Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Posiadam E46 318td z 2003r w nadwoziu compact. Mam problem z DSC, otóż jest cały czas wyłaczone, ponieważ nie da się go włączyć. Naciskam przycisk, przytrzymuje i nic. Kontrolki nie gasną na liczniku, DSC dalej nie działa.

Podpiąłem komputer pod INPę, w Układ jezdny->DSC mam błąd:

http://i.imgur.com/Dx86yxK.png

 

Wszedłem w zakładkę coś w stylu "Aktywuj":

http://i.imgur.com/NqctRXa.png

i wykonałem kalibrację F2 i F3

 

tu jeszcze odczyt statusu

http://i.imgur.com/0tNNLWW.png

 

Ewidentnie widzę, że błąd czujnika koła skrętu. Ale to koniecznie musi być jego wina? Proszę o rady.

Opublikowano

Jak masz rozwalona zbieznosc to ten czujnik wariuje, ale w inny sposob. Jak zmienilem drazki kierownicze z przodu to czujnik pokazywal duzy odchyl i DSC mi wariowalo, ale dzialalo.

Tzn dzialalo, ale na prostej drodze, wtedy, co nie trzeba. Rozlaczylem, dojechalem na geometrie i po klopocie.

 

Jak Ci czujnik nie dziala, to musisz go wymienic. Inaczej DSC dzialac nie bedzie. To raczej musi byc czujnik i nic innego.

Opublikowano
Również stawiałbym na zbieżność kół. Znajomy miał podobny problem, zmiana czujnika nic nie dała, po zrobieniu zbieżności i przejechaniu kilkuset metrów DSC włączyło się.
Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach...
Opublikowano
Muszę przyznać że rzeczywiście ze zbieżnością mam mały kłopot, bo ściąga na jedną stronę. Po zmianie wahacza mechanik robił zbieżność, było krzywo, podjechałem drugu raz i było źle w drugą stronę i nie chciałem się znowu denerwować to tak zostawiłem. Podjadę w takim razie zrobić
Opublikowano
Zacznij od najprostszych rzeczy, takich jak koledzy mówią zbieżność, a najważniejsze to sprawdź ciśnienie w oponach, to też może powodować błąd czujnika
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Jak masz rozwalona zbieznosc to ten czujnik wariuje, ale w inny sposob. Jak zmienilem drazki kierownicze z przodu to czujnik pokazywal duzy odchyl i DSC mi wariowalo, ale dzialalo.

Tzn dzialalo, ale na prostej drodze, wtedy, co nie trzeba. Rozlaczylem, dojechalem na geometrie i po klopocie.

 

Jak Ci czujnik nie dziala, to musisz go wymienic. Inaczej DSC dzialac nie bedzie. To raczej musi byc czujnik i nic innego.

Po czym stwierdziłeś, że to może być zbieżność? Na odczytach to widać z INPY widać, że mam z nią problem?

Opublikowano

Wiesz, mysle, ze to bardzo dziwne pytanie. Wiesz za co odpowiada zbieznosc? Za to, zeby samochod jechal prosto, kiedy kierownica jest prosto.

Jak zbieznosc jest rozwalona to kierownica nie jest prosto juz na poczatku, albo jest prosto jak stoisz, ale jak jedziesz i puscisz ja to samochod sam skreca w lewo, badz w prawo.

Opublikowano

Wiem za co odpawiada zbieżność, nie o to mi chodziło. Na podstawie wykresów rzuciłeś od razu propozycję dot. zbieżności więc jestem ciekaw czy na odczytach z INPY widać to.

A tak swoją drogą to może jeszcze zanim zrobię zbieżnośc spróbować z jakąs kalibracją? Czego?

Opublikowano

Chlopie, INPA to program czytajacy parametry z kompa/czujnikow.

Jesli pokazuje Ci tak zrypany kat skretu to albo masz czujnik uwalony albo masz krzywo kierownice.

Nie widzisz, czy masz rozwalona zbieznosc czy nie? Jak masz, to ja zrob i po problemie. Jak masz dobra, to wymien czujnik.

 

Wszystko to masz juz powyzej napisane, wybacz, ale nie zrobie tego za Ciebie, nie zaplace tez za to, zeby Ci to zrobili.

Jesli zal Ci na jedno, czy drugie, to nie rob tego po prostu i jezdzij jak jest. Nikt Ci tego nie zabrania, ale nie wiem czego wiecej od nas oczekujesz.

Opublikowano
Nie denerwuj się, bo mnie dalej nie rozumiesz. Nie pytam Ciebie czy mam złą zbieżnośc czy nie, bo wiem że jest źle, tylko czy stwierdziłeś to na podstawie screenów odczytu, bo jestem ciekaw, który odczyt za to odpowiada, żebym wiedział na przyszłość.
Opublikowano
Wg. mnie jak zbieżność nie pomoże to spróbuj skalibrować czujnik kąta skrętu kierownicy. Sam przerabiałem temat tydzień temu, cały czas świeciła się kontrolka od trakcji i pomarańczowy ręczny oraz brak było reakcji na przycisk DSC. U mnie czujnk w ogole nie odpowiadał i trzeba było go wymienić. Robotę zleciłem mechanikowi bo po pierwsze nie mam kabla i w ogóle to dużo roboty, bo trzeba cofnąć całą kolumne kierowniczą.
Opublikowano

"Nie pytam Ciebie czy mam złą zbieżnośc czy nie, bo wiem że jest źle"

 

No to skoro wiesz, ze jest zle, to o co Ci chodzi. Widac to po czujniku kata skretu ktory jest poza zasiegiem w pozycji zero (sama gora, po lewej - steeering angle sensor), ale o tym tez bylo powyzej.

Opublikowano
Wg. mnie jak zbieżność nie pomoże to spróbuj skalibrować czujnik kąta skrętu kierownicy. Sam przerabiałem temat tydzień temu, cały czas świeciła się kontrolka od trakcji i pomarańczowy ręczny oraz brak było reakcji na przycisk DSC. U mnie czujnk w ogole nie odpowiadał i trzeba było go wymienić. Robotę zleciłem mechanikowi bo po pierwsze nie mam kabla i w ogóle to dużo roboty, bo trzeba cofnąć całą kolumne kierowniczą.

Gdzie w INPIE można zrobić kalibrację czujnika kąta skrętu kierownicy?

Opublikowano

https://www.google.de/search?q=inpa+steering+wheel+sensor+calibration&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a&channel=sb&gfe_rd=cr&ei=9411VLyXNKaG8QfNjYCoDw#rls=org.mozilla:pl:official&channel=sb&q=inpa+steering+angle+sensor+calibration

 

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=917397 <- Wymiana sensora

 

Ale Ty i tak chcialbys szklem d.... utrzec. Po co sie sensora czepiasz, skoro on prawidlowo pokazuje, ze masz kierownice krzywa.

Jak chcesz na krzywej kierownicy skalibrowac dobrze kat skretu?! Przeciez wtedy DSC tez Ci sie bedzie zalaczac.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.