Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z e61 2004r z zawieszeniem pneumatycznym.

Mianowicie, autko można podnieść z pozycji testera i trzyma ciśnienie, nie opada. dopiero po przejechaniu adaptuje się do totalnej gleby, czujniki pokazują ok 88 mm

Jak robię adaptacje w disie to od razu wywala błąd, wydaje mi się że nie spełniony jest jakiś warunek. Błąd który wyświetla Dis to #200.??? bez żadnych opisów.

Ustawiałem już auto lewarkami na wysokość 615 mm od dolnego rantu felgi do rantu błotnika i czujniki zawieszenia pokazują wtedy 0 mm, taka wysokość auta byłaby idealna.

Jak podpompuje testerem i zabiorę lewarki to po jeździe auto znowu opada, jeśli podpompuje i nie odpalę to zostanie na takiej wysokości.

Jeśli auto podniosę lewarkami powyżej punktu 0 mm to przy wartościach ok -40 kompresor się załącza i bije na maksa do -88 i auto stoi jak koza.

Czy te czujniki prawidłowo pokazują tzn. jak auto idzie w dół od położenia optymalnego to wartości są w plusie a jak w górę to w minusie, bo coś mi się to nie podoba??

Czy ktoś może wie jak prawidłowo disem v44 zrobić adaptację wysokości zawieszenia?

.
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Co prawda DIS-a od dawna nie używam ale może pomoge ;)

 

1. Sprawdź czy nie masz problemu z modułem EHC ( inpa, ncs )

2. W DIS masz opisane krok po kroku - wpisujesz wielkosc felg, potem auto po vinie sprawdza rodzaj zawieszenia, mierzysz linijka albo suwnica odległośc między doolnym rantem felgi a górną krawędzią nadkola i wpisujesz najpierw chyba prawa potem lewa strona, zapamietujesz i caly czas idziesz jak dis karze. Odpalasz zloma czekasz az dopompuje i jedziesz w sumie proste :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Hej!

 

Ja to robiłem za pomocą Inpy. Co prawda sama adaptacja - kalibracja jakoś nie chciała działać, tzn podobnie jak u Ciebie dopóki nie ruszyłem wysokości były ok a po ruszeniu jedna strona oklapła.

Zrobiłem tak:

- najpierw test układu nivo (zero błędów)

- opcja wymiany poduszki powietrznej (po tym sam pompuje i ustawia do fabrycznych wartości)

- kalibracja zawieszenia (ustawiasz poprawne wartości, odległość od rantu felgi do błotnika 604 mm, przy felgach 17'')

Po takim cyklu się udało i wszystko śmiga jak należy :D

Opublikowano

Dzięki za informacje i podpowiedzi,

no teoretycznie procedura nie skomplikowana , a jednak pojawia się problem.

Dostałem tez info że mogę mieć problem z samym disem.

Dzisiaj będę walczył ponownie więc zobaczymy czy coś da się zrobić.

.
  • 2 lata później...
Opublikowano

Koledzy , czy ktoś podpowie krok po kroku jak zrobić adaptacje zawieszenia w e61. Jakie wartości wpisać przy felgach 16 . A może , można przywrócić ustawienia fabryczne?

Manualnie można podnieść i opuścić zawieszenie , jednak samoczynnie sprężarka się nie włącza.

Wyłączenie trybu transportowego nic nie dało. Podłączyłem na krótko , sprężarka pracuje ale zawory dalej nie puszczają powietrza .

Proszę o pomoc.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

w inpa w zawieszeniu jest opcja Calibracion, klikasz i jak robisz minus10 to się podnosi o 10mm potem wył/wl zapłon i powinno być ok

w E53 bylo OK

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.