Skocz do zawartości

[e39] jak prawidłowo działa dogrzewanie kabiny?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zakodowałem sobie DISem dogrzewanie kabiny. Jak sprawdzałem czy działa to ustawiałem timer i webasto startowało o określonej godzinie i włączał się wentylator w środku kabiny jednak panel klimatronika martwy. Czy tak ma być? Nie powinien odrazu startować? Nie czekałem długo bo się boje czy otworzą się zawory ogrzewania?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zawory ogrzewania są zawsze otwarte gdy nie ma na nich napięcia, więc jeśli panel nie ruszył wcale, to będa otwarte nadal, a jeśli panel żyje, tylko jest jakby wyłączony to wtedy zamknie zawory, ale tak czy siak nic się nie stanie, webasto zagrzeje płyn i się wyłączy jak będzie mu za ciepło.
Opublikowano
U mnie też tak jest, jaką temperaturę zostawisz na panelu przed wyjściem z auta taka będzie dmuchać tak gdzieś wyczytałem na forum... Ogólnie nie wnikam w to bo jest ciepło w aucie i o to chodzi.
Opublikowano
A jest na początkui tak że najpierw nie dmucha? Jarma czyli rozumiem, że Tobie też odpala webasto i sam wyświetlacz klimatronika się nie włącza ale nawiewy dmuchają tak? I rozgrzewa i silnik i wnętrze? Ja się bałem sprawdzić. Shadow ja wiem, że niby się wyłączy ale wole nie ryzykować i chodzi o to czy to jest poprawnie czy jednak panel powinien się odpalić. Dzisiaj przekręciłem kluczyk na pierwszą pozycję tak żeby tylko mid się włączył i włączyłem ogrzewanie i wtedy się odpala panel.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie na chwilę obecną chodzi to tak że grzeje piec do 30 stopni, później odpala się klimatronik i grzeje środek (chodzi o to, żeby niepotrzebnie nie rozładowywać akumulatora dmuchawą dopóki płyn chłodniczy się nie zagrzeje).

Do momentu dopóki klimatronik nie wystartuje to zawory ogrzewania są otwarte, i nagrzewa się silnik, później zaworami steruje już klimatronik.

Nawiew nie ruszy do puki klimatronik nie ruszy, taka zależność.

Opublikowano
No i mi tak się zdawało że nie powinien ruszyć jednak sam panel mi sie nie uruchomił, a wiatrak chodził. Czyli u Ciebie normalnie wyświetlacz startuje tak?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, po odpaleniu pieca i nagrzaniu płynu do 30st. włącza się normalnie klimatronik i dmucha sobie.

Pamięta ostatnie ustawienia temperatury, i wg nich działa, tyle że dla funkcji auto troszkę inaczej działa jak po odpaleniu auta , bo:

-od razu po włączeniu dmucha na 5-6 kresek, praktycznie nigdy nie dmucha więcej, nigdy mniej

-nawiew leci zasadniczo tylko na szybę

-po przekroczeniu jakiejś temperatury jak szyba jest odlodzona częściowo zaczyna dmuchać lekko na nogi, na twarz praktycznie nie wieje wcale.

 

Jak wsiadam do auta i odpalam silnik, to klimatronik (który został włączony przez piec) całkowicie inaczej zaczyna działać, nawiew (jak układ się zagrzeje dobrze) wchodzi na pełna moc, i w końcu dmucha z górnych kratek.

Opublikowano
Pewnie tak jest jak Shadow pisze czyli klimatronik włącza się po osiągnięciu 30st a nie odrazu dlatego byłem przekonany że się nie włącza jak będę odpalal to zwrócę na to uwagę i dam znać
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja mam do was koledzy takie pytanie ,czy jeśli mam zwykłą klimę bez auto to jest możliwość ustawienia takiego dogrzewania ???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bez klimatronika to raczej ogrzewania postojowego nie zrobisz kodowaniem czy odblokowywaniem jakiś funkcji, ale jest to możliwe.

Trzeba się wyposażyć w jakiś układzik co uruchomi nawiew po odpaleniu pieca i będzie chodziło.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pytałem tylko z ciekawości .

E39 użytkuje raczej tylko w wolne dni od pracy .

Więc nie ma sensu ustawiać u mnie tej funkcji .

 

 

Mam jeszcze jedno pytanie , mam ustawione webasto dogrzewanie komory silnika . Jeśli tylko otworze auto (choć by z pilota) ,albo bagażnik webasto włącza się automatycznie .

