Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam nastepujący problem - przy predkosci ok 90-100km/h autkiem zaczyna trząść. Lekko lata nadwozie ale na mój gust drgania nie przenoszą sie z kół bo kierownica nie drży tak mocno jak cała reszta. Dodam ze koła wyważone 2 razy ; wymienione łaczniki i gumy stabilizatora.

Mam swoja teorie i chciałbym żebyście ja potwierdzili lub odrzucili :)

- czy przyczyną moze byc lekko krzywa felga ? (ale przeciez kierownicą nie rzuca?!)

- wiem ze jest lekko luźny ktorys z tłumikow i moze to on wpada i przenosi drgania przy takiej predkosci ?!?

- kiedys miałem E30 i podobny objaw tylko ze drgania byly o wiele mocniejsze i okazało sie ze do wymiany byla taka gruba guma na wale miedzy skrzynią a dyfrem (nie pamietam jak to sie nazywało) - czy tu moze byc podobnie??!!

Jezeli macie jakies pomysły to prosze pomóżcie koledzy !!!!

Dot. E34 520i z 1992r. sedan.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Krzywa felga raczej nie, bo każdy szanujący się warsztat nie wyważy takiej felgi - zwróci na to uwagę. Możesz wziąść pod uwagę opony, może na którejś wyskoczyła buła, jeżeli nie, to faktycznie można podejrzewać zawieszenie wału. Jeżeli ta guma, o której pisałeś, jest wyrypana, to wał wpada w wibracje...
Kai
Opublikowano

A wywazales i ogladales kola tylne?? Bo takie drgania przenoszone na bude (bez drgan kierownicy) pochodza od kol tylnych.

Nie wydaje mi sie aby pochodzily one od podpory walu gdyz przy ruszaniu uderzalaby ona w podloge na wysokosci przednich siedzen.

 

Sprawdz tylne oponki.

Opublikowano
witam,ja mialem taki przypadek ze niestety uszkodzilem troche felge alu i jezdzilem tak przez jakis czas,co spowodowalo minimalne odksztalcenie sie opony,gdy naprawilem felge,to wizualnie wszystko bylo ok,jednak opona ma minimalne bicie i czuc to przy wiekszej predkosci.Podpora wału raczej nie wplywa na to przy stalej predkosci,gdy jest uszkodzona to czuc bicie przy ruszaniu,podczas obciazenia.Pozdrawiam
Opublikowano
Mam jeszcze jedno pytanko : Jakbym założył stalowe felgi zeby sprawdzic czy to wina krzywych alu które mam obecnie to czy wejdą mi na nie (na stalówki) oponki o szerokości 205 ??
Opublikowano

Pewnie chodzi ci o tą gumę przy skrzyni (łozysko wału,taka okrągła i do niej przykrecony jest wał na 6 lub 8 śróbach ??? )

miałem ją kiedyś poszarpaną w e21 i wał wpadał w drgania tak od 70-110 km/h więc myslę że warto ją sprawdzić,

 

co do kół to same opony mają duże znaczenie ,ja kupiłem urzywane,wizualnie super,ale w warsztacie gośc zauwazył że bieżnik (dokładnie nie chodzi mi o krzywo tylko patrząc od przodu opony) był wyżej i niżej (takie zęby miał) i jak założyłem z tyłu to przy pewnych predkosciach też można było odczuć regularne wibracje budy ale nie były aż tak mocne.

Opublikowano

Temat był przerabiany na forum i to prawie przy wszystich modelach BMW. Ciekawe. Widocznie to taka mała wada tych pięknych wozów.

Napiszę o moim przypadku i małe podsumowanie tego co piszą wszyscy (prawie bo pewnie wszystkiego nie czytałem).

