Skocz do zawartości

POMOCY! e39 520d m47 Zgasła i już nie odpala!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Jakiś czas miałem spokój z usterkami, aż do dnia dzisiejszego, kiedy to stojąc w kolejce do świateł, Bmka po prostu mi zgasła i już nie mogę jej odpalić. Rozrusznik kręci, ale silnik w ogóle nie załapuje. Wcześniej czasami zdarzało się, że po przekręceniu zapłonu (zazwyczaj na ciepłym silniku) wskazówki zegarów ustawiały się w swoje maksymalne położenia i wtedy to nie mogłem odpalić auta. Po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki i ponownym włożeniu, problem znikał i silnik odpalał. Dzisiaj było inaczej. Po doholowaniu auta do domu (50km) podłączyłem bmkę pod INPĘ i jedyny bład jaki mi się ukazał, to : 6 - abgasrueckfuehr regelung. Proszę pomóżcie, bo żona jest w ostatnim miesiącu ciąży i muszę mieć sprawne auto.

 

pozdrawiam i liczę na rychłe porady

Opublikowano
Ściagnij węża z dolotu i zobacz czy egr jest zamkniety? Jak mówisz że zgasł na biegu jałowym to egr mógł się zawiesić, to właśnie wtedy miedzyìnnymi realizowany jest proces recyrkulacji spalin.
.
Opublikowano
Ale zawieszony egr wydaje mi się nie stwarzałby problemu z odpaleniem silnika. Sam błąd mnie aż tak bardzo nie martwi ( bo chyba nie powinien). :roll:
Opublikowano

Dziękuję za podpowiedzi! Dzisiaj sprawdziłem i napęd dochodzi do wtrysków. Ponad to na chwilę odpaliła, ciężko i nie reagowała na pedał gazu. Wie ktoś coś?

 

Czy do demontażu sterownika pompy, trzeba demontować całą pompę? Może to ten sterownik? Tylko czemu mi żadnego błędu INPA nie pokazuje?

Opublikowano
Dzisiaj dostałem telefonicznie info z Bosh Diesel Service, że moja pompa (z tymi numerami) jest nie do zregenerowania i była już regenerowana gdzieś w Niemczech czy Czechach. Jadę do nich osobiście żeby ją zbadali i dokładnie wytłumaczyli.
Opublikowano
Coś im się raczej pomyliło, chyba że nie masz pompy z którą te auta opuszczały fabrykę (w co wątpię :wink: ). Jest to bardzo popularna pompa nie tylko w bmw i każdy poważny warsztat naprawiający pompy ogarnie temat. Generalnie dziwne, że nie masz żadnego błędu, u mnie trochę się wysypało po awarii pompy ale gdzieś czytałem, że brak błędów też może wystąpić.
Opublikowano

No i proszę. Sterownik spalony, tłoczek przytarty. Pompa zregenerowana za 2840 zł w Diesel Service Mądry Olsztyn ( gwarancja 12 miesięcy). Jutro montaż ustrojstwa z powrotem w aucie i zobaczymy czy tylko to było przyczyną awarii.

 

Nawiasem Bosh Diesel Service chciał za to samo 4000 zł.

Opublikowano

Czyli jednak sławna pompa vp44... Teraz podobnie jak ja powinieneś mieć z głowy ten problem na lata. Z kosztownych napraw zostaje już "tylko" turbo, wtryski i dwumas :norty:

Swoją drogą sporo wycenili regenerację i to bez demontażu i montażu ponownie w aucie.

Opublikowano
Problem aktualny. Po montażu pompy okazało się, iż układ paliwowy łapie gdzieś powietrze co jest widoczne na przewodach. Dzisiaj na przewodzie "od bakowym" prowadzącym do filtra paliwa zamontowałem zwrotkę żeby sprawdzić skąd to powietrze. Okazuje się że powietrze dalej się zbiera, czyli wpada gdzieś na odcinku filtr paliwa pompa wtryskowa. Ktoś ma jakieś pomysły? Ja szczerze mam już serdecznie dość. Samochód odpala, ale po chwili postoju łapie powietrze i każda kolejna próba "odpalenia" silnika wiąże się z długim kręceniem rozrusznikiem ( wiem, nie robię tego ze względu na vp44 i na to że jest smarowana napędem). Może pompa wtryskowa po regeneracji jest nieszczelna? Proszę o pomoc, bo mam już serdecznie dość. Wydałem już ponad 3000 zł a samochód dalej stoi.
Opublikowano
Przede wszystkim czeka cię wizyta w zakładzie, który regenerował ci pompę bo za filtrem paliwa to już chyba innej opcji nie ma jak zapowietrzająca się pompa. Sprawdzałeś czy nie ma wycieków przy pompie?
Opublikowano
Nie ma żadnych wycieków. Jest jeszcze jedna rzecz. Po założeniu tych dwóch zwrotek jednej przed a drugiej za filtrem paliwa, po odpaleniu a następnie zgaszeniu silnika, na przewodzie bak a filtr pomiędzy zwrotka a wspomnianym filtrem w pojawiają się bąble powietrza a następnie znika paliwo właśnie na tym wężyku.Dzisiaj oddaje na reklamacje filtr bo mam wrażenie ze to on jest nieszczelny.
Opublikowano
Filtr wymieniony, powietrze z wężyka zniknęło, ale to nie zmienia faktu że bmw po kilku godzinach postoju, przy temperaturze powietrza na dworzu ok. 10 stopni celcjusza, ma problemy z odpaleniem. Kręcenie przed odpaleniem trwa różnie, ale generalnie nie krócej niż 7. Proszę Was o pomoc gdyż pomysły mi się skończyły. POMOCY!
Opublikowano
Co na to firma, która regenerowała pompę? Masz od nich gwarancję na naprawę to stwierdzą czy coś się stało z pompą czy problem leży gdzieś indziej..
Opublikowano
Chciałem ogarnąć temat u siebie, liczyłem na jakąś głupotę niezwiązaną z pompą. Firma jest 50 km ode mnie, no ale chyba nic innego mi nie pozostało.:/
Opublikowano
A podłączałeś pod kompa? Jak nic nie wykaże, a pewnie tak będzie to raczej nic innego ci nie pozostaje jak ten serwis, szczególnie, że zazwyczaj problemy z długim kręceniem biorą się od pompy.
Opublikowano
Podłączałem pod INPe i jedynie błąd mi pokazuje. Wracając z nocki zauważyłem jeszcze jeden objaw. Na wskaźniku "biężącego" spalania pokazuje mi bardzo niskie spalanie, natomiast na tym średnim jest wyższe niż zwykle bywało. Może ten objaw kogoś naprowadzi. Jeśli komuś coś to mówi, proszę o pomoc, bo odpalanie jest coraz trudniejsze a samochód jest mi obecnie bardzo potrzebny. Pomocy!!!
Opublikowano
Być może są jakieś inne opcje z zawyżaniem spalania - np. lejące wtryski? Ale w takiej sytuacji pewnie by ci kopcił. U mnie przed naprawą pompy średnie spalanie pokazywało około 2l wyższe niż realne z dystrybutora. Teraz różnica jest jakieś 0,5l, ale tak było od początku jak mam auto.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.