Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Pytanie brzmi- czy tylny wózek mozna chocby minimalnie przestawic na srubach?

 

Problem dotyczy braku mozliwosci ustawienia geometri lewego tylnego kola mimo braku widocznych uszkodzen (szczegolnie dolnego wachacza).

Opublikowano
Powiedz, który parametr jest nieustawialny. To podstawa, no "geometria" to za ogólnie powiedziane.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

Nie zgadza sie zbieznosc i pochylenie lewy tyl (koniec regulacji)

 

Doszedlem do tego, ze po zmianie sruby mimosrodowej do reg. pochylenia i zastapienia jej zwykla sruba parametry zblizaja sie do wlasciwych ale to jeszcze nie to. Pomyslalem wiec, ze byc moze ktos o kilka mm przestawil wozek.

 

Nie widze na oko zeby dolny wachacz odbiegal od normy.

Opublikowano

na upartego to dało by rade trochę przestawić wózek, dlatego że otwory w tulejach są większe jak średnica śrub mocujących (mowa o tylnych tulejach mocujących), dodatkowo jedna przednia tuleja ma otwór w kształcie jajka co daje możliwość regulacji druga jest normalna tzn. ma "okrągły otwór".

 

Ale najpierw trzeba by sprawdzić, czy nie pękło któreś z mocowań wózka jeżeli auto z przed liftu.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Mocowanie sanek ogladalem i nic nie rzucilo mi sie w oczy. Przed zabraniem sie za geometrie bylem rowniez na szarpakach zeby sprawdzic stan zawieszenia- zero uwag.

 

Czyli jednym slowem jestem w stanie ugrac pare milimetrow samym wozkiem- w takim razie zabieram sie do roboty. W ciemno wymienie tez dolny wachacz.

Opublikowano
Czyli jednym slowem jestem w stanie ugrac pare milimetrow samym wozkiem

dokładnie tak!



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Ja zaczalbym od czego innego. Wozek odpusc - skoro z jednej strony regulacja jest ok, to musi byc dobrze, chyba, ze jest zdeformowany, ale w tym wypadku nie pomoze mu juz zadna regulacja. Ja zaczalbym od stanu wewnetrznych tulei wahacza dolnego i gornego, porownal wymiary obu typow wahaczy i dodatkowo sprawdzil mocowanie wahacza wleczonego do nadwozia- zwlaszcza jak wprasowana jest tuleja i jak zamocowana w uchwycie. Nie ma tez sensu wymieniac dolnego wahacza jesli jest prosty - ja przyjrzalbym sie raczej gornemu. Nie sugeruj sie tez szarpakami. W zawieszeniu e46 to malo przydatne, bo raz, ze to wielowahacz, dwa to auto jest ciezkie a szarpak bada pod obciazeniem, wiec jak tuleja nie jest kompletnie zerwana i wali metalem o metal - nic nie znajdziesz. Podnies auto i na wiszacych kolach breszka i dobre mocne swiatlo. Pewnie jak to w 3er, umarla tuleja pod progiem, a lozysko gumowe i tuleje wahaczy tylnych zdeformowaly sie z biegiem lat, wzglednie gorny wahacz jest skrecony delikatnie. No chyba, ze auto jest az tak zle zlozone po kolizji, ale to ocen sam, bo tylko ty wiesz co masz.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Przesuwając wózek nie zmienisz pochylenia koła. Tak jak mówi carlos ogarnij raczej tuleje a jeśli zmieniać wahacz to podłużny, wbrew pozorom on jako pierwszy się wygnie.
Opublikowano

Macie racje. Regulacja sanek nic nie dala. Prawdopodobnie mam skrzywiony wlasnie wahacz wzdluzny- przez niego nie moge ustawic kata i zbieznosci. Zmienie ten wahacz i sprawdze parametry.

 

Dopatrzylem sie, ze kolo z ktorym mam problem wystaje o okolo 5 mm mocniej u gory niz kolo przeciwne. Tak wiec strzal musial przyjsc w kolo- moze jakis kraweznik.

Opublikowano

Marcov tak jak przedmówcy potwierdzam Panowie na szarpakach dużo tobie niestety nie powiedzą w przypadku naszych e46.

 

Jeśli nie masz możliwości samemu oceniać stopnia zużycia tulei tylnego zawieszenia to poszukaj osoby, która tylko Bumki "robi" bo będziesz szukał szukał i mimo wszystko małymi krokami zbliżał się do rozwiązania problemu ................ .

Ja mam np. problem z kombiakiem 2.0d 13X KM kolegi, u którego po chyba roku nowe przednie wahacze (zewnętrzne sworznie) oraz podpory "Lemiego" już się poddały :arrow: luzy są bardzo wyczuwalne ......... poczucie bezpieczeństwa/sztywności/precyzji w prowadzeniu mizerne, ale Pan Diagnosta nic z przodu się nie doszukał ........ ostatecznie zaproponowałem "przejedziesz się moim to zrozumiesz o co mi chodzi".

 

Marcov jeszcze jeden niuansik, o którym nie wszyscy pamiętają to "umiejscowienie kół względem nadwozia" nie jest symetryczne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.