Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W związku z zamknięciem tematu viewtopic.php?f=69&t=241494

 

Piszę nowy wątek - bo po prostu wiele osób mi pomagało i wspierało więc warto się podzielić doświadczeniami ;)

 

A więc autko to 136 konny diesel w którym wymieniłem termostaty,pompe , sprawdziłem chłodniczke

 

Obecnie auto stoi na warsztacie i jest wciąż nie sympatycznie - bo po zrzuceniu głowicy okazało się , że uszczelka jest cała , natomiast głowica wygląda średnio, ale widocznego pęknięcia brak , oczywiście pojechała do warsztatu który ją sprawdzi i wyceni naprawę .

 

Już na dziś koszta kształtują się na poziomie 2 tys , a jeśli się okaże , że głowica potrzebuje całkowitej regeneracji to koszta idą w górę ;(

 

Pogodziłem się z drogą naprawą , ale obawiam się , że może ona na nic się zdać a popłyną ponad 2k

Opublikowano
Kolego Asotek ja wymieniałem u siebie uszczelke pod głowicą zapłaciłem 900zł z częsciami 600zł wymiana uszczelki 120zł splanowanie i sprawdzenie szczelnosci i koszt uszczelki 180zł i do tego wiadomo nowy płyn i olej wraz z filtrem
Opublikowano

No to mi droższy kosztorys przygotowali ;(

 

Z tym , że wliczona jest w to jakaś tam naprawa głowicy (tylko to co konieczne)

Oczywiście uszczelka , ale przy okazji nowa uszczelka pod korektor , nowe śruby , wszystkie filtry , olej no i płyn , czyszczenie układu (nie wiem po co) , wymiana wszystkich opasek etc .

+ kompleksowa diagnostyka silnika po naprawię (cokolwiek to oznacza)

 

No i auto robione w serwisie , który jest partnerem pewnej marki na B... więc koszta robocizny pewno wyższe , bo na wszystko jest papier czyt podatki , no ale prowadząc tam wiedziałem , że będzie drożej , ale po prostu chce gwarancji na usługę i tu ją będe miał , a z garażowym mechanikiem który nie dałby mi żadnego dokumentu na naprawę - lub dałby zaniżoną - mógłbym później żałować .

 

koszt samej uszczelki to około 300zł ELRING czy jakoś tak...

Opublikowano

Auto odebrałem - remont głowicy 1000 zł , całkowity koszt ponad 3000 zł

 

Auto po prostu nie jedzie , kopci i to kopci tak , że dawno nie widziałem , żeby jakieś auto aż tak kopciło.

 

Oczywiście panowie z serwisu sugerują mi wymianą wtrysków - tylko odprowadzając auto , nie kopciło ono ani troszkę!

Czy możliwe , że to oni uszkodzili wtryski ?

 

Druga opcja mówi o źle złożonym rozrządzie .

 

 

Jestem załamany , oddałem auto które jechało , a dziś no autko 60 konne mnie łyka jak chce

Turbo widać , że wstaje , ale im dalej gazu tym czuć muła

Opublikowano
Kopci na jaki kolor, od tego zacznijmy. To, że turbo wstaje, to nic nie znaczy - ono nie wstaje, ono się kręci zawsze, bo gazu spalinowe napędzają wirnik zawsze. Kwestia co się dzieje z powietrzem doładowanym.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Kopci na jaki kolor, od tego zacznijmy. To, że turbo wstaje, to nic nie znaczy - ono nie wstaje, ono się kręci zawsze, bo gazu spalinowe napędzają wirnik zawsze. Kwestia co się dzieje z powietrzem doładowanym.

 

Czarny dym , na asfalcie zostaje aż smug

Opublikowano

znaczy nieprzepalona ropa. Do sprawdzenia wszystko, co dotyczy doładowania, czyli zaczął bym od najłatwiejszego - od samej turbiny aż do kolektora dolotowego sprawdź wszystkie węże gumowe na okoliczność niezamocowania, pękniętych opasek i dziur w samych wężach, potem wysterowanie turbo - czyli dreny podciśnienia oraz elektrozawory, następny w kolejności byłby do sprawdzenia kolektor dolotowy, czy zamocowany poprawnie i czy podpięty czujnik doładowania, a na koniec przepływomierz, czy poprawnie podłączony.

 

Diesel to prosty silnik, skoro dymi na czarno i wali sadzą, to znaczy że paliwa ma dość, ale nie dość powietrza. Nie daj się zbajerować "wtryski leją" - musiały by leć jak z wiaderka, a i tak moc by była odpowiednia. Moje przez czyszczeniem prawie w ogóle nie rozpylały, tylko kapały, a auto miało siłę, tylko podkapcało.

 

Skąd mieszkasz powiedz ty mi?

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

Mieszkam pod Wrocławiem .

 

Auto stoi pod domem więc możliwość sprawdzenia oczywiście istnieje , choć we wtorek odstawiam im znów na warsztat w celu usunięcia usterki , obecnie instaluje inpe (zmiana pc) , bo gość przy mnie podpinał komputer , ale to jakiś taki dziadoski program był do wszystkiego .

 

P.S

 

Gość który to składał - twierdzi , że mógł źle ustawić rozrząd , że mogły mu się znaki pomylić bo ponoć nie był ustawiony na znakach fabrycznych

Opublikowano
Gość który to składał - twierdzi , że mógł źle ustawić rozrząd , że mogły mu się znaki pomylić bo ponoć nie był ustawiony na znakach fabrycznych

 

Na oko ustawial? :shock:

Opublikowano
Rozrząd oczywiście też, ale to wyjdzie na kompie, nawet pod inpą - kąt wtrysku będzie odbiegał od zakładanego.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Gość który to składał - twierdzi , że mógł źle ustawić rozrząd , że mogły mu się znaki pomylić bo ponoć nie był ustawiony na znakach fabrycznych

 

Na oko ustawial? :shock:

 

Ponoć sobie zaznaczył podczas rozbierania

Opublikowano

Sytuacja wygląda następująco :

 

- auto odebrane i nie kopci no i zaczęło jechać zdecydowanie lepiej , aczkolwiek to jeszcze nie to bo czuć efektywne turbo dopiero przy 3 tys obrotów i w tym zakresie już jedzie całkiem fajnie , ale wcześniej potrzebowało zdecydowanie mniej tych obrotów.

 

No ale bez podłączania komputera widzę , że problem jest z przepływomierzem - bo na 4 biegu to czasem do 15 l nie potrafi dojść , Panowie z warsztatu byli tak mili , że zamówili nówkę , ale to nic nie zmieniło , pewnie problem leży po stronie samej adaptacji - o której oni nie mają pojęcia - ale czy samo odpięcie podczas naprawy mogłoby spowodować ów problem ?

 

U nich na kompie i ich sofcie (jakimś uniwersalnym) wyrzuca błąd przepływki oraz coś od egr , mi niestety na nowym kompie i widnows 8.1 nie udało się jeszcze odpalić inpy więc kicha muszę najpierw z inpą powalczyć aczkolwiek i tak muszę się udać do kogoś ogarniętego kto mi sprawdzi adaptacje i ew. ją zrobi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.