Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
pytanie w sumie do wlascicieli w/wymienionych aut. Czy jestescie zadowoleni z samochodow ? Z czego nie jestescie zadowoleni podczas uzytkowania tych aut ? Jakie sa realne koszta utrzymania ? Jakie bolaczki ? I ostatnie- czy kupilbyscie jeszcze raz ten samochod ? Pozdrawiam
Opublikowano
pytanie w sumie do wlascicieli w/wymienionych aut. Czy jestescie zadowoleni z samochodow ? Z czego nie jestescie zadowoleni podczas uzytkowania tych aut ? Jakie sa realne koszta utrzymania ? Jakie bolaczki ? I ostatnie- czy kupilbyscie jeszcze raz ten samochod ? Pozdrawiam

 

No w koncu moge sobie popisac :D :D :D

Tak jestem zadowolony z tego samochodu, w koncu to najladniejsze (dla mnie) BMW wszechczasow.

Nie ma rzeczy z ktorych bylbym niezadowolony, no moze jedna - to auto uzaleznia i chcialoby sie nim jezdzic i jezdzic - a to sporo kosztuje.

 

Jakie sa realne koszta utrzymania

Zrobilem lekko ponad 11tys km i w tym czasie wydalem na auto 16tys zl (oplaty, paliwo, eksploatacja, itp). Dodam ze nie mialem zadnych awarii, bo to z pewnoscia mocno by odbilo sie na mojej kieszeni.

 

Jakie bolaczki ?

Bolaczka sa zaniedbane egzemplarze. Jak kupisz e31 ktore zacznie sie sypac to szybko sie wyleczysz z tego auta.

 

I ostatnie- czy kupilbyscie jeszcze raz ten samochod ? Pozdrawiam

Bez zastanawiania kupilbym to auto po raz drugi, chociaz mam nadzieje ze nie bedzie takiej potrzeby bo przywiazalem sie do egzemplarza ktory mam aktualnie, no chyba ze do kolekcji zeby byla parka to bym poszukal Alpiny :D

Opublikowano
jedyna lipa, to ze jest ciezkie(ciezsze od e32) i trudno znalezc manual

 

Zalezy od jakiego e32, bo 750i akurat jest ciezsze. Ale fakt masa auta jest spora.

Jesli chodzi o manual to osobiscie nie polecam, akurat sporo sie dowiedzialem na temat tej skrzyni od pewnego wlasciciela e31. No i jesli chodzi o sama jazde to tez uwazam ze automat lepiej pasuje do V12.

Opublikowano

Jak bym kupował E31 to tylko w automacie...... :cool2:

Bo to jest luksusowe GT a nie czysto sportowy samochód....

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
Marcin850i- co jest nie tak z manualna skrzynia ? Bo chodzi mi o 840i wlasnie w manualu.

 

Hmm. Tez na poczatku zalowalem ze nie kupilem manuala, dopoki nie przejechalem sie takowym. Pierwsze co po przejazdzce pomyslalem to ze nie dziwie sie dlaczego 90% osemek wyszlo z automatem.

Biegi sa bardzo krotkie (dwojka ledwo do 100km/h starcza) i jak dla mnie zdecydowanie za krotkie. E31 sluzy do spokojnej jazdy (taka jest charakterystyka tego auta) i manual w ogole sie tu nie komponuje. No i nie ma tego dzwieku jak auto jedzie bulwarem i automat pieknie przeciaga obroty (chodzi mi o taki efekt jak jest spalone sprzeglo w manualu).

Dodam ze jak sie popsuje taka skrzynia to jest BIG problem z czesciami, podobno skrzynia jest nierozbieralna - to mi mowil ktos kto ma osemke dluzej niz ja i musial kupic nowa skrzynie. Chociaz z automatami sa nie mniejsze problemy...

To wszystko tyczy sie wersji V12, nie wiem jak to wyglada w V8.