Lecz nawet po 2-3 krotnym takim uruchomieniu go wskazówka od temperatury nie idzie do pionu (nawet nie drgnie) . U was też tak jest ???

Opublikowano
Zapamiętaj ,że wszystkie e39 3.0d i 2.5 d mają webasto .

 

To prawda ale nie wszystkie mają dodatkową pompę wody, która jest niezbędna do ogrzewania postojowego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zapamiętaj ,że wszystkie e39 3.0d i 2.5 d mają webasto .

 

To prawda ale nie wszystkie mają dodatkową pompę wody, która jest niezbędna do ogrzewania postojowego.

 

Dokładnie .

 

 

Wszystkie mają tylko dogrzewanie komory silnika .

Ogrzewanie postojowe to inna bajka .

Opublikowano
Zapamiętaj ,że wszystkie e39 3.0d i 2.5 d mają webasto .

 

To prawda ale nie wszystkie mają dodatkową pompę wody, która jest niezbędna do ogrzewania postojowego.

 

tzw. auxilary water pump które jest wiecznie zepsute w każdym e39 z webasto :duh:

http://imageshack.us/a/img222/358/img0470ji.jpg
Opublikowano

Czy może ktoś się jeszcze wypowiedzieć oprócz Shadowa jak u niego uruchamia się webasto?

 

EDIT:

 

Dla potomnych znalazłem w WDS'ie, że u mnie jest prawidłowo, ponieważ:

 

Statuses in ignition lock position 1: - możliwości w pozycji 1 kluczyka czyli bez zapłonu

 

Operating unit active - panel klimatronika aktywny

Temperature control adjustable - regulacja temperatury możliwa

Flap program adjustable - regulacja klap czyli nogi, szyba, tułów możliwa

Blower adjustable - regulacja prędkości dmuchawy możliwa

Function lights ON - funkcja światła włączona (?)

Buttons for other functions not active (e.g. defrost, heated rear window, recirculated air/AUC and air conditioning) - pozostałe przyciski nieaktywne

 

Statuses in ignition lock position 0: - możliwości bez przekręconego kluczyka

 

Operating unit not active - panel klimatronika nieaktywny

Temperature control not active (water valves open) - regulacja temperatury niemożliwa (zawory wodne otwarte)

Blower at medium speed - prędkość nadmuchu średniej wartości

Flap position to defrost and footwell with electrical positioner drive - nawiew na odmrożenie szyby i na stopy

 

 

U mnie tak właśnie to wygląda.

 

Dodam, że po zakodowaniu sobie ogrzewania DIS'em pojawił się w klimatroniku (IHKA) błąd dodatkowej pompy wody. Myślałem, że coś się zchrzaniło z tą przy piecu ale później mnie olśniło, że chodzi o dodatkową pompę, która jest, a właściwie powinna być przy zaworach ogrzewania. Są dwa rodzaje zaworów tzn. z dodatkową pompą i bez pompy. Ja mam bez pompy, a pewnie prawidłowy układ ogrzewania postojowego jest w nią wyposażony więc zapewne powinienem się w nią zaopatrzyć. Domyślam się, że pompą tą może sterować klimatronik i stąd ten błąd (mam nadzieje, że tak jest).

 

Dodatkowo przejrzałem dzisiaj swoje pliki TRC w NCS sprzed i po kodowaniu i są tam dokładnie takie o to wpisy po kodowaniu. Piszę o tym, ponieważ znalazłem temat na tym forum, który jako jeden z pierwszych wyników pojawia się w googlach i tam jeden użytkownik pisał o tym, że STANDHEIZUNG_KONZEPT powinno być na nicht_aktiv. U mnie tak wygląda to po kodowaniu DIS'em, który sam zmienia odpowiednie wpisy:

 

 

STANDHEIZUNG

aktiv

ZUSATZWASSERPUMPE

aktiv

STANDHEIZUNG_KONZEPT

sh_high_ohne_sperrventil

 

@iceman86

Rozwiewając wszelkie wątpliwości domyślam się, że chodziło Ci o dodatkową pompę obiegu przy piecu webasto, która to jest niezbędna do obiegu cieczy - jest to circulation pump

 

auxiliary water pump jest to dodatkowa pompa przy zaworach i to zapewne wpis w pliku TRC ZUSATZWASSERPUMPE odpowiada za nią i stąd błąd w panelu IHKA gdy jej nie ma - ale bez niej webasto działa! Bez circulation pump nie wystartuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.