Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś, przy zmianie opon, sprawdziłem wzrokowo klocki. Z przodu mam mniej niż połowę.

Pewnie za niedługo przyjdzie mi zmienić przód właśnie, klocki z czujnikiem już zamówiłem. Wg schematu hamulca w moim aucie, przy klockach z przodu (34 11 6 851 269) piszą:

"W samochodach starszych niż 48 miesięcy

zaleca się dodatkowo:

- wymianę sprężyny dociskowej"

Czy może Ktoś obeznany z tematem rzucić okiem na schemat, i powiedzieć mi czy ta sprężyna, którą należy wymienić to część nr. 7 (34 11 6 786 819)? Czy też może coś innego?

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=FU91&mospid=52549&btnr=34_1700&hg=34&fg=05

Opublikowano

Witam.

Wymieniałem na przodzie miesiąc temu cały zestaw( tarcze, klocki itd..) i 7 :D .

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podepnę się pod temat, bo mam mały dylemat.

Dla mojego auta wszystkie konfiguratory (także te oparte na VINie) pokazują 4 typy klocków, np.

 

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=5J91&mospid=55807&hg=34&fg=05

 

O ile jeszcze kształt klocka (konfigurator podaje dwa kształty) da się ustalić oglądając zacisk w samochodzie, o tyle nie bardzo rozumiem na czym polega różnica pomiędzy obrazkiem 1 i 4 oraz analogicznie 2 i 3... Klocki na obu rysunkach wyglądają tak samo, ale mają inne numery...

I jak tu dobrać odpowiednie klocki? W 550i jest pod tym względem łatwiej... :wink:

Opublikowano

Rys.1 dotyczy auta na egzotyczne rynki typu Japonia i Korea, a rys.3 aut ze wzmocnionym układem hamulcowym.

Czyli masz 2 lub 4, dojdziesz po kształcie zacisku. Powinieneś mieć wg mnie nr.4

Opublikowano

Zgadza się nr.klocków BMW to 34 11 6 850 885. Tarcze 348/30. Występują w modelach F11 525xd, 530xd, 535xd.

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki za info :)
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam, podepnę się pod temat. Przyszedł czas na wymianę przednich tarcz w mojej 550 i ASO mnie trochę zszokowało ceną. Mianowicie tarcze, klocki kpl z wymianą to 4,2k. Zapytałem w polecanym nieautoryzowanym serwisie BMW i cena taka sama :shock: , gdyż jak twierdził spec, w grę wchodzą jedynie oryginały. Są zamienniki firmy ATE kierunkowe 374mm ale to tarcze na, cytuję "pare km i krzywe" podobnie z klockami... Nie chcę oszczędzać na bezpieczeństwie ale 4,2k to sporo... Znalazłem w necie tarcze ATE kierunkowe dedykowane do tego klocki "do sportu" trzymającej lepsze parametry w większych temperaturach i taki zestawik wychodzi oko 3k z montażem.

Moze jest jakiś magik na forum, który rzeczowo jest w stanie się wypowiedzieć na powyższy temat?

 

Pozdrawiam

Michał

Opublikowano
Nie jestem magikiem, tarczy jeszcze nie wymieniałem u siebie. Ale większość osób jakie znam, znających się na rzeczy, tarcze poleca oryginalne. Klocki możesz brać już niekoniecznie ori, ja polecałbym Textar lub EBC. Na trzecim miejscu ATE. Tak mówią obeznani w tym temacie, i ja się będę tego trzymał.
Opublikowano
Klocki możesz brać już niekoniecznie ori.

 

Oko dzięki za odpowiedź, ale nie widzę sensu oszczędzać 400-600 na samych klockach. Chodziło mi bardziej o odpowiedź czemu akurat w F10 550 nie mogą być zamienniki :lol: bo wtedy różnica robi się 2K czyli o połowę :cool2:

 

Tak czy siak, jaki spec taka cena :mad2:

Jest fajny serwis w okolicach wawy, gdzie zrobią all na ori za za sporo mniej.

Dobrze że są jeszcze firmy, które uznają zasadę, że małą łyżeczką człowiek więcej się naje :cool2:

Opublikowano

Tak, to kosztuje :(

Ja na tył zastosowałem klocki ATE. Sprawują się OK, ale wygląda na to, że szybko ich ubywa. Na tył też raczej zastosuję przy następnej wymianie tarcze z zamienników.

Na przód już mam przygotowane klocki ory (chociaż do końca nie wiem czy nie lepiej było wybrać jakichś dobrych zamienników) - jak będzie trzeba to tarcze do przodu będą też ory.

Co prawda tył się szybciej zużywa niż przód ...

  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
ATE robi tarcze do naszego modelu. Taśma w fabryce rozdziela się na lewo i prawo. Na lewo idą w pudełko BMW, na prawo w ATE :mrgreen: więc następna wymiana będzie 2x tańsza :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego będę trzymał kciuki obyś na tych tarczach z "prawej" taśmy zrobił 1/4 dystansu co na tych z "lewej" bez wymiany. :cool2:
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Właśnie powoli kończą mi się te klocki z przodu, są jeszcze z fabrycznego montażu. Zostało ich może z 4mm z zewnątrz, ale czujnik nadal pokazuje, że zrobię na nich jeszcze 120 000 km :mrgreen:

Mniejsza o to, pewnie w ostatniej chwili przeskoczy na 2,5 tys.

Ostatnio zmierzono mi grubość tarczy z przodu, i mam 0,1 mm do wartości minimalnej ( mam 34,5 mm, a min. wynosi 34,4 mm ).

Komplet oryginałów kosztuje w ASO 2500zł, komplet ATE 1250zł. Z tego co pamiętam mam 25% zniżki na części, a więc kupiłbym ori za 1900zł.

Czy faktycznie ori tarcze są tego warte? ( Mechanicy radzą założyć oryginały )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.