Skocz do zawartości

M20B20 dymi na niebiesko - pierścienie czy uszczelniacze ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

M20 B20 przydymia czasem na niebiesko. Jak poznać bez rozbierania silnika co padło - pierścienie czy uszczelniacze zaworów ?? Silnik pracuje bezproblemowo, osiągi w normie. Zużycie oleju 0,5-0,7/1000 km. Ciśnienie sprężania wg ksiażki powinno wynosić od 1,0 MPa dp 1,1 MPa. U mnie jest:

1 - 1,1 MPa

2 - 1,0

3 - 1,05

4 - 1,05

5 - 1,0

6 - 1,0

Prosze o rady i opinie. Pozdrawiam.

Edytowane przez Tommec
Opublikowano
jeśli zadymi zaraz po odpaleniu na chwile to na pewno uszczelniacze zaworów są do wymiany, natomiast jeśli dymi podczas jazdy i w szczególności przy hamowaniu silnikiem to znaczy że przez zużyte pierścienie olej zasysany jest do komory spalania i trzeba szukac nowych pierścieni. :8)

EFES Kebab House - Najlepszy Kebab w mieście!!!

http://img470.imageshack.us/img470/4254/efeswq6.jpg

Opublikowano

"Poproś kogoś, by siadł za kierownicą i włączył silnik. Stań z tyłu i sprawdź, jaki dym wydostaje się z rury wydechowej. Niebieski dym zwiastuje zużyte pierścienie, gładzie cylindrów, spalanie oleju i... rychły remont silnika."

Ten cytat to jedyne co znalazłem w związku z moim zapytaniem. Za wiele to nie wyjaśnia. Wiadomo, ze niebieski dym to pewnie spalanie oleju. Ale moze to być również przez uszczelniacze. Wymiana uszczelniaczy a remont silnika to zdecydowanie różne koszty. Stąd moje zapytanie.

 

Dymi przy uruchomieniu i przy zmianie biegu - ale tylko przy wysokim wkręceniu na obroty. Podczas hamowania silnikiem jest czyściutko.

Opublikowano (edytowane)
więc na pewno uszczelniacze, przy okazji wymiany sprawdź w jakim stanie są prowadnice zaworowe.jeśli luz między prowadnicą a zaworem bedzie zbyt duży wymiana uszczelniaczy niewiele pomoże.w takim przypadku głowica nadaje się tylko do remontu. Edytowane przez el-viz

EFES Kebab House - Najlepszy Kebab w mieście!!!

http://img470.imageshack.us/img470/4254/efeswq6.jpg

Opublikowano
Luz między dźwigienką a zaworem to można regulować (z tego co wiem :) ) ? Chodzi chyba o luz zaworu w prowadnicy ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.