 

Na koniec troche literarury fachowej:

 

ADAC SPECIAL AUTO 92

"Nie mam tylko pojecia, po co komu 6 biegowa skrzynia, jak sie ma taki fantastyczny moment 450Nm. Spokojnie wystarczylyby nawet 3 przelozenia. Nasza sugestia: raczej przekladnia automatyczna"

 

ADAC SPECIAL AUTO 93

"Uzupelnia go tez 6-biegowa skrzynia przekladniowa, ktora w zasadzie jest zupelnie niepotrzebna, poniewaz silnik jest tak elastyczny, iz wystarczy pierwszy bieg do ruszania i szosty do dalszej jazdy. Ale luksus zawsze laczyl sie ze zbytecznoscia"

Opublikowano
Marcin850i- co jest nie tak z manualna skrzynia ? Bo chodzi mi o 840i wlasnie w manualu.

Szukałem takiej sztuki przez rok. W Polsce praktycznie niedostępna. W Rzeszy albo złomy albo 10k Euro.

Nie mam pojęcia jak chodzi 5.0 w manualu natomiast 4.0 jest stworzone do tej 6-biegowej skrzynki. Moje poprzednie BMW E34 4.0 (automat) w porównaniu z taką samą w manualu była tylko namiastką samochodu (chociaż bardzo wygodną w warszawskich korkach).

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

Moje poprzednie BMW E34 4.0 (automat) w porównaniu z taką samą w manualu była tylko namiastką samochodu .

 

Ciekawa opinia posiadacza 540iA !

Większość automatowców zarzeka się, że tylko automat.

Manual niby szarpie - mówią jak panienki które wioze, i którym głowa wali co chwila w zagłówek :norty:

 

Ja tam wiem co na trasie robi 540i z takimi samymi automatami.

 

Co do manuala w ósemce......

Hmmm to bardzo ciężkie auto, i jako luksusowe GT jednak lepiej je widze w wersji automatycznej. Nie ma sensu robić 7,3s z 7,8s do setki. Żaden zysk, ani osiąg.

Opublikowano

Boogi nie podniecaj się swoim samochodem bo zaraz Cię rozsadzi.

 

Różnica czasów przyśpieszeń między pomiędzy 540 manual a 540 automat to 0,5s. 540 manual ma 6,3 a automat 6,8.

 

Sam przed chwilą napisałeś:

Nie ma sensu robić 7,3s z 7,8s do setki. Żaden zysk, ani osiąg.

 

Ja tam wole automaty.

Opublikowano

Będę się podniecał, i to coraz bardziej, bo jest czym hehehe :norty: :norty:

 

Taaaa Jelito, tyle że teraz dużo aut ma czasy ok. 7,8-8.0

A takie 7,3 powiedzmy, i tak jest lipą w porównaniu do tego jak e31 wygląda.

Co innego kiedy schodzimy z czasami niżej.

Tu każdy urwane części sekundy wmagają już sporo mocy.

Zejść z 9.0 do 8.0s to nie to samo co z 6.5 do 5.5s.

Opublikowano

Moje poprzednie BMW E34 4.0 (automat) w porównaniu z taką samą w manualu była tylko namiastką samochodu .

 

Ciekawa opinia posiadacza 540iA !

Większość automatowców zarzeka się, że tylko automat.

 

E34 kupiłem w 2000 roku za 25k PLN. Normalnie chodziły wtedy 35-40k PLN więc nie wybrzydzałem. Stan idealny, zrobiłem nią 120k km bez większych problemów. Jakimś cudem nawet skrzynia wytrzymała :P .

Kupując E39 wybrałem manual. Już niedługo nie będzie można kupić samochodu z manualem (poza małolitrażowymi do 2-2,5l) a ja chce sobie jeszcze powachlować :D .

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

heheh widzę że znowu co niektórych ponosi fantazja co do możliwości i wartości swoich samochodów :D

U chłopaków z podstawówki te 0.5 sekundy naprawdę wzbudza podziw :D :lol: :twisted2:

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
niby tak Niki ale takim autem glupio byc objezdzanym przez np Civiki itd. Kiedys przegralem z kims na dosc krotkim odcinku o 0.3 sek i to byly 3 dlugosci auta wiec 0.5 sek jest wbrew pozorom dosyc duzo. Dlatego np 840i w aut do '95 roku - z 7.5 sek do 100/km/h jest dla mnie za wolnym tego typu autem. Prawdopodobnie bede mial jednak mozliwosc kupic od znajomego, 1 wlasciciela, czarna w stanie bdb 840i z '96r w manualu i... zastanawiam sie.
Opublikowano
heheh widzę że znowu co niektórych ponosi fantazja co do możliwości i wartości swoich samochodów :D

U chłopaków z podstawówki te 0.5 sekundy naprawdę wzbudza podziw :D :lol: :twisted2:

 

Ta fantazja to Twoja niemożność jakiegokolwiek dorównania w dynamice takiemu autu, ot co.

