jak już zmieniliśmy powyższe wartości na activ (lub na nicht_activ jak nie chcemy aktywować) to zapisujemy plik jako FSW_PSW.MAN i kopiujemy do katalogu ncsexpert/work.

F2 job

wybieramy SG_CODIEREN i wciskamy OK (zmieniamy na zapisywanie danych w aucie)

F3 Execute Job (czekamy aż pokaże się coding end)

F6, wyłączamy NCS Export.

Wyłączamy zapłon. gotowe

 

 

Jak nie masz niektórych opcji ( ja w LSZ mam ale mam ksenony w uboższych wersjach sterowników nie zawsze jest wszystko dostępne)

bywa też że ktoś usunie te opcje jest możliwość sprawdzenia zczytaj sterownik EWS czyli wykonaj plan do F1 >F3 > E46 > moduł do komunikacji EWS i jak zczyta to

w NCSEXPER/ WORK jest plik FSW_PSW.TRC dla całego samochodu, otwórz w notatniku i sprawdź czy te opcje są, jak są to mozna je przywrócić w ALSZ pustym plikiem MAN

tylko nie zapomnij po każdym kodowaniu wyczyścić cały WORK zostaw tylko pusty FSW_PSW.MAN (i jak ma się ori 3 puste pliki ze starszych NCS ale nie konieczne jest to)

Kolego na youtube są filmy jak kodowanie NCS wygląda, wystarczy tylko wpisać BMW NCS.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Ok..dzięki za podpowiedź...działa. Nie mniej w pozycji przełącznika auto...na zewnątrz pala mi się cały czas światła mijania. Z tego co się orientowałem to czujnik zmierzchu powinien automatycznie przełączać pomiędzy dziennym i a mijania. Czy jeszcze jakaś opcje powinienem uruchomić ??
Opublikowano
Ostatni kodowałem sobie DRL i miałem ten sam problem, pomógł zapis TAGFAHRLICHT_ECE nicht_activ. Ponadto o tej porze roku sprawdzaj działanie DRL w godz. 11-13 później jest już słabe światło jak masz ustawioną wysoką czułość sensora zmierzchu to będzie odbierał ranek i popołudnie jako zmierzch. Na wiosnę i lato działa normalnie.
E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam. Chciałbym się podpiąć do tematu świateł dziennych.

Nurtują mnie dwie rzeczy:

1/ Zapalanie świateł dziennych dopiero po uruchomieniu silnika -- czy jest taka możliwość?

2/ W wersji z ręczną regulacją wysokości świateł, po przełączeniu na pozycję świateł postojowych, światła dzienne wyłączały się. Można było zostawić odpalony samochód tylko na pozycyjnych światłach. W tej chwili mam samochód z samopoziomującymi się światłami i przełącznikiem z automatycznym włączaniem świateł. Światła dzienne kodowałem tak samo, ale w tym przypadku dzienne świecą również w pozycji świateł postojowych :roll:

Czy może ktoś sprawdzić jak to jest w Waszym przypadku z tymi dziennymi, ewentualnie, która opcja może odpowiadać za to. Myślałem, że może LSZ_VARIANTE, ale nic z tego :(

 

Z góry dzięki za wszelkie uwagi.

A wszystko to przez REKINA ;-)
Opublikowano

Dzięki, tego się obawiałem, mówi się trudno. Może trzeba byłoby coś przy przełączniku grzebnąć :?: Dogrzebałem się natomiast do jednej opcji, która wyłącza światła dzienne (w zasadzie długie) na moment rozruchu silnika.

FL_KL_50 aktiv

To samo można zrobić ze światłami mijania oraz przeciwmgielnymi.

AL_KL_50 activ
NSW_KL_50 activ

A wszystko to przez REKINA ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.