U mnie drgania występowały jak nabyłem auto, co ciekawe ustały po wymianie tylko jednej końcówki drążka kierownicy(sam sprawdziłem luz ręcznie szarpiąc :) i wymieniłem). Był spokój pół roku. Skończyła się dłuuuga i dziuraaaawa zima i problem znów. Myśle: pewnie pozostałe końcówki, bo kto wymienia jedną.... Wymieniłem pozostałe i geometrie mi zrobili i nic, dalej telepie. A dodam, że przy prędkościach 80 - 100 km/h czyli jak u większości forumowiczów. Głównie na nierównosciach oaz przy lekkim chamowaniu w tym przedziale prędkości. Co do kół, zimowe 15" szerokosć 195, letnie 15" alu szer. 205. Po założeniu letnich szarpie mocniej co oczywiste, szersze wyłapują więcej nierównosci z nawierzchni to i częściej i mocniej drgają. U większości z WAS pomogła wymiana tzw. silentbloków (tak a propo: co to dokładnie jest bo chcę się pokusić o wymianę i mam nadzieję że mnie nie wyśmiejecie za to ze nie wiem).

Po prześledzeniu forum widzę, że przyczyne znajdzie si metodą prób i błędów, czyli wywalając kupę KASY i nie koniecznie się to naprawi.

Znalazłem temat z E32 i tam była mowa o likwidacji luzu w przekładni kierownicy, skoro jest taka śruba do regulacji to znaczy że ktoś przewidział, iż taka operacja kiedyś moze byc konieczna. Jst opis jak zrobić to "fahowo". czy faktycznie postawić na tę usterkę? Nie wiem jakie jest tam dojście w moim E34 525 V12.

Najtańsza rada, i chyba tak będę dalej robił: jeździć do 80, albo powyżej 100. jak chcesz być przepisowy jedź 80, niewiele wolniej ni 90, a jak łamiesz przepisy(większość z nas zapewne) to grzej 120 i więcej. Co do hamowania to też mam receptę. Jak mocniej depniesz na chamulec np jadąc 110, to do 80 wychamujesz momentalnie, a przy ostrym hamowaniu drgań nie mam czego wcześniej nie zaznaczyłem. I to chyba najtańsze jak dla mnie rozwiązanie, idzie się przyzwyczaić.

Jednak jak ktoś ma takie objawy trzeba wejść pod auto i sprawdzić czy niema jakiś powarznych widocznychgołym okiem uszkodzeń, bo to może byc niebezpieczne. Jak nie ma to jechać i tyle.

Pozdrawiam wszystkich!!!! :twisted2:

Opublikowano

mialem dokladnie tak samo tylko trzesienie autem bylo od 90 do 120km/h

wymienilem opony na letnie, przy okazji wyprostowalem 2 alufelgi i ... auto jak nowe

a pomyslec, ze wywazalem opony i kola jakies 2 miesiace wczesniej i wszystko bylo ok ;-)

 

acha, okazuje sie ze podstawowa przyczyna byl platfus jednej z opon: lewy tyl

krzywosc alufelg (wg zakladu oponiarskiego) nie wplywal az tak na wyzej opisany problem

zh
Opublikowano
Dodam jeszcze, że dobrze byłoby żebyś wyważył koła w innym zakładzie, u mnie to pomogło na "bicie" , widać poprzedni zakład miał niedokładnie ustawione maszyny

było:

e-32;

e-34,

Opublikowano
Idealnie wyważone koło wcale nie daje gwarancji, że nie bedzie biło. Opona moze nie być idealnie okrągła lub ma różną twardość na obwodzie. Niektóre warsztaty posiadaja specjalne wyważarki do korekcji tego typu wad opony (do opony w czasie wyważania dociskana jest dodatkowa rolka)
Opublikowano

Ważne jest też osadzenie na piaście felgi (musi idealnie być ta sama średnica,otwór w srodku felgi musi nachodzić idealnie na piastę), jeżeli otwór w feldze bedzie większy to koło podczas jazdy nie będzie się centrować i bicia będa w granicach 80-110 km/h,przerabiałem to w e21,

 

To samo tyczy się dystansów własnej roboty bez wyprowadzenia "rantu" na felgę przy piascie.

Opublikowano
Tylko ze problem pojawił sie dopiero teraz a na zimówkach było ok. To dziwne bo letnie opony (na których jest bicie) kupiłem nowe w zeszłym roku... Wątpie zeby felga sama sie skrzywiła :( przełoze inne koła i zobacze co sie bedzie działo ! Jezeli to nie pomoze to chyba trzeba szukac w zawieszeniu lub na wale - moze sa luzy o ktorych pisaliscie ?!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.