Skocz do zawartości

Swap z 1.6 M43 na 1.8 IS M42


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jestem nowy na tym forum dopiero po zarejestrowaniu:)

 

Chciałbym zapytać o kilka rzeczy dotyczących swapa z 1.6 na 1.8 IS. Mam kompletną wiązke wraz z komputerem bez immobilajzera i oczywiście silnik. Będę przerabiał to sam dlatego nie chcę napotkać dużych problemów po drodze więc liczę na wyrozumiałe odpowiedzi. :)

 

1. Jak to jest z tą instalacją elektryczna? Czy listwa wtryskowa będzie pasować z 1.6? Wolałbym zostawić z 1.6 ponieważ moje BMW jest z gazem sekwencyjnym.

2. Jeśli komputer jest bez immobilajzera to odpali bez problemu czy trzeba jednak zmieniać stacyjke?

3. W moim 1.6 jest jedna duża cewka a ten 1.8 IS ma 4 osobne cewki. Czy na tej pojedyńczej cewce bedzie działał?

4. O czym jeszcze musze pamietać robiąc taką przeróbke ?

 

Z góry dzieki. Pozdrawiam

Opublikowano

1.6 m43 i 1.8 is mają taka sama cewke.

Nie wiem jak wtryski... ale tlumik jest inny napewno, portki bedziesz musial dokupic.

Jesli masz sterownik z is'a bez immo to odpali.

Jesli sterownik ma immo.. to is'a mozesz uruchomic na sterowniku od 1.6

a co do gazu.. to zapytaj gazownika czy wtryski podejda do is'a

 

Sam swap nie jest trudny... jedyne problemy mozna napotkac wlasnie z EWS.

ten swap jest jak wymiana silnika z 1.6 na 1.6..

Dobrze by bylo zmienic hamulce z tylu z bębnów na tarcze

E38 728i 1999r
Opublikowano

Dzieki wielkie za wskazowki. Kolektor wydechowy mam od IS takze luz. No ten IS ma ewidentnie 4 cewki. Oby instalacja elektryczna pasowala. W sobote wrzucam go pod maske to sie wszystko okarze:) Juz po swapie na spokojnie zaloze mu tarcze na tyl.

 

A na komputerze od 1.6 bedzie normalnie chodzil czy bedzie zmulony?

 

I ten IS ma dwa paski klinowe a ja mam jeden wieloklinowy czy moge przezucic kola pasowe z 1.6 i zrobic na pasek wieloklinowy?

Opublikowano

Na temat pasków sie nie wypowiem bo nie robilem czegos takiego.

A na kompie od 1.6 bedzie miał wcześniej odcinke niz na 1,8 is

Warto skompletować wszystko i złożyć tak jak to bylo w książce napisane.

Po prostu albo wywal immo calkiem albo znajdz sterownik bez immo

E38 728i 1999r
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Auto już po swapie. Napotkałem kilka problemów ale dałem rade go uruchomić. Auto jeździ, ma moc, nie przerywa na benzynie jak i na gazie(sekwencja), powiedzmy że jest wiecej niż zadowalająco :) Męcze go juz tydzień i nie moge dojść z jedną rzeczą. Po odpaleniu na zimnym silniku jest super trzyma ładnie 800obr ale wraz ze wzrostem temperatury obroty rosną. Gdy dojdzie juz do 90 stopni obroty trzyma 1200 i tak już zostaje. Już nie mam pojecia o co chodzi. Krokowy działa obroty nie faluja. Jakieś pomysły, wskazówki ? Pozdro.
Opublikowano

Jesli sterownik ma immo.. to is'a mozesz uruchomic na sterowniku od 1.6

temat już ogarnięty przez autora, ale jak czytam takie głupoty to nie mogę nie odpowiedzieć, fakt uruchomić się da, ale ten silnik nie będzie dobrze jeździł na sterowniku z m43

Opublikowano

Nie wiem jaki widzisz w tym problem.

Sam osobiscie takiego swapa robilem.

Mialem problem z immo... wiec zostawilem sterownik od 1.6.

Przlozona zostala jedynie kość(układ scalony) z mapa paliwowa... i wszystko chodzilo jak powinno.

E38 728i 1999r

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.