Skocz do zawartości

Brak Mocy po kapitalnym remoncie silnika e46 320D 150KM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich ,

 

Mam ogromny problem ze swoją e46 320D 150KM. Mianowicie Tydzień temu był robiony kapitalny remont silnika czyli , głowica po regeneracji i splanowaniu , nowe szklanki , popychacze , nowe tłoki, nowe pierścienie, nowe panewki , nowe wszystkie uszczelki, kolektor i EGR wyczyszczony z nagaru i wtryski po regeneracji bo 2 lały. Silnik odpala bardzo ładnie nie telepie cicho pracuje itp ale autko nie ma mocy :cry: przed remontem już przy 1,5 tys było odczuwalne odejscie charakterystyczne dla diesla a teraz tego nie ma :/ Na kompie nie pokazuje żadnego błędu związanego z silnikiem , łopatki na turbinie są okej a turbo przy podpiętym kompie dmucha w najwyższym momencie 2590 mbar czyli 1,5 bara a nawet ciut więcej. Dodam jeszcze że klapki z kolektora są usunięte a także katalizatory z wydechu powycinane , a jedzie się jakby to był wóż z węglem anie 150 Konny diesel BMW. Nie mam już siły do tego wszystkiego :( tyle kasy za remont trzeba bd włożyć na marne ? :evil: Błagam pomóżcie podpowiedzieć co może być nie tak ?? !! na co zwrócić uwagę i co sprawdzić .

Opublikowano

Live data może ... a nawet od tego bym zaczął.

Może jakaś pierdoła, kabelek - mogło się zdarzyć.

A być może zbieg okoliczności z turbo, wtryskiem źle zregenerowanym bo też bywają gorsze po regeneracji niż przed albo przepływką ...

Opublikowano
na 4 biegu pedał w podłogę ekonomizer pokazuje max , czyli wychodzi na to że przepływka okej. Wtryski robione u sprawdzonej osoby i autko nie kopci na czarno a raczej by powinno gdyby nadal lały. A może być tak że teraz silnik jest zalany rzadkimm olejem bo na dotarcie i ta turbina sie wypłukała a wczesniej miala gesty olej i nie puształa aż tak a teraz ciagnie na tyle oleju że ON miesza się z silnikowym i mieszanka nie pozwala na to by silnik miał moc ?
Opublikowano

Samo wskazanie po economizerze to za mało, tak samo stwierdzenie, że nie kopci - miałem padnięty jeden wtrysk i też nie kopcił.

Jedź do kogoś na inpę i obeznanego w disie, który umie parametry odczytywać.

Opublikowano

Dokładnie, jak wyciągany był silnik, to jakaś pierdoła może być.

Live data inpa i dis.

Opublikowano

A wtryski po regeneracji przekodowane ? inna sprawa jak mechanicznie wszystko dobrze poskładane i podłączone, ciśnienia i podciśnienia pomierzone to pozostała sprawa elektroniki coś się mogło rozkodować i może wchodzi w tryb awaryjny.

Piszesz że błędów nie wykazuje , jakim programem to było sprawdzane?

Myślę że już próbowałeś jeździć z odłączoną przepławką ?

Tak jak chłopaki piszą , sprawdzić parametry podczas jazdy , czyli tz -data live-

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Sprawdź sterowanie turbo. Wg mnie masz coś źle podpięte. Olej jak by palił to dymił by na siwo/niebiesko i raczej problemu z mocą by nie było.

Jakby przeszedł w tryb awaryjny, to raczej palił CHECK. Sprawdź w inpie podczas jazdy wartości doładowania.

