Skocz do zawartości

Skrzypienie i piszczenie - przy ruchach kierownicy !!??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

od jakiegos miesiaca - zauwazylem - ze gdy moja 7demka - sie juz zagrzeje - przy ruchach kierownicy w lewo i prawo - zaczyna cos skrzypiec i piszczec - dzwiek wydobywa sie raczej z okolic zawieszenia - w srodku tez go slychac - ale nie tak glosno jak na zewnatrz.

 

Pompa servo - na pewno to niejest - bo po wylaczeniu auta - i ruchach kierownicy jest dalej to samo - az do momentu - gdy znow wszystko sie ochlodzi - jest spokoj - i po paru ilometrach znow.

 

Troche obciach tak jezdzic :norty:

 

Mial juz ktos ten problem - jak to usunac - czy wystarczy cos gdzies nasmarowac ?? Ale gdzie ???

 

Moje auto to 740ia rocznik 97.

 

Wielkie dzieki z gory za wskazowki !

SEBEK_E38


http://jungle.ovh.org/bmw_downx.gif

Opublikowano
przy ruchach kierownicy w lewo i prawo - zaczyna cos skrzypiec i piszczec

 

czy to jest skrzypienie guma o gume czy guma o metal lub metal o metal

to jest ważne. Ale stawiam na wspornik drążków

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano
Czy w obu przypadkach - jest - konieczna wymiana czesci - czy wystarczy - nasmarowanie - tych podzespolow - w odpowiednich miejscach ???

SEBEK_E38


http://jungle.ovh.org/bmw_downx.gif

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Przylaczam sie do pytania, mam to samo po zimie. Ktos to juz rozwiazal? Wydaje sie to byc czesta przypadlosc e38, ja zdiagnozowalem sobie zawieszenie i z powodu niewielkiego luzu zmienilem koncowke drazka, ale to oczywiscie nic nie pomoglo. Popsikanie jakims WD40 albo innym przez mechanika, jkby troche pomoglo, ale tylko pierwszego dnia. Pozniej znow to samo. Zreszta psikal na wszystkie gumy, wiec i tak nie wiadomo co to.

 

Galen

Opublikowano
sworznie w zawieszeniu moga skrzypiec...tylko wymiana...

 

Nie znam sie na serii 3 ale wydaje mi sie, ze tam troche inaczej wyglada zawieszenie. Ja mam z przodu chyba ze 3 wachacze na strone, kazdy ma jakies gumowe sworznie i koncowki. Luzow juz nie mam zadnych bo mi sprawdzali. A poniewaz juz slyszalem skrzypiace e38, wiec jednak podejrzewam, ze to jakas typowa wada tego modelu. Moze ktos to zwalczyl i sie pochwali.

 

Galen

Opublikowano
to ze sworzen nie ma luzow nie znaczy ze nie bedzie skrzypial z braku smaru w srodku...a czy to e38 czy e36 to sworzen to sworzen ktory nie jest gumowy a metalowy...gumowe to masz tuleje metalowo-gumowe ktore tez moga skrzypiec...
Opublikowano
Zgodze się z tobą McPaul nigedyś me A6 tak skrzypiało zauważyłem że po myciu przednich nadkoli przestalo skrzypiec dopuki nie wyschło także gdzies tam jestes blisko GRATULUJE :cool2:
Opublikowano
Marcin w ma racje. Umnie to samo, dzisiaj to naprawiam. Tulejka nr 7 kosztuje 35zł. Nasmarowanie może i coś da ale nie na długo.
Opublikowano

nie wiem jak u ciebie skrzypi, jeżeli to tuleja o której pisze Marcin, to wymiana.

Jeżeli drążek środkowy to... też wymiana :mrgreen:

Najłatwiej poznasz jak podniesiesz samochód i pokręcisz kierownicą - jeżeli to drążek to trzymając go powinieneś wyczuć jego drżenie spowodowane tarciem. U mnie też tak było, z tym że skrzypiało mi już dosyć mocno - od razu zaczęło - i nie było problemu z lokalizacją. Ale podstawa to podnieść samochód i wleźć pod niego, wtedy wszystko będzie jasne. Ja bym jednak obstawiał na drążek - jeżeli jest to skrzypienie, tuleję raczej ciężko byłoby usłyszeć w środku

- to ja przepraszam! ...i znikł
Opublikowano
Tia, mechanik mi ja podniosl jak wymienial koncowke drazka, chodzil, krecil kolami mruczal cos do siebie, ale w koncu nie umial nawet powiedziec z ktorej strony skrzypi. Kolumna bylaby prawdopodobna, znaczy jej lozysko, ale jak wspominalem popsikal mi na wszystkie gumowe elementy przy kole i pomoglo na jakis czas, stad moj wniosek, ze to chyba jednak nie lozysko kolumny, ale moze to byl zbieg okolicznosci.
Opublikowano
Nie wiem, jak jest w "7", ale w "3" miałem podobne oznaki. Były momenty, że kierownica się lekko zacinała. Okazało się, że zacierała się taka sprężyna przy kolumnie kierowniczej. Widoczna jest od spodu samochodu w miejscu, gdzie kolumna wchodzi do komory silnika. Przesmarowałem WD i spokój. Zobacz, może u Ciebie jest podobnie.
Opublikowano
musisz sprawdzić: łożyska górnych poduszek amortyzatorów http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GF81&mospid=47517&btnr=31_0246&hg=31&fg=10, wspornik drązka kierowniczego http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GF81&mospid=47517&btnr=32_0695&hg=32&fg=25 i właśnie wymienioną wyżej sprężynę kolumny kierowniczej przy wyjściu ze ściany grodziowej do komory silnika http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GF81&mospid=47517&btnr=32_0700&hg=32&fg=30
Opublikowano
Jeżeli łącznik stabilizatora u góry przykręcony jest do kolumny zawieszenia to też może skrzypieć. Potwierdzone w kilku przypadkach
Opublikowano

Dzisiaj mechanik zdiagnozował usterkę dokładnie. To nie ta tulejka o której wspominałem wcześniej. Do wymiany drążek środkowy, poprostu zatarł się na swożniach.

 

Moje objawy polegały na tym że przy każdym ruchu kierownicy pojawiało się głośne skrzypienie i ogólnie wstyd. :oops:

Opublikowano

Jelito, a miales tak, ze po postoju nawet niezbyt dlugim, ale szczegolnie rano dopoki sie paru ladnych kilometrow nie przejdzie to jest cisza i nic nie skrzypialo?

I kurde nie wiecie gdzie w okolicach wawy mozna wynajac sobie na godziny stanowisko z kanalem?

 

Galen

Opublikowano
jutro jade na diagnoze ze swoja 5. zauwazylem ze cichutko skrzypi przy ruchach kierownicy. czy z rana tez to jest to nie wiem. ja stawiam na sworznie zawieszenia - mielam kiedys cos podobnego w mercedesie i to byly sworznie.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

U mnie bylo to samo, zatarty drazek kierowniczy na sworzniach. Po wymianie (koszt w calosci z VAT - 520 zeta) wszystko jest oki.

 

Galen

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.