Opublikowano

Wszystko zależy kto do czego chce samochód. BMW E31 jest dosyć ciężkim samochodem więc moim zdaniem jest to bardziej, tak jak pisałem wcześniej, auto typu GT czyli do szybkiego i wygodnego podróżowania po autostradach no i ma się w tym samochodzie wyglądać. Dlatego myślę że automat w tym przypadku bardzo pasuje. Co nieznaczny ze takie auto ze skrzynia manualną jest jakieś złe czy felerne. Po prostu MOIM ZDANIEM mniej psuje do charakteru tego samochodu....

 

Co do kolegi Boogie to tak!! Masz racje chłopie, masz szybsze auto od mojego, nie dał bym ci rady, zobaczyłbym tylko twoje tylne światła!! Mam nadzieje że jesteś zadowolony :P

Ja swoje auto nie kupiłem po to żeby się ścigać na ulicach i palić opony tylko potrzebne mi było auto do sprawnego poruszania się po autostradach europy i dlatego zdecydowałem się na E32 a 750 kupiłem zupełnie przypadkowo, akurat się trafił taki ładny a szukałem 730i V8. Więc naprawdę nie robi mi różnicy że ktoś ma mniej o sekundę niż ja do 100km/h czy dwie. Wcale mi to nie imponuje więc wybacz Boogie że czasami podchodzę z ironią do tego co napiszesz ale czasami trochę przesadzasz.. ( Nie wiesz o tym że samochodów się nie chwali bo zaraz się popsują ;) )

Zmienił mi się charakter pracy dużo mniej jeżdżę więc teraz mi nawet przeszkadza pojemność mojego samochodu. Więc następne będzie prawdopodobnie E39 528i z AUTOMATEM. Bo to co cenie sobie najbardziej w samochodzie to WYGODA, a czy auto ma do "setki" 9,8,7 czy 6 to mi lata koło zadu ;)

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
Prawdopodobnie bede mial jednak mozliwosc kupic od znajomego, 1 wlasciciela, czarna w stanie bdb 840i z '96r w manualu i... zastanawiam sie.

 

I Ty sie jeszcze zastanawiasz :?: :?: :?: Chlopie kupuj i nie zastanawiaj sie bo Ci ktos je z przed nosa sprzatnie :wink:

Opublikowano
wlasciciel jeszcze sam nie wie czy chce sprzedac jeszcze sie wacha, a z drugiej strony ja nie chce sie w/ebac w kopalnie bez dna. Mam rok e46, i zadnych kosztow oprocz benzyny, oleju itd.
Opublikowano

Ja tam wiem co na trasie robi 540i z takimi samymi automatami.

 

 

 

wlasnie automaty pokazuja co potrafia na trasie

kickdown i bardzo szybka zmiana biegow w trasie to jest to za co lubie automaty w bmw

wiec osobiscie watpie zeby manual na trasie potrafil byc szybszy od automatu

 

automaty tylko na starcie daja ciala, ale poza tym sa super :)

 

a propo 840 to tam powina byc ta sama skrzynia co w 540 6 biegow

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
wlasciciel jeszcze sam nie wie czy chce sprzedac jeszcze sie wacha, a z drugiej strony ja nie chce sie w/ebac w kopalnie bez dna.

 

Oj czesci do osemek sa drogie....bardzo drogie. Przykladem moga byc chociazby kable wysokiego napiecia do 850 ;-)

 

 

 

Mam rok e46, i zadnych kosztow oprocz benzyny, oleju itd.

 

I bedzie tak przez przynajmniej kolejne5 lat ;-) :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.