Opublikowano
Miałem tak samo, turbo po regeneracji, przepływa z BOSHA nowa, EGR poczyszczony, katy wycięte, dalej brak mocy...., okazało się ze EGR odłączony, i dwa wężyki z podciśnienia poszły w hooy.
Opublikowano
Jak najbardziej sprawdzać poprawność podlaczenia wężyków podciśnienia, ale także czy wszystkie kostki podpięte do czujników, szczegolnie ta od cisnienia doladowania w kolektorze, mialem kiedys taki przypadek, ze zapomniano jej podpiąć i muł straszny był.
Opublikowano
Mam nadzieje że już jutro bd chodzić jak powinna. Przepływka odpicowana bd robiona adaptacja i dostrojenie turbo bo podobno przeładowanie. MAm nadzieje że już jutro bd sie mógł przejechać i poczuć te 150 Koni w dieslu bo jak narazioe to czuje tylko ze 100 ;( DAm znać jak nie to bede sie zwracał o pomoc do kogoś z forum kto sie na tym naprawde zna :)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
starzyk12, napisz co się okazało, w czym był problem? Dwa dni temu odebrałam e46 150km po kapitalnym remoncie silnika i mogłabym napisać identyczny opis sytuacji jak Ty napisałeś. W sumie mam włożony nowy, składany motor, a samochód zachowuje się identycznie jak opisałeś. Przed remontem miał odejście, a teraz wciskam gaz, a on do 100 nie może się rozpędzić :-( Koszmar jakiś ... Komputer nie wskazuje żadnych błędów, a samochód nie nadaje się do jazdy :evil: Napisz co było nie tak i czy już problem jest rozwiązany!?
Opublikowano
dolaczam sie do postu.tez mam silnik po kapitalce i mam te same objawy...i czekam na rozwiazanie twojego problemu kolego
Opublikowano

Komputer zapamiętał wasze odciski palców na kierownicy i sobie powiedział że tym razem sobie nie pozwoli aby mu kierowca zarżnął silnik ;-)

Żarty żartami ale też jestem ciekay co jest grane bo mam ten sam silnik.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
No więc sprawa leżała w tym , że turbina dawała za dużo powietrza bo była rozregulowana ( było przeładowanie powietrzem względem paliwa) i na sztandze przy turbinie mechanik zminiejszył to po 1 a po 2 moje bmw dostało nowy przepływomierz bo tamten był zajechany i wszystko okej potem już :) na kompie był sprawdzany no i przpełypowierz działał tylko w 50 % :) wymycie nie pomogło trzeba było kipic nowy :) :lol:
Opublikowano
Jeszcze może radze posprawdzać wszystkie kostki czy dobrze powpinane i wężyki podciśnienia czy czasem nie zamienione albo nie dziurawe taka małe pierdołka i malutkie wężyki ale to tez może być powód tak miał kolega jak czyścił kolektor i węzyki podiscnienia mu pękł i musiał wymienić. Moje autko już chodzi od dawna dotarte jak należy :) teraz jeszcze dostało chipa także bez kontroli trakcji na 2 biegu i na oponkach 225/45/18 nie może się zebrać i lata bokami jak szalone :lol:
Opublikowano
Dziękuję :) Jutro ponownie odstawiam auto do sprawdzenia i przynajmniej wiem jak rozmawiać z mechanikiem :wink: Mam nadzieję, że uda się przywrócić ją do życia :?
Opublikowano
aha ja mam turbo po regeneracji wiec mozliwe ze tez bezdzie rozregulowane...wiec jakie wartosci powinna podawac??i jak to sprawdzic w programie inpa,jutro bede staral sie to ustawic wiem ze moze do tego dosc przeplywka i podpisanie wtryskow bo jeden mam nowy a mechanik mi nic nie ustawial przy kompie auto odpalilo i gotowe
Opublikowano
Moja dmuchała 2590 Mbar i to było za dużo , nie wiem ile dokładnie powinno być ale coś około 1,3 bara chyba tak slyszałem :) Przepływka powinna podawac około 900-950 z tego co pamiętam moja podawała 450 :D
Opublikowano
moja tak samo podawala 450:D nawiertalem ja i chyba sie obudzila bo auto kopa ma i na 4 biegu wkoncu mi pokazuje 20l;p musze podpiac go pod kompa i sprawdzic ile teraz podaje ale jest o niebo lepiej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.