Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!!

 

Mam problem z moją piątką, mianowicie pojawił mi sie olej w zbiorniczku wyrównawczym i ok, zrobiona została uszczelka pod głowicą a sama głowica została sprawdzona ciśnieniowo i była ok po uszczelce tez nic nie było widać by gdzieś coś puszczała. Po zrobieniu uszczelki olej dalej sie dostawał do układu chłodzenia :mad2: szukałem po forach sam już co może być przyczyną i pozyskają c informacje zamieniliśmy chłodnicę oleju na inna by wykluczyć jej nieszczelność, uszczelka podstawy filtra oleju, i uszczelka między podstawą a wymiennikiem ciepła zostały wymienione. Gdzie jeszcze mam szukać mechanik znowu chce ściągać głowicę i dac ją jeszcze raz do dokładnego sprawdzenia gdzie indziej a to ja jestem ciągle narażany na koszta a sam wątpie że to może byc głowica ale ok dam szansę jeszcze jedną by sprawdzić ja dokładnie. Jeszcze chodzi mi po głowie blok silnika ale to już chyba najgorszy scenariusz :(

 

Naprawde nie wiem juz sam gdzie szukać myślę że mi pomożecie i czekam na waszą pomoc!!

Opublikowano
no chłodniczka jest nowa jaki i uszczelki pomiędzy podstawą a blokiem i podstawa a wymiennikiem, jeszcze pytanie czy sama podstawa filtra oleju do której jest przymocowana chłodnicza nie jest uszkodzona ale to chyba niemożliwe ?
Opublikowano

Może jeszcze puszczać chłodniczka oleju automatycznej skrzyni biegów. Tam też olej krąży przez cienką ściankę z płynem chłodzącym.

Dla testu należy przewodami gumowymi zrobić obejście chłodniczki.

Kiedyś miałem Opla Corsa 1.7 DTI tam takie zjawisko należało do normalnych ale w BMW rzadko się to zdarza.

Opublikowano

hej

 

Raczej wątpie że z tym może coś mieć wspólnego chłodnicza skrzyni biegów bo w zbiorniczku jest czarny przepalony olej to raczej silnikowy choć nie wiem jakiego koloru jest olej ze skrzyni biegów, niedawno miałem wymieniany olej w skrzyni biegów, oraz przeszła pełny serwis skrzynia. i to chłodniczka skrzyni chłodzi olej ze skrzynia i raczej niema nic wspólnego z olejem silnikowym chyba że się mylę bo nie jestem mechanikiem :8)

Opublikowano
Witam mialem kolego ten sam problem.......wymieniona chlodniczka z podstawa i jest gut :) a tez myslalem ze uszczelka pod glowica.Moj specjalist..od BMW aus Kepno od razu stwierdzil ze to chlodniczka :duh: na bank....
Opublikowano
hej no chłodniczkę wymieniłem ale podstawa została stara tylko pomiędzy wymieniliśmy uszczelki. Powiedziałem ze dokładnie mają przepłukać układ a później zobaczę, jak coś to podmienię tą podstawę. Pomału mnie to męczy :/ FREUDE AM FAHREN HEHE 8-)
Opublikowano

Witam wszystkich:)

 

U mnie dalej lipa! głowica została ściągnięta po raz drugi i poszła jeszcze raz do sprwadzenia, kupiłem stopę razem z filtrem oleju i też to wymienimy chcę wyeliminować wszystkie możliwości gdzie może olej się przedostawać. Bo jeżeli nie tam to gdzie? jeden z kolegów na forum podsónoł mi pomysł o tej stopie filtra oleju gdzie jest przymocowana chłodniczka tylko że on pisał że ma węże naprężona a u mnie tego nie ma, no i zobaczymy bo kupiłem kompletną stopę z kolejną chłodniczką. Dam znać jakie będą tego efekty, jedynie co mnie irytuje że głowica była dwa razy podaremno ściągana :evil: ale tonący się wszystkiego łapie:) znając moje szczęście to może mieć blok silnika coś z tym wspólnego ale ale wolę nie krakać :roll:

Z góry dziękuję za wszelką pomoc i wskazówki!!!!

Opublikowano

Hej Wszystkim!!!

Usterka została zlikwidowana!!! Ale co było jej przyczyną to sam dalej nie wiem, ale co ważne Becia chodzi równo a płyn czysty :D

Zastanawiam się ciągle co to mogło być raczej nie wina po stronie tej chłodniczki oleju i stopy to raczej wykluczam. miałem na piątym cylindrze spaloną świecę żarową i auto do tego nierówno chodziło no i ten olej...

Po zrobieniu za pierwszym razem uszczelki głowica była sprawdzana i planowana i dalej olej się dostawał do układu chłodzenia, mechanik Krzyś się uparł że to wina dalej po stronie głowicy i znowu mi rozebrał to wszystko głowica jeszcze raz była sprawdzana tym razem gdzieś indziej stwierdzili tylko jakieś małe mikro pęknięcia w głowicy chyba jak się nie mylę pomiędzy zaworami ale to nie ma nic wspólnego z dostawaniem się oleju do płynu chłodniczego, (zaznaczam jeszcze że układ za każdym razem był dokładnie przepłukany) splanowali znowu głowicę założył trochę grubszą uszczelkę tym razem (drugie planowanie:-/ )i problem znikł, cholera jakim cudem?!? Silnik równiutko chodzi, świetnie na zimnym pali jak i na ciepłym.

Po 6 tygodniach walki z tą dziwną jaki i irytującą usterką wygraliśmy :cool2:

 

Teraz tylko czekam na zlot CZERWIEC 29 VII Zlot BMW TEAM ŚLĄSK

 

Aeroklub Row Rybnik. Lotnisko Gotartowice

Żorska 179, 44-200 Gotartowice

godzinie 10:00 :D

 

Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc!!!

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.